lørdag 22. oktober 2011

Stumtjener av bjørk og " flisemaling "........

 

Heisann!
I dag blir det litt gammelt nytt her inne på bloggen hihi....... Tror det var i 
2007 at jeg fikk idèen med å ta inn et bjørketre å bruke det som stumtjener (på hytta)
Vi har noen bjørketrær rundt hytta, så det var bare å finne et som hadde
passelig med kvister på:)
Mannen sagde av og skrudde det fast til gulv og tak:)

Så litt " flisemaling "

 

Ja, som dere ser så er dette gjort i 2006:) og i yttergangen på hytta........
Et helt vanlig furugulv ble forvandlet til et gulv med "fliser".

Først malte jeg hvitt der hvor fugene skulle være, og når det var tørt, maskerte jeg
over slik at det ble ruter på 30 x 30 cm.

I rutene malte jeg litt hvitt, litt sort og litt caffelatte........

 

Og da ble det slik, etter maskeringstapen var tatt av:)

Men...... jeg ble liksom ikke helt 100% fornøyd og synes det ble for mye
blått i blaningen, men det ble stående slik i 2 år:))

 

I 2008 og etter bjørketreet var kommet inn var det på tide med å peile
seg inn på riktig farge:o)
Jeg begynte på samme måte som sist med å male hvitt i fugene, så maskere og
så klæsje på med maling her og der.
Denne gang brukte jeg kun hvitt og sort, og et snev med brunmaling.
Den hvite og sorte er vanlig interiør - veggmaling 07.
Den brune er fra ei tube malerimaling (olje)

 

Og når maskeringstapen ble fjernet, ble jeg såååå fornøyd hihi:)

 

Matcher jo fint bjørketreet nå hihi:)

 

Dette bilde ble tatt i august 2010, og gulvet er 
akkurat like fint fremdeles.
Neste prosjekt her er å få malt tak, lister og dører...........men det tror jeg må bli
utpå våren eller sommeren engang:)

Jeg malte også " fliser " på et av soverommene, og på hemsen
malte jeg " skifer - noe som ble helt knallers hihi:)

Da må dere alle ha en kjempekos lørdagskveld!!

13 kommentarer:

Tovepia sa...

Du er et oppkomme av ideer og pågangsmot!! Det ble kjempefint..og jeg tar gjerne litt av energien din!!
Nyt kvelden, klem fra meg;)

Eli's lille rede sa...

Wow, så lekkert det ble! Så kreativ og flink du er! Ha en fortsatt fin lørdag. Klem fra Eli:)

Arlens boblebad sa...

Du slutter aldri å innponere!Jeg blir mååløs,og veldig inspirert av deg!
KLem Linn

Olea sa...

oi, du er skikelig oppfinsom! bare å komme på no slikt! er skikelig imponert jeg!
fin helg ønskes deg!
klem :)

Fru.Underberget sa...

Dette ble virkelig fint! Stilig stumtjener og lekkert gulv!

Trude`s hverdag sa...

Fy fillærn så stilig. Du er bare helt utrolig kreativ :-) Ønsker deg en fin Lørdagskveld :-) Klem Trude

lavendel mio sa...

Du å du så nydelig det ble!
Elsker dine naturlige innslag:)
Klem Hanne

LadyLaLaura sa...

Hei og hopp :)
Så lurt :) og så fint :) jeg applauderer og bøyer meg i støvet :)
Flinke du! Kos deg med lørdagskvelden! Stor klem

hill`s interiørblogg sa...

Såååååååå nyderlig. For en kreativitet du har... du er så dyktig til å få naturen inn. Så imponert.
Ha en fortsatt fin helg.
Klem fra Hill-Iren

Linda sa...

Så flott! Dette har jeg aldri sett bli gjort før :) Men burde jo ikke forbause meg at du har funnet på noe så genialt ;)
Klem fra Linda

Pysselfarmor sa...

Åh så himla snyggt!

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Hei Janne:)

Dette ble jo kjempestilig og som du sa så matchet det treet.
Gleder meg til å se flisene på soverommet og hemsen vist du viser det frem.
Jeg kjenner deg så godt at jeg vet det er bra!!!!

Ha en fin dag.
Klemmer

Herman Grans ♥ sa...

Stilig! Veldig kreativt :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...