tirsdag 6. september 2011

Kubbelys med Hortensia..........

 

I dag forsøkte jeg meg igjen med strykejernet og litt blomster fra hagen:))
Jeg har for en stund siden plukket inn hortensia som jeg har tørket....og i dag
ble litt av blomstene til dekor på kubbelyset:))

 

Jeg klippet av en og en liten blomst, la den på lyset og brukte tuppen på
strykejernet forsiktig og presset ned litt og litt:)
Stearinen smelter fort, men stivner nesten like fort, så den fungerer nesten som lim
i kantene på blomsten.

Nå var jeg ikke så tålmodig anlagt i dag,( var egentlig på vei ut i snekkerboden:) )
så jeg lagde det egentlig bare for moro
sånn fort og galt:))

 

Men har du god tid, kan det bli en flott pynt på kubbelyset:)
Jeg har eget strykejern som jeg bruker når jeg lager kubbelys med serviett...
Litt stearin vil nok komme på strykejernet, men det er jo bare å tørke av:))

Hortensiaen er min favorittplante, og en annen måte å "ta vare på" blomsten
er å ta bilde av den:)))
Skrive en passende tekst på og printe det ut...........
 

I fjor høst printet jeg ut to bilder.........som jeg har på kjøkkenveggen:)

Vel, da blir neste prosjekt å finpusse litt på plankene som skal inn på 
soverommet.........
Den gamle gavlen til senga skal flytte opp til sønnen si seng:o) så blir det vel litt
dilling her og der................og Grandiosa til middag:)))

HA EN FIN DAG !!
 

7 kommentarer:

LadyLaLaura sa...

Tusen takk Janne :) følte kanskje at dette innlegget var rettet mot meg hihihi Takk for at du svarte på spørsmålene mine :) Jeg skal prøve å stryke på kubbelysene ja, det ble jo kjempefint med hortensia.
Du er til stor inspirasjon :) for meg i allefall. Lærer masse nytt på bloggen din :)

Ha en fin dag og kos deg i snekkerboden :)

Klem

Anki sa...

Haha,, skal også ha grandiosa. Tenkte akkurat at her er det ikke tid til middagslaging pga det nye strikketøyet :).

Så artig at hun snart tar genseren i bruk. Den blir nok deilig. Har brukt min med mange anledninger :)

Utrolig fint bilde!! God ide. Det der stryke på lys... tror ikke jeg tør flere ganger :)

Klem!

Daisys home sa...

utrolig stilig dette da :)
Ser du har hatt gråfarge på kjøkkenet for noen år siden...ja, hadde selv gråe stuevegger før de ble malt eggehvite for 6-7 år siden...utrolig hvor fort trender kan snu:)
Men faktisk så ble jeg aldri lei av de gråtonene jeg hadde da, så får se om det holder også denne gang. Enklere når det er kun en vegg, om en skulle ønske forandring igjen.
Ha en fin kveld videre
klem

Caroline sa...

Så gøy å prøve noe nytt,hihi,skikkelig stilig å bruke blomster og blader på kubbelysene:)
Vi har god tid til innesyssler når det pøs regner slik ute,så jeg tar med meg alle tips jeg kan få;)
Så søte lavendelposer du hadde laget,mmm,den herligste duft...
Ha en videre kreativ uke!
Klem Caroline

Solstrålå sa...

Nydelig!
Hortensia er min favoritt,har vel snart 25 stk i hagen med smått og stort.Venter bare på en fantastisk blomstring neste år!!!! ;o)
Du er så kreativ Janne!
Ønsker deg en fin,dag.
Det finnes ikke dårlig vær,men dårlige klær,hi,hi!!
Goe klem fra Sol

Janne sa...

Nice, og for en kreativ idè! Takk for at du deler, Janne!:))

Klem Janne:)

Monica sa...

Hei på deg.
Så flott det ble! Tusen takk for kreativt tips ;)
Ønsker deg en riktig fin høstdag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...