tirsdag 11. oktober 2011

Gammel tønne blir litt ny:)


Hei! Noen av dere husker sikkert denne gamle tønna jeg fant på søppelfyllingen
i sommer......Siden den gang har den stått ute og fungert som bord til
en "gammel" smijernsbenk..
Nå er den kommet inn i varmen og fått et snev med maling på seg:)
 

Jeg liker det gamle og værbitte, men synes også at et snev med maling
kan gjøre det lekkert:)
Hvitmaling er vel noe jeg alltid har i hus....og denne gang brukte jeg min
egen "serum" blaning:))

 

Blandingen består i 1 del maling og 10 deler vann:))
Det er ganske så tyntflytende, så en kan holde på lenge før en er fornøyd.
Kansje vanskelig å se, men det gamle og rustne ses igjenom:)

 

Jeg ble fornøyd med resultatet og synes det passet fint på gulvet
under den bilderammen som egentlig er ei skapdør:o))

I dag har vi et nydelig vær, og nå skal jeg ha meg en liten luftetur
med macro objektivet og "fotobuksen" min:)) dvs at den buksen
har knebeskytter i seg:o) 

ØNSKER DERE ALLE EN NYDELIG DAG !!

16 kommentarer:

Fies notiser sa...

Kjempesmart!
Jeg har også en sånn tønne fra et bruktmarked. Den tørket og båndene falt av - i sommer har den stått i vann og trutnet, så nå er den ok - og kanskje jeg skal driste meg til å ta den inn jeg også...
Er det bunnen du bruker som "bordplate"? Opp-ned altså?

Turid sa...

Har tenkt tanken æ også om ei tønne , som bord ...men æ tenkte at den skulle være utebord på terassen i vinter....Tønna di var stilig , når den ble malt med "serum " blandinga di. Treng et bittelite bord me plass til en kaffekopp/ vin glass og et lys ...kanskje. Ha en fin kveld!

Camilla i villa fredfull sa...

åååå, du er så flink og kreativ altså :) Håper formen er bedre i dag... Stooor klem

Herman Grans ♥ sa...

Kjempefin :)
Gøy å finne sånne kupp :D

Anne sa...

Kjempelurt og så flott tønna ble!
Jeg bare nyyyter hver gang du kommer med et innlegg...er bare så skjønt alt sammen.
Sukk ,tønna mi blir nok stående i garasjen og fungerer som oppbevaringsplass til hage redskaper..den er nemlig ganske så skrøpelig ,så jeg tror ikke den egner seg til innebruk
fortsatt fin dag til deg ! Klem Anne

Hjertedamas blogg sa...

Fin tønne og stilige bilder. + et spørsmål!!! Den tapeten på det nederste bilde var bare rålekker. Er det mulig å få vite hva type og merke det er? Klemz Grethe

LadyLaLaura sa...

Hei og hopp :)
Æsj! Fysj og Fy! det er noe av det verste som jeg har sett... hahaha neida jeg bare tuller..jeg klarer ikke å lyve når jeg skriver en gang :)
Så fint det ble Janne :)
Føler at jeg gjentar meg sjøl når jeg kommenterer hos deg, men fy F... så flink du er! Hvor finner du all inspirasjonen din? Tips og Ideer? Jeg finner dem iallefall hos deg tihi ;)Så er evig takknemlig for at du deler alt med oss!!!
Prøvde dette med syltetøyglass, eggehvite og sukker, og jeg fikk det til hohoho :) Det blir jo så fint lys i dem :) Skal lage mange flere til jul!
Ha en fortsatt fin kveld du kreative sjel :) stor klem

Livet under Skriua sa...

Som alle andre sier: kjempeflott! Jeg har et par slike tønner på stabburet. Tror nok at jeg må vurdere å ta dem inn i varmen :-)

Eli's lille rede sa...

Den ble kjempefin! Kunne jeg godt tenkt meg, ja;) Jeg falt også for den svarte og sølv? tapeten du har i bakgrunnen. DEN var helt nydelig! Ha en fin kveld. Klem fra Eli:)

Linda sa...

Dette ble fint :)
Og så smart med fotobukse, det skal jeg ligge meg på minne ;)
Klemmings fra Linda

Daisys home sa...

Wow...så utrolig lekker den ble.
Kjempefint hos deg og den passet så fint inn. Lekker tapet :)
Håper formen din er bedre.
Klem Sissel

Caroline sa...

Kjempestilig den tønna du hadde tatt inn i varmen,grei blanding med maling og vann...Så mye annet fin pynt du hadde rundt,virkelig vakkert:)
Du ser virkelig mulighetene med ting rundt deg,å det er en veldig god egenskap;)
Ønsker deg en videre god uke!
Klem Caroline

Anne N. sa...

Åå jøsses for en herlig tønne du har funnet, din heldiggris :O))
Den er nydelig med spesialmalingen!
Klem, Anne:)

lineslilleplass sa...

Hei Janne!!
Så fin den også ble :-)
Har ei sånn tønne eg også, bare den ser nyere ut. Kansje eg kan smøre den med driv-ved beis. Der fikk eg jammen en ny ide :-)
Ha en fin dag!!
Klem i fra Line

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Så flott tønne, og den ble veldig fin med et hint av hvitmaling:) Har en tønne selv, og den bruker jeg til paraplystativ. Det spørs om den får seg noen strøk med maling etter å ha lest innlegget ditt))

Ønsker deg en finfin høstdag og uke:)
Klem Marianne

lavendel mio sa...

Å den ble råfin!!
Tenk å finne slike på søppelfyllingen da.
Ha en fin dag, klem Hanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...