tirsdag 8. november 2011

Bestemorsrute pute...............

 

Ja, eller kansje jeg skulle begynne å kalle disse rutene for farmorsruter:o))
For jeg er, og kan kun bli farmor:) og når det gjelder hekling, så er det bare disse
rutene jeg får til...
I går da jeg var innom Nille kjøpte jeg meg litt garn og et beist av ei heklenål.... Tenkte
at her skal det skje fort:)
11 omganger, og med en hvit fm kant rundt - så ble ruten stor nok til fremsiden
til ei pute:)

 

Baksiden er fra en løper jeg (tror) kjøpte på Kid i fjor eller kansje det er 2 - 3 år siden..
Den har egentlig aldri blitt brukt, og har ligget i kassen med stoffrester... i tilfelle:o)

Siden fremsiden var heklet med grått garn, så måtte jeg jo ha noe i grått/hvitt..
Nå høres dette sikkert veldig enkelt ut....men jeg skal love dere at jeg knota noe helt
forferdelig da jeg skulle sy heklegreia sammen med dette stoffet..

- før jeg begynte passet det helt perfekt.....men plutselig hadde jeg alt for mye
heklegreiestoff, så jeg måtte prøve å krympe det ned noe - ble en del bølger hahaha..

 

Men........synes jo den ble litt fin - til å være meg mener jeg:)
Når en ikke har peiling på slikt håndarbeid, så blir det som det blir....pleier helst
å kjøpe putene ferdig jeg:o))
- likevel synes jeg at det er litt sjarm med det hjemmelagde.

Må vel kansje takke GET for at det ble en slik pute i dag...... Vi har vært uten
internett, telefon og tv - helt frem til kl 20.30 i kveld:))
- så Sinnasnekkeren hang i en tynn tråd, men jeg fikk det med meg:o)

 

Så er siste del til mitt hønsenetting prosjekt kommet i hus:o)))
Tenk, i går var jeg innom 3 butikker uten å finne noe som lignet en gang..
og i dag ble det 3 nye butikker........men nei.
Så kom jeg til å tenke på Skeidar........og vips, der hadde de litt forskjellige
typer av samme kaliber som jeg skulle ha...
- og jeg som bruker tid på å bestemme meg, måtte bare kjøpe litt av hvert hihi:)
Skal prøve om jeg kan få til noe morsomt i morra med dette:)

Da er det tid for en lang tur i blogglandia
Ikke bare bare å være uten nett..:o)

Ønsker dere alle en superflott kveld! 
 

12 kommentarer:

Asbjørg sa...

Mye koseligere med hjemmelagde puter enn kjøpte,og din ble jo veldig fin,på begge sider!

Morline sa...

Hei
Fant navnet ditt i en kommentar fra en av mine bloggvenner og ble så opphengt at jeg har gått over leggetiden - utrolig fin blogg som jeg gjerne vil titte mer på - ta gjerne en tur innom min blogg om du liker og lese om min verden - www.morline.blogg.no Har lagt meg til som følger ;) gleder meg til å se igjennom alt ved en anledning - mye bra- ha en fin kveld - Morline

Eli's lille rede sa...

Puta ble kjempefin, både foran og bak;)Ønsker deg en toppers dag! Klem fra Eli:)

Arlens boblebad sa...

Du knotet ja, men du får jo altid alt til alikevel:)Den ble kjempefin!
Klem Linn

Igi sa...

Så flott pute!
Veldig fine ting du har laget av mose i innlegget under.
Klem fra Igi

fru. Lærum sa...

knallfin pute!
jeg har fikk strikket meg pute og fikk det samme problemet som du når den skulle syes sammen ;-)

klem tone

Ingrid Louise sa...

Kjempefine puter,og gjenbruk er kjekt!!
Tror jeg må ønske meg en symaskin!!
Til jul kanskje? (får presse det inn på ønskelisten ;-))
Ha en kreativ onsdag!!
klm ingrid l

Mette`s interiør og kreativiteter. sa...

Hei.
Nydelig pute,lekkert stoff du har sydd på og.
Ha en fin dag.
Klem Mette.

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Hei Janne=)
Hvor vender man nesen når en skal på inspirasjons jakt...jo hit til deg!
Nå skal jeg bla meg rundt og se hvordan du lager lykter og hvordan du stryker på bilder på lys.
Jeg har lest det før men med min hukommelse så må jeg på leting på nytt.

Har du noen gode tips til stryking på lys..
Evnt hva slags type papir jeg bør bruke på utskriften og evnt. hvor varmt stryke jern jeg må bruke.
Jeg har aldri gjort det før =)))

odt at du har fått nettet tilbake og husk å gjøre som legen sier =))))
En må jo ta vare på seg selv og puste litt i bakken =))

Gode klemmer til deg min venn!

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Glemte en ting..
Har du noen gode tips til bloggere som lager lyslykter så mottas det med stor takk :))))

Hulda sa...

Likte veldig godt den puten din! Fine jordfarger. :)

Mona/Villa Tverrteigen sa...

En ting til jeg kom på at jeg lurer på er:
Hvordan er det å brenne lysene som man har strykt på merker????

SEr at du har brukt stort sett servietter, har du prøvd med bilder av papir???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...