torsdag 20. oktober 2011

Skjermbrett av parasollspiler..+ litt til..

 

Heisann!
Tenkte å vise litt av min kreativitet fra 2007 hihi:)
Grunnen til at jeg kom på dette nå er vel fordi mine svigerforeldre kom hjem
i dag fra en 14 dagers tur til Israel......
Og dette soverommet er svigers sitt:) som jeg og mannen pusset opp påsken 2007..
da de også var til Israel.

( mine svigerforeldre bor i Åseral og ca 2 km fra hytta vår - så dere kan tro
jeg koste meg den påska:) )

Dette skjermbrettet er laget av spilene til en treparasoll som egentlig var på vei til søppla.
Tror å huske at jeg kjøpte 2 panel lengder som ble klippet i to.
Mannen hadde noen kobber rør liggende som han skjærte av i ca samme bredde
som gardinet og borte så hull i spilene som røret er festet til.
Små hengsler holder hver vegg sammen:)
Den gang visste ikke jeg at jeg en vakker dag skulle begynne å blogge, så det ble
bare et bilde jeg kunne vise frem her av skjermbrettet:)

Men når jeg først er innom på svigers soverom kan dere få se litt til:o)

Slik så det ut før jeg begynte..........
Svigers hadde satt opp panelplater en god stund før de reiste og egentlig gruet
seg til å begynne med malingen:))
Da sa jeg at jeg som elsker å male godt kunne gjøre dette..........og la til at egentlig
har jeg lyst til å gjøre litt av hvert på det rommet:o)
Svigermor ga meg frie hender - youuhuu:o))

 

Mine svigerforeldre elsker Israel og er iallefall en gang i året på tur ned dit:)
Drømmeplassen bl.a. er Netanya og helst helt nede i vannskorpen:) 
Dette er et innebygd kleskap som jeg fikk idèen med å male et motiv fra Netanya....
Jeg hadde et bilde derfra som jeg printet ut på sånn overhead papir og når det
lyste opp på skapet var det bare å prøve å male etter:o))
Skapet skimtes bak skjermbrettet og da ble det plutselig et "omkledningsrom" bak der:)

 

Sengen som tidligere sto mellom vinduene ble flyttet til den korte veggen som ble malt
brun mens de andre ble malt i lys antikk.
fargevalget ellers var kobber og gull:))

På gulvet hadde de rosa vegg til vegg teppe, som vi fjernet ganske fort og
la på parkett isteden:)

Speilet fant jeg stua, og synes det ble finere her mellom vinduene....så fant jeg et rundt
bord som fikk sin plass under. Stolen kjøpte jeg på Fretex og trekte den om i 
samme stoff som skjermbrettet:)
Kobber persienner ble hengt opp og blomsterpottene ble sprayet i kobber
og et par i gull:)
- og ny lysekrone over senga:o)

 

Jeg sydde kappelaken av samme gardinstoff:))
Men det verste jeg gjorde, som jeg aldri kal gjøre igjen.........det er å sy sammen
to sengesett av sateng - siden de har dobbeldyne...nei ujs av meg:)
- det levde sitt eget liv under arbeid med symaskinen

 

Andre detaljer.........
Siden dette var påske og de elsker Israel ble temaet Israel for rommet med mange
bilder derfra på veggene bl.a over senga hvor bilde av klagemuren
og dødehavet kom opp:)
Påskeegg lå å ventet på de på et serveringsbrett som jeg limte på 50 ører:))
Kontakten i veggen som tidligere hadde flere farger på seg:)) ble skrudd
av og sprayet i gull:))
Telefonkatalogen fikk brunt/kobber papir på seg:)

 

Slik ser det ut nå - 4 år etter...
Dette er samme vegg som bilde lengere oppe av - før jeg begynte...
Sengegavlen er laget av ei sponplate, ei gammel dyne og med ei gardinlengde over til slutt:)

Jeg spurte svigermor i dag om det ikke snart var på tide med ny farge på
soverommet.......men da kom det fort - Nei, jeg er så fornøyd med fargen 
og har ikke flyttet på en eneste ting som du har satt inn der:)))

Yoouuhuu:)
Da får jeg komme meg tilbake til 2011 igjen....... og sjekke litt av bildene
jeg tok i Oslo/Radiumhospitalet - ble bare 177:))
- må kansje nevne at det er sønnen som har hatt kreft (2009) - Osteosarkom i låret med
en svults på 10 cm som satt i selve skjelettet, så da de fjernet den ble 20 cm av 
låret/kneet erstattet med en innvendig protese.....

Tusen tusen takk for hyggelige kommentarer om god tur og lykke til.....
Alt gikk bra denne gang også:)

HA EN FIN FIN KVELD DERE !!

6 kommentarer:

Hulda sa...

Det er godt jobben du gjorde ble satt så stor pris på! Likte det skjermbrettet.

Linda sa...

Wow! Heldige svigerforeldre du har :) Det ser kjempefint ut, og så alle de nydelige detaljene. 50-øringene på brettet likte jeg veldig godt :)

Håper alt står bra til med sønnen din.
Ha en fin kveld videre.
Klem fra Linda ;)

Hjertedamas blogg sa...

Fire år uten å gjøre om på noe? Er dette hjemme hos dine svigerforeldre? Eller er det deres gjesterom hos dere? Godt å høre at turen gikk bra, men det høres slitsomt å leve sånn år etter år. Leve på vent, liksom..... Moren min gjorde det i ti år, men er "friskmeldt" nå. Kunsten blir vell å huske å nyte livet underveis. Min mor glemte nok det........ Ha det godt. Klemz Grethe

LadyLaLaura sa...

Hei og hopp :)
Ja Du Janne du Janne :) hva skal man si hehe jeg blir jo ordløs her.. Så stilig som det ble.. og dette er 4 år siden? skjønner godt at hun ikke vil bytte farge, det er jo helt nydelig sånn som det er :) Men jeg regner med at hadde du fått boltret deg der nå, så hadde det blitt nydelig uansett :) Du får det til å høre så enkelt ut alt sammen "Stolen kjøpte jeg på Fretex og trekte den om i
samme stoff som skjermbrettet:)"
akkurat som det er gjort i en fei? hehe hva vet jeg :) Du er iallefall utrolig flink! Jeg er som sagt ordløs :)
Supert at det gikk bra i Oslo, sånn må det fortsette!
Gleder meg til ditt neste innlegg :) Ha en kjempefin kveld videre!
Klem

hill`s interiørblogg sa...

Så dyktig du er... kan tenke meg at svigersene dine er fornøyd med den jobben du har gjort. Spennenes og komme hjem til nytt rom.
Så godt å høre at alt gikk bra i Oslo. Ingenting er værre enn å ha barn som lider av den sykdommen.
Ha en fin kveld.
Klem fra Hill-Iren

Turid sa...

De er bra heldige de sviger foreldrene dine - så stilig du har fiksa på rommet deres.
Håper alt står bra til med sønnen- ønsker deg ei fin helg- nå er det æ som reiser til Oslo, men bare på et møte.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...