søndag 30. oktober 2011

Utviklingen går sin gang..........:))

 

Heisann!
I går lagde jeg en "vinter lyslykt" med garn i 100% ull:)) og med noen 
små nusselige dusker på............
Da jeg tenkte vinter, kom liksom julen også "rekende på ei fjøl" i tankegangen, så i dag ble
et nytt syltetøyglass pyntet - klar for jul:)

 

I dag heklet jeg båndet som duskene er festet i og tredde det i hullene øverst:)
- festet duskene etterpå:)
Så broderte jeg JUL på, så det ikke blir noen tvil:o))
Nå er jo egentlig denne ferdig og kan brukes til telys..............men den kan også
brukes til litt av julesnopet:) om en beholder lokket.............

 

Lokket på dette sylteøyglasset var rødt fra før........så bare det gjør det litt
julete....Men i år skal julen i heimen være hvit og natur har jeg bestemt
meg for, så da måtte lokket males hvitt, og så klippet jeg ut et motiv fra en serviett
og limte det på med decoupagelim:)
(jeg kunne ikke vente til limet var tørket før jeg tok bilde:) )

Dette var morsomt å lage og veldig fort gjort:)

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer dere gir, og hjertelig velkommen
til nye følgere!
Håper dere har hatt ei nydelig helg, og jeg ønsker dere alle en flott
søndagskveld!

11 kommentarer:

Trude`s hverdag sa...

Så flink du er . Denne er jo like fin til telys som til julesnop, bare fantasien som setter grenser her :-) Ja, nå er jula like rundt hjørnet, hvert år kommer den like "plutselig"...i år reiser vi fra hele juleinspurten.Reiser til Egypt.Vi kommer hjem lille julaften,så her bør det meste være ferdig før den 16 des:-) Håper du har hatt en fin helg :-) Klem Trude

Havfruen sa...

Oi...så fint:))) Du er aldri tom for ideer du:) Jeg har fått tak i 2 store norges-glass.....kanskje jeg skal få til et eller annet....med hjelp i såfall...har jo 10 tommeltotter.....
Klemmer til deg:)

Linda sa...

Denne blir koselig å ha framme i julen. Ser veldig fin ut, koselig med lys i den nå når mørketiden etterhvert virkelig setter inn.
Du er virkelig flink :)
Kos deg på søndagskvelden.
Klemmer fra meg ;)

Jatte sa...

Såå skjønt glass :)♥
Kreativt!

Ha en fin kveld,
Klem Jatte:)

Tovepia sa...

Supert! Flott å male lokket og bruke decoupage! Jeg gir bort en del glass med hjemmelaget ripsgele, så dette var et godt tips!!

Eli's lille rede sa...

Så koselig syltetøyglass! Blir så fint på julefrokostbordet! Klem fra Eli:)

Ingvild sa...

Så skjønne lyslyktene dine blei! Og duskene var jo kjempeskjønne!

Anki sa...

Bloggnavnet passer perfekt! Du er ett oppkom av ideer :)
Var kjempefint glass! Kan ikke hekle så her er jeg stum av beundring :)
Ha en fin start på den nye uken. Klem :)

Olea sa...

Så fine de ble! det er jo bare fantasin som stopper for hva en kan putte oppi de.
virkelig fine var dem!
En god uke ønskes deg!
klem :)

Anne N. sa...

Ja herlighet, bare fortsett slik du Janne :O)
Fantastiske lyslykter du fikser til!!
Ha en flott uke.
Klem, Anne:)

Fies notiser sa...

Lekker :-)

Jeg har selv vært helt oppslukt av å lage glass-trekk, tror nok det blir noen julegaver i år av dem - med ymse innhold... Dog: ingen så lekre og forseggjort som dine!

Jeg har forøvrig trukket mitt milde gavedryss. Du nådde ikke opp, desverre, men tusen takk for at du var med likevel! Trøstepremien er skrekk-suppe, tror jeg nok - men den må man lage selv :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...