onsdag 7. september 2011

Soverom - før og nå:)

 

Franciska Munck-Johansen med bloggen Franciskas Vakre Verden
kommer ut med ny bok høsten 2013.. som heter Sanselig rom. Hun har en konkurranse på
bloggen hennes der du kan sende inn bilder fra forskjellige rom.
Dette innlegget blir mitt bidrag til konkurransen som går ut 15. mars...

Slik så det ut før jeg fikk idèen med mine værbitte planker som jeg hadde
liggende på lur under verandaen:))
- På grunn av regn, regn og regn de siste dagene, tok det litt laaaang tid før de
tørket og klare for sliping og pussing - som mannen " koste " seg med:) Mens jeg sto
på sidelinjen litt engstelig for at de skulle bli for fine hihi:)

 

Men han mestret oppgaven utmerket:)))
Røff og tøff sengegavl kom på plass i dag og jeg er stoooorfornøyd - har bare lyst
til å bli der inne:))

 

Tidligere hadde jeg speil på hver side, men de må jeg finne en annen plass til:))
Synes de "slukte" den flotte gavlen:) og nattbordene er jeg også litt i tvil om....
- har veldig lyst til å få til den idèen med kabeltrommelen til nattbord:)

 

På motsatt side har vi en 30 eller 32" flatskjerm som vi kjøpte i fjor.........
og som vi ikke har brukt enda hihi:)
Kjøpet var vel ene og alene mitt påfunn, fordi denne veggen er 3 meter høy, og
da trengs det noe stort til å fylle opp litt:))
Og avstanden til senga er bare 40 cm, så det måtte være noe smalt:)) Tenkte litt
på et bilde, men å finne det riktige der og da var ikke lett:)
- tror jeg var litt småforkjølet da vi kjøpte tv`n, og jeg så for meg at jeg
holdt sengen med en god film:))) 

 

Garderobeskapene har mannen laget.........Soverommet vårt er smalt og langt og
da jeg flyttet senga på tvers for noen år siden, ble det plass til mer skap, men ikke
med normal dybde:)) så jeg tegnet og mannen snekret:))
På grunn av nattbordet ble det ikke skap helt bort.........men bak forhenget som
er hengt opp i beverpinne har jeg hyller til ekstra pledd og puter:)

Den ene katten vår har sin soveplass til venstre opp på skapet:) Har prøvd å satt
ting der, men han sparker det bare ned.......
Bamsen du skimter til høyre er mannen sin fra da han var liten..

 

Åh, jeg er så fornøyd:))
Bakveggen ble også malt i lys antikk i går kveld:))

 

Det er jo nesten sånn at jeg håper på regn, vind og blest og at jeg da kan krype
til køys med en god film, sjokolade og chips............
men i skrivende stund skinner sola, og det er jo deilig det og:o)

 

Men kansje til kvelden...................:)

 

Bilde av "snekkeren" og "designeren" som da var 9 mnd har fått plass - enn så lenge
på nattbordet....... :o))
"duken" på nattbordet er sitteunderlag av reinsdyrskinn:))
Idèen fikk jeg av min venninne/kollega som hadde brukt dette til spisebrikke:))

Ser det er kommet flere følgere, så et stort hjertelig velkommen til dere!
- og tusen takk for alle hyggelige kommentarer dere gir, det er det
som gjør det så moro å blogge:))

ØNSKER HVER OG EN AV DERE EN NYDELIG DAG  !!
 

24 kommentarer:

lineslilleplass sa...

Hei på dei!!
Skjønna ikkje kor du får energien i fra? Rommet vart jo som tatt ut fra de lekreste blader,mega kult og nydelig :-)
Du er kreativ!!
Klem i fra Line

Ingunn sa...

Herlighet, Janne.
Du er helt rå !
Det er mulig jeg gjentar meg selv, men jeg vet ikke hva jeg skal si.
Dette var så gjennomført og lekkert .
Kos deg med sjokolade , chips og alt mulig.
Klem :)

Monica sa...

Hei på deg.
Herlighet så utrolig tøft!!!
Skjønner godt at du har lyst å være på ditt flotte soverom hele tiden ;)
Ha en fortsatt fin kveld.

lavendel mio sa...

Å for et herlig soverom!!!
Der kan jeg tenke meg du har lyst å være ja:))
Klem Hanne

Hulda sa...

Dette ble kult! Så røft og stilig med den plankeveggen som gavl! Flott helhet i rommet.

Anonym sa...

Heisann Janne.

For ei dame du er,kreaktiv til tusen.
Er innom bloggen din hver eneste dag og koser meg glugg ihjel.Hvor får du alle disse flotte ideene fra?

Stor klem fra Janne fra Bergen.

Send over litt kreativitet til meg da:)

hill`s interiørblogg sa...

Åååååååå for et herlig soverom...Så røft og stilig. Det var skikkelig lekkert med den plankegavelen.
Klem fra Hill-Iren

silje sol sa...

Hei!
For et fantastisk nydelig soverom!
Sengeavelen var helt herlig:)
Flott blogg, mye fine bilder,følger deg videre jeg!
God uke!
Klem Silje

LadyLaLaura sa...

Hei og hopp :)
WOW sier jeg bare, jeg synes nå rommet deres var fint sånn som det var, men åh så lekkert det ble.. og skinn på nattbordene, kjempefint!!
Du og mannen din er jo bare så flinke! Du må skryte litt til ham også :)

Ha en kjempefin kveld videre :)

Mette`s hus og hjem sa...

Heia Janne :)
Herlighet så tøfft soveromme ble, du er utrolig oppfinnsom og kjempeflink til å få det til :)

Ønsker deg en fin morgendag
Klem Mette :))

Solstrålå sa...

Jeg er målløs!!!
Stiiilig!
Goe klem!

Arlens boblebad sa...

Du er helt råååå!Kunne ikke forstå at du ville gjøre noe med det flotte soverommet, men dette overgår jo alt!
Dritstilig
Klem Linn

Hespe sa...

Hei, og takk for kos hilsen hos meg!

Soverommet ble råtøft - elsker det værbitte og røffe treverket :)

Fin torsdag til deg!

Klem fra Hildegunn

Turid sa...

Det er bare en ting å si- rålekkert!!

Helene sa...

Helt målløs! Fytte rakker'n, så lekkert:o)

Heleneklem

janne - kathrine sa...

Wow, det ble stilig :-) Også så lekkert du har redd sengen din. Synes også lampene ved siden av sengen var flotte. Ønsker deg en fortsatt fin uke J - K

bella interiørblogg sa...

Så utrolig NYDELIG soverom, så flink du er:)

Linda sa...

Sier bare en ting:
Kjempeflott!!

Klem fra Linda :)

Ingvild sa...

Fantastisk, og råstilig!!!! Og skikkelig lunt og koselig! Som sagt bare å si ifra hvis du har altfor mange av de plankene under terrassen!:)....

Fruen på Hellåsen sa...

Det blei jo knall fint!!:) likte det kjempe godt!!:)
Virkelig en god ide!;)
klem

Hjertedamas blogg sa...

Hallo snuppa!! Takker for linken!!!!! Har tydeligvis sovet i timen her, for dette innlegget fikk jeg ikke med meg. Har merket at når jeg ikke har vært på nettet en helg, så går jeg glipp av så mye, he-he. Ellers prøver jeg å oppdatere meg hver dag, men nå må jeg ta en runde i bloggrollen min, og fjerne noe, så jeg klarer å følge med. Det var dritstilig med det røffe rommet!!! Jeg er nok ikke helt på det med "fine" ting og speil og sånn, men liker det mer røffe og det mer rustikke og ikke-perfekte. Etter jul skal jeg gå i gang med soverommet vårt. Senga er bra nok, den er hjemmesnekret av readwood, så den har fått noen strøk med gråmaling. Men jeg vil ha den litt røffere. Hadde jeg hatt plass, så hadde jeg en rullet et par kabeltromler inn på soverommet!!!!! Jeg digger de helt rått. Det er noe med formen, som jeg liker. Den jeg har i stua, har jeg gjort litt "stuefin" med beis og lakk. Ehhh, jeg tok å målte og fant ut at jeg har plass til en kabeltrommel på hver side av senga vår...... lurer på hva Gubben hadde sagt, om jeg bad han om å skaffe meg to små.....til nattbord. Enten tvangsinnlegger han meg inn på et vist sted, ellers så får jeg dem i julegave......perfekt julegave, sier nå jeg:DDDD Klemz Grethe, som nå skal titte innom den andre linken:DDDD

Anonym sa...

Heia:>
Synst du er utrolig flink,og utrolig kreative.Blir så inspirert av deg. Skulle ønske e hadde tid til å gjøre som du:>
Takk for at e får lese bloggen din:>
hilsen K.A

KariAnne sa...

Guri så stilig!!
Bruker dette som inspirasjon jeg. En litt annen variant av hjemmensnekret hodegavl. ELSKER det!

Anne-helene interiørblogg sa...

Ååååååååååååååååh! seriøst, så utrolig fint!!! jeg har lenge hatt lyst på en slik sengegavl, men får aldri gjort det! og dette var knallfint! utrooolig fint :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...