søndag 18. september 2011

Nye lamper av litt bjørketre:))

 

Heisann, nå er vi tilbake fra en "deilig" hyttetur:)
Her er det soverommet som jeg har store planer for.........Den sorte sirkelen
på veggen malte jeg for 4 år siden og resten av veggene er hvitlasert..

Taket er fremdeles furu, men gulvet malte jeg i caffelatte for noen år siden...
Kommoder og skap er brunbeiset med Herdins lakkbeis.
- så nå var det på tide med noe nytt:))

 

Jeg hadde med meg to nye lampeskjermer.............men de var litt større enn de
gamle, så jeg fant en trekloss som jeg tenkte å montere under, og så male alt hvitt...
Men, akkurat da kom mannen innom:) og sa at han kunne skjære to nye
klosser av et bjørketre som ligger litt oppi lia...

Det var da idèlampa mi lyste hihi:)
og tenkte fort å galt at jeg heller vil lage ny lampe med bjørketre til fot:))

 

Beveren bor like i nærheten av hytta vår, og når vi ikke er der, tar den seg
til rette med å hugge ned bjørketrær.........
Jeg tok med saga og sagde av en meter som jeg igjen delte i to.... Skrudde av
holderen for lyspære og fant et bor med samme diameter og borte hull i bjørkestokken:))
Festet holderen og testet med skjermen - yoouuhuu, det ble rett og slett
råstilig - etter min mening:))

 

Vi har ikke innlagt strøm på hytta, men har solcellepanel og 
stygge spotlight i alle tak....... skikkelig ukoselig:)
Så det går mest på levende lys i alle rom.........Idèen med å sette en glasskuppel
for telys der lyspæra skal stå, fikk jeg for noen år siden, og det lyser
ganske bra opp - ser det bedre når det er helt mørkt:))

Men før jeg lagde lampene malte jeg to smale kommoder i grønt........så måtte
det testes.......og jeg synes ikke det ble fint med den bjørka på det grønne:))
- var litt i tvil, og brukte egentlig for lang tid på å tenke...
Men til slutt ble de malt hvite:)))
og det ble bedre..
Veggene ble malt i lys antikk......... 
Jeg ble ikke ferdig med rommet, ble for mange tenkepauser:)) 
( om andre ting:) )
Tenker til neste tur at vi har med ny seng, nye knotter til skuffene og maling
til gulvet:)

Så må jeg takke dere alle for hyggelige kommentarer og god bedring hilsen
- så herlige dere er!
Jeg fikk noen svar hos legen, men mesteparten
av prøvene måtte sendes videre....så blir det CT etterhvert... av nyrene
Så har jeg fått struma.........
Legen mente det var mye å rydde opp i:)) så jeg fikk ny time i morra... dobbelt Usj:)

Så helga har egentlig vært så som så..... og litt anspent..
men men:))

Nå skal jeg prøve å glemme alt av lege og medisiner og kose meg rundt 
i blogglandia:))

HA EN FIN KVELD!!

7 kommentarer:

Hulda sa...

Wow, sier jeg bare! Utrolig lekkert med den lampe av tre! Flott å ta naturen inn på denne måten, nå om høsten. Det gir en rustikk følelse. En riktig høstlampe!

Fies notiser sa...

Dritkult :-D

nr14 sa...

Supersmarte lamper:) ...og dekorative:)

Arlens boblebad sa...

Kjempegode ideer som vanlig!
Håper det går bra hos legen.
Klem Linn

LadyLaLaura sa...

Hei og hopp :)
Jeg sier bare WOW :) tror jeg må låne deg et par uker, så du får fikset og gjort det fint her hos meg hihi
Her har vi tatt ned trampoline, tatt inn hagemøbler og styrt og stelt så nå er det klart til høststormer og vinter hutre hutre
Lykke til hos legen i morgen. Det må vel ordne seg for snille piker til slutt ;)
Ha en fortsatt fin søndagskveld
Klem fra meg :)

lavendel mio sa...

Så kjempelekker lampen ble, du er jaggu flink:)
Digger slike naturlamper:)
Ha en fin uke, klem Hanne

Caroline sa...

Kjempestilige lamper!!!
Nattbordene ble kjempefine lyse...Ønsker deg en god ny uke!
Og lykke til imorra!
Klem Caroline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...