fredag 21. oktober 2011

Bjørk til pryd og nytte :))

 

Først den nyttelige delen:))
I dag har jeg rett og slett fyllt opp zinkbalja med deilig bjørkeved........
Det gamle melkespannet bak er ganske fullt det også, men der har jeg aviser for
opptenning:)

 

På den andre siden av ovnen har jeg pyntet en gulvstake for kubbelys
med bjørk:) og tvinnet litt hamp rundt.......
Tennbrikettboksen har fått en tøyserviett på seg og på tøyservietten har
jeg limt på serviett (decoupage)

 

Her om dagen måtte jeg innom jobb - sønnen trengte en søppelbøtte til rommet........
og da ble det en flott skittentøyskurv til det formålet:))
Lokket har jeg pyntet med ei lyslykt av bjørk og et par filthjerter som egentlig
er julepynt:))

 

Litt kongler over og det nye hjerte av eikenøtter fikk også sin plass her....
Da manglet det bare en ny fyrstikkeske på brettet/lokket:))

 

Så jeg ned på hobbyrommet.........fant en fyrstikkeske og malte den hvit:)
Så klippet jeg ut et motiv fra en serviett og limte på:))
- og da ble det sååå koselig atte hihi:)

 

Brettet står på tv benken..så her kan jeg ikke ha noe høyt, og ved siden av
har jeg et serveringsbrett som den ene katten har sikret seg:))

 

Mens jeg holdt på å ta bilder i dag, spratt katten (Exito 2 år) oppi sin herlige soveplass:)
Her kan den ligge helt i fred for den minste kattungen som bare er 3 mnd:)

Andre ting jeg har laget med bjørk kan du se HER
- og litt HER :)) 

Da ønsker jeg dere alle som er innom her en skikkelig fin helg!

7 kommentarer:

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Her var kreativiteten stor! Masse kjekt å se på. Takk for ideene og ha en fin fredagskveld!
Klem:)

LadyLaLaura sa...

Hei og hopp :)
Fantastisk flink er du!! Og for en nydelig katt du har, skjønner godt at han har egen plass på benken :) En pryd i seg selv :)
Nå skal jeg og prinsessa mi bake cupcakes for første gang, blir spennende å se resultatet :) Resten av kvelden blir tv-kos og hekling ;)
Ha en fortsatt kreativ og fin fredagskveld :) Stor klem

Tonje sa...

Det var kjempefint med sinkbøtte med bjørk oppi, og å pimpe opp tennbrikettboksen var kjempefint!! Hvor har du fått tak i bildet du har limt på? Den har jeg lyst til å kopiere...

Ha en nydelig fredag med nydelige pusen!

Klem

Olea sa...

oi, skal du er flink og oppfinsom!
god helg ønskes deg også!
klem :)

Linda sa...

Mye fint å se her inne hos deg (som vanlig) ;)Veldig gøy og interessant å se alt det fine du lager :)
Pusen er kjempesøt!
Helgeklem fra Linda ;)

Havfruen sa...

Nydelige Exito.......nydelig:)
Du imonerer til stadighet...jeg har både melkespann og sinkbalje:) Det som alltid en inspirasjon å komme hit:)
Nyt helga der sør...jeg venter på stormen, klem til deg:)

Siri sa...

Hei Janne - kreativiteten selv! Jeg er målløs! Jammen er du flink. Alt er jo så lekkert!! Blir like inspirert hver gang jeg er innom bloggen din. Bjørk er fint både til pynt og i ovnen! :-))

Så godt å høre at alt gikk bra i Oslo! Ingenting er bedre enn positive prøver.

Ønsker deg en riktig god helg! Klem Siri

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...