torsdag 1. september 2011

Mitt nye konsollbord:))

 

I går lagde jeg et konsollbord.......... og i dag ble det litt smådilling før
jeg måtte på jobb.......

 

Jeg har en liten stabel med forskjellige bredder og lengder under verandaen
i tilfelle jeg finner på noe lurt å lage:)
Planken jeg brukte til konsollbordet var 3 meter lang, så da passet det å bare
dele det i to, så fikk jeg ei grei hylle under......

Jeg pusset det " fort og galt " for å beholde det så naturlig som mulig, men 
samtidig unngå å få flis i fingrene:)

 

Aner ikke åssen tretype dette er, men det er noe fra utlandet som er kommet
hjem til meg via containerhavnen i Kr.Sand:)))
- så dybden på dette konsollbordet er alt fra 30 - 37 cm..... ikke noen rette linjer her:))
- nei, skikkelig røft og tøft synes jeg, så har det en fin skrå kant på
hver langside...

Siden konsollbordet ble 1,5 m  langt, så måtte det stives av noe........og jeg
kjøpte jernvinkler på jobben i gårkveld....men da mannen skulle skru de på ( jeg var
opptatt med grilling) fant han ut at det kansje ble finere med vinkler av et
trestykke......så han sagde til sånn trekant biter og skrudde på:))
Og det ble mye finere - smarte mannen min:)))
Konsollbordet er 90 cm høyt.........

 

Jeg ble såååå fornøyd:)) Men har ikke klart å dille ferdig enda...........
Prøver litt frem og tilbake:)
Bildene tok jeg sent i kveld, uten blits, så de ble veldig kornete...men men:))

 

Det lille skapet med skuffer er et av de jeg fikk shoppet på Netthandelen.no:))
Har vært veldig heldig med mine shoppings der.......
Lampefoten er fra Skeidar, men skjermen har jeg malt hvit og så sydd på
et bilde og en gammel sølvknapp - som jeg hadde i ei strikkejakke
når jeg var lita:)

 

På hylla under har jeg et par stabler med interiørblader, en nettingkurv
med pelspledd og en kurv med heklgarn - til skrekk og advarsel eller om jeg
en vakker dag får lyst å prøve meg igjen med "nål og tråd" :o))

 

Jeg har igjen å dekke til den avsagde kanten med litt gråhvit maling:))
og sikkert forandre på pynten etterhvert, men akkurat nå
er jeg fornøyd:))

Når jeg fortalte om denne til de på jobb i dag - kom jeg på en idè til hihi:))
Har jo en del planker igjen under verandaen........så i morra skal jeg måle opp
lengde og bredde og se om jeg får nok materialer til min nye idè..
Vell, i morgen i morgen og ikkje i dag:)))
ØNSKER DERE ALLE EN FLOTT KVELD !!

9 kommentarer:

Ingunn sa...

Hei:) Så kreativ du er! og flink med de rosa verktøyene, skikkelig jentete, og søte.. Det bordet ble knall tøfft:) Gleder meg til å se hva din neste ide er.
Ha ei god natt!
Klem Ingunn

Ingunn sa...

Du er helt rå , Janne.
Noe så tøft.
Og så lurt av mannen din å lage vinkler av tre.
Synes du hadde pynta fint jeg.
Og så likte jeg fotograferingen . Den understreker det røffe og koselige bordet.
Ha en fin dag med dine kreative id'eer
Klem fra Ingunn

lineslilleplass sa...

Hei! Du er så flink :-) Blir veldig innspirert av den flotte bloggen din.
Ha en strålende helg og fortsett med kreativiteten :-)
Klem i fra Line

Anne sa...

Knalltøft!
Og så allerede nytt prosjekt på gang!
Bildene er bare til å nyyyte!
Har så sans for det rosa verktøyet ditt..
Ha en toppers helg!
Klem fra Anne

Turid sa...

Rå imponert- men æ har innsett at det hjelper ikke med "rosa" vverktøy om ikke den handa og det hode som skal styre det er full av kreativitet og vet hvordan damer liker det.....du er bare utrolig flink- kjempe artig og inspirerende og følge deg!

Sissel sa...

Så flott det ble. Kreativ og dyktig du er. Jeg er imponert og inspirert. Ha ei flott helg.

Linda sa...

Dette ble jo veldig fint!
Gøy å se alt du finner på, inspirerende :) Og rosa verktøy er et must, jeg har også ;)
God helg!

Line Elisabeth sa...

Kjempetøft bord! Herlig inspirerende blogg du har, legger meg til som følger:)
Ha en fin dag!

Klem Line E.

Daisys home sa...

Må bare si... du har gjort det IGJEN :)
Du er bare så utrolig kreativ og flink. Har kost meg med alle de skjønne, koselige bildene..
Bordet ble helt unikt og så flott da !
Blir spennende p se hva det neste blir :)
Nyt helgen
klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...