fredag 7. oktober 2011

" Islykt " og kubbelys med engel....

 

Hei dere!
I dag har jeg laget meg nye kubbelys og et par "islykter".
Var innom Princess her om dagen og måtte bare ha disse nydelige serviettene.

 

En serviett ble klippet i to, og 2 av lagene ble fjernet.....
Så var det bare å peile seg inn for å få teksten nogenlunde rett:))
Servietten er "limt" på med hjelp av strykejernet.
Bruker bare tuppen på strykejernet og trykker forsiktig litt og litt..

 

En serviett holder til to kubbelys:)
Kubbelysene kjøpte jeg på Nille til kun 10 kr:) og serviettene kostet bare 29 kr.
for ei pakke med 20 stk. og da blir sluttsummen på et ferdig lys ca 10,75:o))
Men nå er det jo gleden av å lage disse som betyr mest:) og ikke pengene.......

 

" islykt" lager jeg av et syltetøyglass, eggehvite og litt sukker:)
Heller i eggehviten.........snur og vender på glasset slik at den fester seg overalt.
-tømmer ut overskuddet.
Det går veldig lite eggehvite, så kansje lurt å lage noen stk lyslykter når
en først er i gang:)
Så heller jeg i litt sukker og rister dette godt rundt og tømmer ut overskuddet:)

 

Og etter få sekunder er islykten ferdig:))
Men i dag ville jeg prøve å ha litt serviett på som pynt....... Klippet ut motivet
og limte dette på med decoupagelim.

 

Ble koselig denne:)
Etter jeg klippet ut motivet av engelen....satt jeg igjen med teksten som var
skrevet under engelen........og da fant jeg et lite glass (hapå) som 
også ble til islykt:)

 

Dette bilde tok jeg få sekunder etter jeg var ferdig, så limet ses godt
- men det tørker og blir helt usynlig:)

 

Jeg funderte litt på hvor jeg skulle ha dette:o)) 
men etter en stund kom jeg på at jeg har lite med lykter som kan henge:)))
- så da fikk denne en ståltråd rundt og en til hank:)

Om det enkle ofte er det beste kan jo diskuteres:) men at det er
morsomt å lage både lys og lykter er helt sikkert:o))

HA EN FIN KVELD DERE!
OG HJERTELIG VELKOMMEN TIL DERE NYE SOM HAR LAGT DERE TIL!
 

21 kommentarer:

Hulda sa...

Så flotte lykter du har laget, og lys. Den servietten passer virkelig til litt av hvert. Herlig kreativt! Flotte foto også.

Jeg laget en enklere variant av en slik glasslykt i fjor. Jeg brukte et syltetøyglass, og festet en gammel bokside rundt glasset med rustikk hyssing. Det ble også fint.

Tovepia sa...

Kjempefint! Koselig å sysle med decoupage på lys, og slike sukkerlykter har jeg laget selv, dekorativt! Gjorde seg virkelig med serviett på det også!!
Kos deg masse i helga, klem fra meg;)

Drømmehuset mitt sa...

Hei

Her var det mange fine ideer:) Men hvor lenge kan du ha en sån islykt? Holder den evig med eggehvite og sukker inni? Den var super fin:)
Og så lurer jeg på hvordan det går når man brenner ett lys med serviett rundt:) Sikkert teite spørsmål fra meg her men måtte bare spørre. Har lyst å prøve meg på det samme.

God helg!

Monica sa...

Superfint!! :) Men, jøsses....hvor lenge holder lyktene med sukker og eggehvite inni?!?

God helg! :)

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Nydelig.
Du er så kreativ
og flink Janne.
Skjønn serviett du har brukt.
God helg i Oktober.

Caroline sa...

Så flotte lysene dine ble!
Jeg har og kjøpt de samme serviettene med plan om å stryke de på lys;)
Takk for tipset om islyktene,det fikk jeg lyst å prøve meg på...
Ønsker deg en god helg!
Klem Caroline

Anne sa...

Hei Janne .
Flotte lykter og lys, du er jo en reser på decoupage.
Jeg har kjøpt inn både lys og servietter så det var jo så gøy å se ditt flotte resultat.
Tror jammen jeg skal prøve meg på snølykter,har ikke prøvd det før.
En riktig god helg til deg !
klem Anne

City Romance sa...

De lyktene ble knallfine!!

Eli's lille rede sa...

Nydelige lyslykter! Den idèen tar jeg gjerne med meg videre! Ha en fin helg. Klem fra Eli:)

Linda sa...

Fine lykter..så enkelt og flott!
Smart med kubbelysene, takk for ideen!:)
Ha en fin helg.
Klem ;)

LadyLaLaura sa...

Hei og hopp :)
Jeg blir så glad så glad når du legger ut sånne supre innlegg :) du er så flink, og så fine de lyktene ble.. og stearinlysene med serviett på :) og så tenker jeg.. hmm er dette noe jeg får til? skal i allefall forsøke, for det blir jo så tøft det du lager. En stor inspirasjon er du!!!
Ønsker deg en strålende og kreativ helg :) stor klem fra meg :)

Anki sa...

Var kjempfine, både lysene og lyktene! Lys er viktig i denne tiden :)

Artig at hun bruker genseren! Her brukes også alle fire.

Klem og fin kveld til deg!

Dordis kreative glede sa...

Oj så fine lykter!! Det skal jeg jammen prøve.Er så fint å få nye ideer :0) Fin syssel i snøbyge-vær. Rørosklem :)

Rosehagen sa...

Så superfine lykter du har laget;)
Disse var jo helt til å "spise opp" eller "kopiere"!!!
Nydelige;)

Utrolig flott og inspirerende blogg du har.
-jeg kommer tilbake, snart....

Ha en flott søndag;)

Klem fra Ann-M.

Nina sa...

Heia så flotte lys du har laget.Kom over bloggen din via noen andre. Eg legger meg til som følger hos deg. Flott blogg du har, å så kreativ du er. Ha en flott søndagskveld!

Lev Vackert sa...

Hej! Här kommer en viktig anteckning till dig
För det gäller att vara ute i god tid- Och du kan ju göra så mycket fint!
Under december månad (ja alla adventshelgerlörd och söndag 10-18) kommer vi att i LEV VACKERT HUSET hålla JULMARKNAD, vi söker därför just nu hantverkare som har hantverk som passar stilen och känslan i vår butik i övrigt. Du som hantverkare kan boka in dig på en eller flera adventshelger (första advent finns bara ute platser lediga), mail en bild på något av ditt hantverk och skriv till oss på vitromantik@gmail.com om du är intresserad, VI LOVAR ATT DET KOMMER BLI SÅÅÅ MYSIGT OCH SÅ TOPPEN!!!! Och du vet väl att det finns ett vandrarhem bara ett par hundra meter ovanför oss och en stor camping hundra meter nedanför med jätte bra boende i fall du reser långt!
KRAM Ingela 0706410580 o Petra 0730288019

Ingvild sa...

Kjempefine islykter! God ide!

Fossestua sa...

Så nydelige lykter du har laget! De ble virkelig dekorative :) Kjempeflotte lys også! Om det er greit for deg,vil jeg gjerne legge ut dette tipset på facebooksiden til bloggen min? Kan jeg låne et av bildene dine også da? Linker selvfølgelig til dette innlegget ditt :)
Klem fra Lise

. sa...

Så fine lykter og kubbelys!!!! så flink du er og takk for tips! Skal se om jeg får tid til å lage noe sånt jeg også :)

Velkommem innom bloggen min. Skal ha en julekalender frem til jul med gavetrekninger :)

og så legger jeg meg til som følger for hit vil jeg komme tilbake :)


Hilsen

Ann Elin

fra Fru Rosas landhandel.no

loftkroken sa...

Det var fiiint :))
Så smart og lekkert :))

Klemmer sendes ♥

Lenes blogg sa...

Både lysene og lykten ble kjempe lekre. Må kanskje låne denne ideen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...