torsdag 27. oktober 2011

Hekleprosjektet ble kasse til interiørblader :o)

 

Jepp, nå er mitt store hekleprosjekt ferdig:))
Så litt mørkt på dette.........og tenkte jeg ville bli ferdig til våren en gang..
Men, med tykt garn og stor heklenål, gikk det som et skudd:o)
Formen er på minus siden:) så jeg har bare heklet noen minutter til dagen:))

 

Jeg har heklet "vanlige" bestemorsruter i 3 forskjellige garntyper:) Jeg tar
hva jeg har..... 16 store i grått på ca 15 x 15 cm og 8 litt mindre og 8 bittesmå:o)
De små/bittesmå skal liksom forestille blomster hihi:)

 

Mannen har jo selvfølgelig fått med seg mitt prosjekt og jeg nevnte at jeg
trengte en finèr plate også til dette:)
Så i dag da jeg sa at det nærmet seg at jeg ble ferdig - gikk han ut i snekkerboden
og fant ei plate han visstnok hadde liggende på lur:))
Den passet helt perfekt!

 

Mannen sagde og skrudde i sammen hele greia:)
- så var den klar for en test:)
Merket av hvor håndtakene skulle på............så var det bare å bore hull:o)
og male den innvendig......

 

Håndtakene er av tykt hamptau som jeg dyttet inni hullet:)
og limte fast på innsiden..

 

Kassen blir jo litt tung, så håndtakene er bare til pynt:o)) 
Skal også male et strøk til innvendig for å skjule tauet/limet..............tror jeg:)

 

Nå har den også fått hjul på:) og sin egen plass under stuebordet...
Fant ut at jeg trengte en kasse til interiørblader innen rekkevidde fra sofaen;))
- for min opprinnelige plan var å lage ei kasse jeg kunne ha med ut til våren
når sola begynner og varme:)
- og da ha lyseblå "blomster" som matcher mitt "Vår servise"... men nå ble
den altså helårs for innebruk hihi:))

Vel, da må dere alle ha en fin fin kveld! 
 

13 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Stilig kasse:DDDD Klemz Grethe

Har en drøm... sa...

Så utrolig flott den ble!!
Meget kreativt;)

Klem Line

Mary-Anne sa...

for en lur ide ! knallfint ble det og. heh ... nå vet eg hva eg skal gjøre med overflødige ruter eg ikkje orker hekle til teppe ;)

Tovepia sa...

Råstilig bruk av bestemorruter!!

Fru.Underberget sa...

Næh, så stilig!! Du er bare superkreativ! Takk for at du deler ideene dine med oss, det hender at jeg kopierer litt:-)

TSAR sa...

Nydelig!

Hulda sa...

WOW! Utrolig stilig! Noe slikt har jeg ikke sett maken til. FLOTT KASSE!

Solstrålå sa...

Tenk å ha en så fin kasse til interiør bladene da!
Koselig å hilse på igjen,,,,har hatt mannen på sykehus,,,så tiden har ikke strukket til når det gjelder blogging.Og så har jeg vel hatt litt bloggetørke,,,men er vel litt ifarta igjen nå.
Du er helt enorm, med ideer i hopetall!
Ha en fin kveld!
Goe klem!

LadyLaLaura sa...

Hei og hopp :)
så stilig den ble! Var spent på det her prosjektet ditt, og det ble suksess (som vanlig må jeg vel si hehe) Du er altså så flink Janne :) superflink! Nå holder jeg på å pakke siste rest og så bærer det avsted til Oslo på kose-weekend :) God helg og kos deg du også :) stor klem

Christine sa...

Ja, den oppfinnsomheten din tar aldri slutt frue.

Ønske deg god helg her fra vest.

Nå ska eg ut og lufta jentene, før eg tar kveld, maen e i Belgia så eg e aleina med griffejentene.

Helgeklem fra meg.

Eli's lille rede sa...

Kjempefin! Flink du! Klem fra Eli:)

Turid sa...

Stilig-men du kan jo ikke gjemme den fine kassen under bordet. Ha en fin fredag og helga me!

Linda sa...

Du og mannen din er et meget bra team! Kassen ble lekker :)
Ønsker deg god bedring.
Klem fra Linda ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...