lørdag 15. oktober 2011

Hjerte av eikenøtter.........

 

Men først må dere se hvor jeg fant disse nøttene:)
 
I dag har jeg hatt meg en deilig tur langt inn på heia....... Neida, vi har
skog og fjell i nærheten av huset:o) 
Det tar ca 10 min til toppen, men jeg hadde med kamera, og da kan det ta sin tid:)
Det eneste jeg traff på var et par fugler, en hund og en svenske av alle ting:o))

 

På toppen er det nydelig utsikt mot Kristiansand sentrum.......og ut
mot havet skimtes Oksøy fyr ( bilde i midten) og Grønningen fyr.
Bakover i terrenget er det mer enn nok av skog:))
Som nevnt tar det ca 10 min opp her, så jeg ble hverken sliten eller svett:))
Men jeg satt meg ned og bare beundret utsikten og den friske "fjell luften":o)
Det var da jeg oppdaget en del eikenøtter på bakken og noen i trærne......og
plutselig " så" jeg et hjerte av disse nøttene:)
Hadde selvfølgelig ikke med kurv, men lommene i jakka ble fyllt opp:)

 

Når jeg kom hjem var det å fortsette med mitt hjerteprosjekt...........tenkte først
at disse nøttene var steinharde og at jeg måtte bruke drill og bore hull, men
det gikk ganske greit uten:)

 

En tykk ståltråd gjorde susen:) og det var bare å tre de innpå - eller - joda, litt
motstand var det:)
- og jeg stakk feil to ganger - dvs at ståltråden gikk i 
full fart inn i nøtta og like fort inn i fingrene på andre siden.... men så er det alle
disse feilene en lærer av:o)

 

Denne idèen kom litt bust på...så jeg vet ikke helt hvor jeg skal ha dette hjerte:)
Så det får ligge på brettet på stuebordet en stund......

Var innom jobben her om dagen - ikke for å jobbe, men bare for å jabbe:))
og da kjøpte jeg meg litt høstpynt........som egentlig heter
julepynt:))
Tenkte å lage et lite høst/vinterpyntet brett:)

Etter jeg lagde dette hjerte, så lagde jeg sjokoladekake.........så nå skal jeg inn
på sofaen med kake, chips og cola:))
Usunn som fy, men himmelsk godt:o))

HA EN TOPPERS FIN KVELD DA  !!
 

18 kommentarer:

Anki sa...

Så fint det var! Mye rart man kan finne i skogen :)
Her har jeg ryddet ferdig på boden. Nå er det helt grei sortering som gjenstår. I kveld skal vi lage lutefisk. Fikk vann i munnen da jeg så det i disken. Gleder meg vanvittig :)
Ha en flotters lørdagskveld. Klem :)

Tovepia sa...

Finnes det slike nøtter her i landet??....bare slike jeg før kjøpte til jul;I)
Nydelig hjerte, dette kan du pynte som det passer årstida;)
Kos deg, du, klem fra meg;)

Hulda sa...

Virkelig et hjerte etter mitt hjerte. ;) Så lekkert! Så fint laget. Likte naturbildene dine også veldig godt, nydelig med småfuglene på det ene. :)

Linda sa...

Jeg har lett etter slike nøtter her i skogen rundt meg, finner ikke ;)
Hjertet ble virkelig fint...finner jeg nøtter, har jeg lyst å lage et slikt.
Kos deg med kake i kveld. I morgen blir det kakeparty her. Min bror med familie kommer på besøk :)
Klem fra Linda

Fru R. sa...

Kjempefint ble det, du har jo så mange flotte ideer å komme med :-)
Klem klem

sigrid sa...

Smart ♥

God helg!

Fru.Underberget sa...

Nydelig!

LadyLaLaura sa...

Hei og hopp :)
Heldig du er som bor sånn til, og det ser jo helt nydelig ut i kristiansand. Har aldri vært der ;)
Kjempefint hjerte du laget, kan bli fint i juletida også, nøtter og jul hører jo sammen ;) Tror ikke jeg skal begi meg ut på det der, for jeg er så klønete at jeg hadde nok stukket fordervet fingrene mine hehe
Men som vanlig, du er så utrolig flink og kreativ :) Digger bloggen din!!! Ha en fortsatt fin lørdagskveld, her blir det taco og film nå :) stor klem

MissMette sa...

Hei Janne :)
Tusen takk for koselig kommentar, og takk for tips ang Kebab oppskrift hos Line Cathrin ღ Nydelige bilder fra ditt hjemsted, Kristiansand… Koselig å ta med kamera og dra på tur og bare se og nyte… Og heldige deg som har eiketrær!!! – husker disse flotte trærne veldig godt da jeg bodde i Tønsberg da jeg var mindre… Storslått og vakre trær og med de vakreste nøtter på ღ Vokser dessverre ikke slike her i nord… NYDELIG hjerte med eikenøtter du har laget, dette var virkelig høst og …. vakkert ღ og bilde også. Kos deg med hjemmelaget sjokoladekake (som bare hørtes såååå fristende ut da!!!), og chips og cola (Me Too…), usunt ja, men såååå godt :))) Ha en fortsatt fin helg, stor klem fra Mette

Rosehagen sa...

Nydelig hjerte;D
og utrolig flotte bilder!!
Her er det pizza i ovnen og det brenner i ovnen;)
Ha en flott lørdagskveld.

Klem fra Ann-M.

Janne sa...

Så fint hjerte det ble! Kanskje det blir tur i skogen i morgen..;)
Her har vi nettopp spist taco, deilig!
Nå er det ostepopp, mer cola.. og småknask! mmmm godt og usunt på en lørdag! :))

Christine sa...

Ja, du får tatt bilder av det mesta du frue. Og eikenøtter, det konne eg o tenkt meg, må bara tenka meg om, kor eg kan finna det her i nærheten.

Her har me hatt tacopai i kveld, det e knallgodt. OG snart komme Sørlandschips, pepsi max og bamsemums på bordet. I ovnen knitre det og jentene ligge og sove.

Eg o har vært ute med kamera ein tur i dag, og ska prøva og få legga ut mine bilder litt seinare.

Ha ein fine kveld videre.

Hjertedamas blogg sa...

Kult det hjerte ble:DDD Klemz Grethe

salige lavendel sa...

Kjempeflott ide å lage hjerte av nøtter, det ble nydelig.

Siri sa...

Hei! Nydelige bilder du viser her, og så fint hjertet ble!! Knallfint. Fant nettopp bloggen din og har lagt meg til som følger. Gleder meg til å følge den herlige bloggen din videre. Klem Siri

Ingvild sa...

Skjønt hjerte!

Eli Kristin sa...

Så flott hjerte! Fikk lyst å lage et slikt selv :) Ikke alltid det er så mye som skal til!

Ha ei flott ny uke! :D

Arlens boblebad sa...

for altid lyst å herme etter alt du gjør, og ingen untak dennne gangen:)Kjempefint hjerte, har lyst å ha litt naturpreget juletre i år, og kanskje noen slike hjerter og:)
Klem Linn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...