lørdag 5. november 2011

Alternativ til tavlemaling:))

 

Heisann!
I dag har vi vært på en snarvisitt til hytta vår og innom svigerforeldrene......
Planen min for turen utenom å treffe svigers da, var å plukke mose, mose og enda
mere mose:o)

Jeg hadde vel litt i bakhue om å vise dere disse syltetøyglassene også som jeg har
stående på hytta:)
Tror det er ca 4 -5 år siden jeg lagde disse av vanlige syltetøyglass som jeg malte et
sort parti med vanlig sort maling og skrev teksten på med sølvtusj:)
Håndskriften min er det så som så med:)) og ikke visste jeg den gang at jeg skulle
begynne å blogge:o))

 

Lokkene ble malt med sølvmaling/aluminiumsmaling - siden det var den type maling jeg
hadde innen rekkevidde:))
( malte solsenga i sølv, i en periode da alt skulle være matt sølv og sort hihi)
Sortmalingen og sølvtusjen funker utmerket til sånt som skal forbli i samme tekst.....
Vil tro det går utmerket å male et parti i hvitt og sort tusj også:)))

Tavlemaling er jo en flott oppfinnelse om du "hele" tiden må hviske ut
for så å skrive ny tekst:)) Men til disse glassene som skal ha samme tekst år etter år
funker det like bra eller bedre med VANLIG sort maling:o)

Vel vel, da ble det litt mose mose også:)

 

Fant sånn "fort og galt" 4 forskjellige mosetyper (begynte å regne)
Hva jeg skal lage er ikke helt bestemt enda....men det nærmer seg jul med stormskritt:)
- og jeg har en liten plan med litt mose, lysslynge og litt hønsenetting:)
Vedkubben ble også med hjem fra hytta......den hadde så mye fint lav/mose på seg, og denne
blir nok til en eller annen form for lysestake:)

Vel, da har jeg fått nok frisk luft for i dag........så nå blir det sofaen
resten av kvelden:o))
og sikkert en tur rundt i blogglandia....:)
Ha en fin fin lørdagskveld dere!!

11 kommentarer:

Ingrid Louise sa...

Stilige glass!! Luddig den der tavlemalingen!!
Jeg har også vært på mosesanking i dag!!
Ha en finfin lørdagskveld!!
klm ingrid l

LadyLaLaura sa...

Hei og hopp :)
noe så enkelt og lurt, og så blir det så fint :) Tavlemaling har jeg ikke prøvd.. holder på som sagt og maler kjøkkeninnredninga og kunne tenkt meg en tavle-hylle på veggen på kjølehjørnet, men det er altså ikke lett å få tak i. Tenkte på en hylle hvor de ekle regningene kunne få sin faste plass, samtidig som vi kan henge opp ukeplan, skrive på tavla osv.. kanskje du har en lur ide til meg? :))
Når det gjelder mosen du plukker og pynter med.. lar du den bare tørke? eller fukter du den for at den skal holde seg?
Nei nå skal jeg ikke mase mer hahaha du får ha en kjempefin lørdagskveld i sofaen :) stor klem

Man tager hva man haver sa...

Smart, det var jammen en god idè å ha i bakhodet. Burde kommet meg ut å sanket mose jeg også, men synes det er litt vanskelig å finne fin mose rundt her jeg bor. Blir iallefall kjekt å se hva du skal bruke mosen til, kanskje jeg blir inspirert.

Ha en fortsatt finfin helg.

Klem fra Kari

Arlens boblebad sa...

Stilig og lure glass.Nok en gang takk for tips!
Klem Linn

Solstrålå sa...

Helt enig,mose er herlig og et must til jul.
Ønsker deg en fin helg!!!
Goe klem!

Marianne Dragon Waagan sa...

God kveld:)
Syltetøyglassene er helt supre...Så genialt og enkelt, dette skal så absolutt prøves:
Herlig med mose til jul:)

Ønsker deg en fin lørdagskveld videre:)
Klem Marianne

Hjertedamas blogg sa...

Har du noe bilde av dette fillerye-snurperiet? Ble det en gulvpute av det???? Høres kult ut:DD klemz grethe

sigrid sa...

Så smart med maling på glasa!
Og lurt å plukke mosen no.

God helg!

Anki sa...

Flott fangst! Har sanket litt reinlav (?) men skal sannelig se om jeg finner litt grønn i tillegg. Kan være kjekt å ha til juledekorasjoner :)
Klem og fin søndag til deg snuppa :)

Alt for kropp og sjel sa...

Hei
For en lun, trivelig og inspirerende blogg du har. Kjempefin :-)
Flotte glass :-) og bare helt nydelig det siste bilde av kurven med mose. Det bilde tatt av himmelen ved en bro,som har den hånden. Spesielt :-) virkelig flott.

Alt for kropp og sjel sa...

Glemte helt å takke for tipset om sinkspray. Blir biltema for meg neste gang jeg skal ha spray. Tror jeg en gang kommer til å lakke over med hvitt.
Tusen takk :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...