mandag 31. oktober 2011

Fra krydderglass til adventstake........

 

Hei igjen:)
Heklenåla for kjørt seg skikkelig for tiden:))

I dag fikk jeg idèen med å prøve meg på en lysestake av et krydderglass og
selvfølgelig kledd i bestemorsrute:))
( det er bare det jeg kan hihi)
Og nå som jeg er litt i julemodus, ble det plutselig adventstake........

 

Nå har det seg slik at jeg gjemmer på tomme krydderglass i tilfelle:))
Og etter jeg bygde om kjøkkenskuffa for å ha en enkel tilgang på krydderet, går
det unna på disse glassene også:)
I kjøkkenskuffa la jeg ned krydderglassene helt ytterst og monterte en plankebit etter disse..
Tidligere hadde jeg krydderglassene i en kurv i en annen skuffe, men hver gang jeg skulle
ha tak i et glass, måtte jeg løfte opp en del før jeg traff riktig:))
Nå ligger de pent her med teksten opp og jeg har full oversikt:o)

Vel, tilbake til adventstaken........

 

Ei bestemorsrute (4 omganger) ble heklet sammen - vrengt og tredd nedover
krydderglasset:)
Åpningen er litt større enn lyset, så da var det bare å brette rundt litt
sølvpapir til lyset sto stødig:)
En enkel sløyfe med hamptau kom på øverst...
Og til slutt ble nr. 1 limt på:)

 

Tallene er noen jeg hadde fra i fjor jul og har en pigg bak - beregnet for
kubbelys f.eks.....men jeg fjernet piggen og limte den på nede - ellers må en drive
å flytte på denne om den står på selve lyset:)

Hmm, er igjen fornøyd med resultatet:o)
Da for jeg begynne på nr. 2 ........ måtte bare vise dere min første:o))
Ha en fin fin mandagskveld!


7 kommentarer:

Ingvild sa...

Kjempefint!

Jorunns hobbyblogg sa...

Duverden, det var kjempestilig, riktig smart ide..

Jorunn

LA BELLA VITA sa...

Nææ så stilig!! Tenk å komme på den ideèn ;-) FLINK!!

Klem Ellen

Arlens boblebad sa...

Dette ble veldig fint som alt annet du finner på, og det er mulig det blir noe lignende her hjemme i år.klem Linn

Anonym sa...

Hei janne. Det ble jo skikkelig fint. Skal gjøre det samme med mine tomme glass :) Og så må jeg si den krydderskuff patenten din var genial! Yvonne.

Anne sa...

Så lurt da !
Heklenåla får skikkelig kjørt seg for tiden hos deg !
Så grei orden i skuffen din.
Det må jeg prøve å gjøre noe med her og.
Koselig at du ble med på giveaway hos meg og at det blir trekning på bursdagen din !
Flott dag til deg !
klem Anne

Fru Gullhår sa...

disse var kjempe fine :) eg har lyst på en slik til advent :D
men ingen tomme krydderglas.. hehehe.. kanskje krydderet er gått ut på dato ;)

Er forresten kjempeglad i bloggen din. Titter innom nesten daglig :)

Hilde

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...