lørdag 29. oktober 2011

Lyslykt med dusker.....................

 

...................... Og bestemorsruter:))

Heisann:))
Ny vinterkledd lyslykt ble til i dag:)
Jeg begynte med å finne frem et syltetøyglass, så heklet jeg slike ruter som
jeg begynner å kunne nå:)
Målte etterhvert for å se hvor mange omganger jeg måtte ha....
Det ble 2 ruter av 4 omganger............så heklet jeg de sammen 
og tredde de ned over glasset:o)

 

Da jeg var ferdig, funderte jeg litt på hva jeg skulle ha som pyntebånd...
- det går jo mest på blonder og hamptau, så jeg "la hue i bløt" litt:)
og tenkte at dette er ei vinterlykt.........og på vinteren ser en jo mange dusker
på luer, sokker, sko m.m.
- så dusker ville jeg ha på, og var veldig spent på om jeg
husket hvordan slike lages.....

 

Synes de ble litt nusselig jeg:o)
Men det var litt pirkete når de skulle være så små, og de ble kansje ikke helt runde...
men, dusk er dusk:o))

Ønsker dere alle en flott lørdagskveld!!

17 kommentarer:

Anne sa...

Du er jo bare god da!
SÅ nusselig!
Fin helg til deg !
klem Anne

sigrid sa...

Artig og annleis, flott kreativt påfunn!

Fortsatt god helg :-)

Tovepia sa...

Nusselig og duskelig, skikkelig fin ide!!
Nyt kvelden, klem fra meg;)

Line Elisabeth sa...

Ååå så fin den ble!
Stilig med dusker, det var noe nytt:)

Ha en fin helg!
Klem Line E.

Fruen på Hellåsen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Fruen på Hellåsen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Fruen på Hellåsen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Fruen på Hellåsen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Fruen på Hellåsen sa...

Her blei der noe rart... Beklager mange av same innlegg, den hengte seg plutselig opp!:(

Fruen på Hellåsen sa...

Oy!! dei var KNALL stilige!!! :) og SÅ enkelt å lage selv! jeg ble inspirert og sitter nå med en ferdig lapp!!!:)
(Skulle det egentlig stå!!;)

Melody sa...

Ja Janne,å hekle ruter har du jo nå dreisen på :-) Blei kanonbra. Men nå ser du vell for deg dette i rødt til jul også ? Det er bare å begynne :-) så er det klart. Den ideen må eg foresten få adoptere. Ha ei fin uke.

Eli's lille rede sa...

Kjempesøte ble duskene dine, hehe;) Nå har jeg laget mange lyslykter med sukker, så det med heklet trekk rundt var en ny fin idè. Flink er du! Ha en fin søndag. Klem fra Eli:)

Ingunn sa...

Hei.
Så søtt det ble :)
Det var mange flotte innlegg her som jeg har gått glipp av, men nå er jeg oppdatert. Skikkelig flott soverom til svigers, heklet trekk til vedkassen osv. Du er en oppkomme av idèer. Det er det kanskje mange andre som er, men du får jammen realisert dem også.
Ha en super søndag, Janne.
Klem fra Ingunn :)

Anne N. sa...

Kjempenusselige, absolutt, Janne :O)
Den lykta er virkelig søt i sin bekledning, flinke du!
Ha en flott søndag.
Klem, Anne:)

Linda sa...

Det ble jo søtt og nusselig :))
Flott ide!
Ha en fin søndag. Her er det kose-inne-dag i dag :) Er vått og grått ute.
Klem fra Linda ;)

Fru.Underberget sa...

Kjempefin lyktepynt! Duskene var virkelig prikken over i-en!

Mary-Anne sa...

kjempeflott & kreativt :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...