søndag 4. september 2011

Rufsete løper på 1 2 3 .....:o)

 

Med inspirasjon fra Kid, lagde jeg meg en løper til det gamle skapet jeg har 
på soverommet.........
Klippet " fort og galt " av ei remse fra noe stoff jeg hadde liggende og
begynte å dra, å dra i trådene:))

 

Jeg kjøpte en duk (spisebrikke) tidligere i sommer på Kid som hadde sånn en rufsekant
- den har jeg på kommoden i yttergangen...
Skapet tok jeg med fra hytta i fjor høst, og jeg har tenkt og tenkt på om jeg
skal male det hvitt..
Men nå som jeg har en ny plan med veggen bak senga, så tror jeg det forblir som
det er:)))
- og da måtte jeg jo ha en lys løper på:)))

 

Men, jeg kan jo fort skifte mening:)) Løperen er ikke helt hvit så jeg tror egentlig
den blir like fin om skapet blir hvitt hihi:)
 
Jeg elsker det røffe og naturlige men også litt bling bling er kjekt å ha:)
Ble veldig fornøyd med løperen.... så fort gjort og det uten symaskin:o) 

 

Interiørblader fra høsten 2010 er kommet frem i lyset:) Jeg finner mye
inspirasjon i gamle blader...... og synes egentlig det sirkulerer hele tiden med
form og farger:))
Og mye av de " ville " idèene jeg utførte i 2005 er nesten sånn " siste nytt " i
enkelte blader:))

 

Det er veggen i bakgrunnen som skal bli ny av gamle værbitte materialer:)
Perioden med hvitt hvitt begynner å dabbe litt ut og det naturlige blir mer og mer
brukt... må bare passe på at det ikke blir mørkt og dystert men heller
tenke lunt og koselig:))

Når jeg begynte å tenke på denne veggen bak senga........fikk jeg en idè til nattbord....
men pga plassmangel gikk den i vasken...... tror jeg:)
Idèen var iallefall og dele en liten kabeltrommel på midten og ha til nattbord:)
Har en stående som jeg ikke har noen planer med, men den er 70cm i diameter og jeg
har bare 60cm ledig plass..........

 

Litt mørkere blir det nok på soverommet når veggen kommer opp, men har en lysekrone over
senga og en rundt hjørne i taket over trappa....og 3 bordlamper:))
så jeg blir nok ikke mørkredd her inne:)

Den lysekronen i trappa (til høyre) har de nye halogen - energisparende lyspærer.
Ser ikke forskjell på de gamle pærene til de nye! Noen tror at de nye pærene
vil få et blått lys, men det får de ikke:)) Men de lyser litt sterkere........men da går
det jo an å montere på en dimmer vil jeg tro:)

ØNSKER DERE ALLE EN FLOTT KVELD OG GOD NY UKE !! 

3 kommentarer:

Havfruen sa...

Hvitt hvitt er på tur ut ja...og skapet var nyyyyydelig!!!! Guh så fint:)
Dimmer er topp på slike lamper, det har Gubben montert rundt omkring her.
Tøff duk....jeg er imponert over at du finner på det:)
Ang hvitt...jeg har knapt ikea i huset men har et billy-skap/reol på stua....den vurderer jeg å male hvit...
Ha en fin kveld og en behagelig ukestart...jeg er oppe før 05 og tror jeg snart må binge...
Klemmer:)

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Kjære Janne:)

Så spennende det høres ut til å bli med værbitte materialer på veggen.
DEt kan jo være greit å forandre litt stil, forandringer fryder vet du. Her hos deg er det alltid noe forandringer, du er en ekspert på så mye:)))

Tusen takk for kjempe gode ord fra deg, satte stor pris på en så fin hilsen det skal du vite. Tusen takk!

Vi har det godt mannen min og meg og det er jeg så glad for. Vi er "ment to be" hehe...
Ting ordner seg alltid for snille folk vet du Janne, men av og til må man bare jobbe litt ekstra for det;)
Vi har hatt en fin helg og kost oss godt, sett litt film og bare tatt det veldig "slow" ...herlig det!

Ønsker deg en kjempefin dag i morgen. Jeg må nok snart også oppi "kassen" og få noe søvn...

Nattà:)

Klemmer til deg!

Anne N. sa...

synes skapet ditt er helt nydelig :O)
Du må ikke male det hvitt, nei!!
Flott løper du har laget!
Klem, Anne:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...