mandag 19. september 2011

Mandagstema: Høst

 

Mandagstema hos Helene denne gang er HØST, og hun lurer på hva jeg
tenker på når jeg hører ordet høst......:)
Jo, som bilde over viser - tenker jeg VED, og helst bjørkeved fint stablet
opp langs hytteveggen:))

 

Ingen peiskos uten ved:))
Når gradestokken kryper nedover..........og det er på tide å fyre i ovnen, ja da
begynner vi å tenke på å kløyve ved:)
(sier bare: bedre sent enn aldri)
I helga var vi på hytta, og fredagskvelden kløyvde mannen opp ved, og lørdag
før regnet satt inn stablet vi den opp på to av hytteveggene.......

Så når vedstabelen er på plass, ja da er det høst hos oss:))

 

Utenom veden........ tenker jeg på alle de vakre fargene naturen kan lage......
Dette bilde er tatt i fart fra bilen på vei til hytta - okt 2010.
Selv om det er grått i været, lyser det fint opp i skogen.

Dette er mitt bidrag hos Helene med bloggen " Alt som er vakkert "
Klikk deg inn på bloggen om du vil være med eller se andre bidrag..

HA EN FIN MANDAG !! 

11 kommentarer:

4U2! sa...

Ved kan vara riktigt vackert, som här!

Mormor sa...

Ved i hus før vinteren er definitivt høst.
Takk for ord og bilder.
Ha en vakker mandag

LadyLaLaura sa...

Hei og hopp :)
Ved er godt å ha i denne tida og framover nå. bildet du tok i fart var kjempefint, blikkstille samtidig som det lever :)
Ha en strålende uke
Klem

"En Vintage Drøm" sa...

Herlige høst bilder.. Flott den nye bjørkelampa på hytta di.. ;p ha en god uke.. :)

Lena o Tommy sa...

Väldigt höstliga fina bilder. Bilderna på veden är jättesnygga!

Pialotta sa...

Det var faktiskt det som var min första tanke oxså.. men så vred jag på det så det blev något helt annat :) Kanonfina bilder till temat hos dig :)

Inge sa...

Fine host billeder.. :-)

SoF sa...

Tack för fina bilder och din personliga tolkning av temat höst.
Trevligt!

Ha det gott.

SigridfraEnget sa...

Herlig tolkning av temaet! Ved må man jo ha!

Helene sa...

Fine høstbilder med bra variasjon! Flott tolkning av dagens tema, Janne!

Heleneklem

Melusine sa...

Ved, ja, det minner meg på at det snart er på tide å kjøpe inn.
Ennå har det ikke blitt såpass kaldt, men i en hytte på fjellet kan jeg tenke meg at det begynner å bli kjølig.
Flotte bilder du viser her :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...