fredag 11. november 2011

Bjørkekubbe = Lysestake .......

 

Heisann:)

Sist vi var innom hytta tok jeg med hjem en bjørkekubbe........som jeg ville
bruke til en eller annen form for lysestake..
Vi har nok av vedkubber her hjemme hihi, men.........denne idèen kom jeg på mens
vi var der, og jeg plukket mose.. Hadde garantert glemt den idèen om jeg ikke
tok med denne kubben hjem:o)

Først tenkte jeg og bore et stort hull til telysene.......men da fant jeg ut at det ville
bli for mye kubbe i forhold til lysene hihi, så i går da jeg var innom Plantasjen - 
dukket det opp noen gøyale telysholdere:)

 

Da var det bare å finne frem et bor med samme tykkelse som stålpinnen, og
starte boringen.........enkelt (?) hmm, tja det er jo det, men jeg var litt
for ivrig så boret knakk hihi:)
- så da ble det en pause med boringen frem til i dag, og mannen ville
ordne opp i bor og drilling:))

 

Jeg ble sååå fornøyd med resultatet, og passelig mengde lys og kubbe:))
Blir fint med denne i vinduet eller kansje på spisebordet (?)

Neste prosjekt er å skru på hjul på en kabeltrommel og så male den hvit:))
- har også noen andre "små" prosjekter i hue, men formen er dårlig -
trøtt som en ost (B12 anemi) og smerter som fy i magen, så det blir bare litt og litt
med prosjektene når jeg er passelig våken:o)

Jeg nevnte her tidligere at jeg ville ha en giveaway når det unike besøkstallet
kom på 50.000 og følgere på 200......
Det har skjedd nå HURRA:) Så i helga skal jeg mikse til noen gaver..
Utenom giveawayen blir det en overraskelse til følger nr. 200:))

Da vil jeg ønske dere alle en fin fredagskveld og en riktig god helg!

13 kommentarer:

Hulda sa...

Den var både fin og koselig. :) Stilig laget!

Hvite Fjær sa...

Så fiiin og kreativt :))
Kjempefin blogg du har, likte meg her:))

Ha en super helg
(",)

Torunn sa...

Så kreativ og flink du er da :)) Kjempelekkert og koselig.

ingrid sa...

Du lager sååå masse inspirerende flotte ting !!! Følger deg daglig, nesten sånn at jeg blir litt "skuffet" om det går noen dager mellom du blogger... Hi hi ... Sprekt av deg så lenge du har dårlig helse <3 God helg ,hilsen Ingrid :)

Hjertedamas blogg sa...

Grattis, vennen!!!!! Har en ide på advenststake av en drivved-kubbe:DDDD Må bare gro litt oppe i hodet, he-he. Skaffe noen egnede føtter og sånn. Klemz grethe

LadyLaLaura sa...

Hei og hopp :)
Flinke kreative du :) Den ble kjempefin, koselig å ha når adventen setter inn (nøyaktig 16 dager igjen hihi) God bedring til magen, du skal vite at du ikke er alene om å ha det sånn. Vi står han a (som er et utrykk vi bruker her) Gleder meg på biff og tv-kveld her i huset :)Ha ei super helg, kos deg som best du kan! God bedrings- og God helg-klem fra meg :)

Christine sa...

Oppfinnsomheten din ska ingen ta ifra deg frue. Denna va kjempestilige.

Håpa formen din komme seg snart, e ikkje kjekt og væra dårlige.

Fredagsklem og hilsen fra meg.

Frøken Andersen sa...

Så fin blogg du har =) Du har herved fått en ny følger ;)
Stilig med vedkabbe og lys!!
Klem Line

lavendel mio sa...

Wow, så fin lysestake du har laget!:)
Og for en lekker tørkepapirholder!
Ha en fin helg, klem Hanne

Anki sa...

Fin! Liker denne stilen din i naturmaterialer. Holder på å vurdere soverommet og merker at jeg stadig tenker i samme baner.. takket være deg :)
Trasig med formen men gledelige tall for bloggen. Gratulere!
Klem, god bedring og god helg :)

Linda sa...

Lysestaken ble kjempefint! Var på Kremmerhuset forleden og så noen lysestaker av bjørk med telys oppi..tenkte på deg, det hadde du klart bedre..og det har du bevist med denne flotte lysestaken :)

Håper formen din bedrer seg, sender deg gode tanker :)

Klem fra Linda

Amaroso sa...

Kjempefin..Blir litt mer personlig når man lager ting selv..
Lagde meg akkurat en stige til stuen.Skakk og skjev men JEG har lagd den..Masse sjarm(syntes nå jeg ihvertfall)

Masse god bedring og god helg.
Klem Charlotte

Olea sa...

Hei :)
Så fin den ble! jeg har også en rot ligende, hvet bare ikke helt hvordan jeg skal gjøre det jeg har planlakt å gjøre ;) så den ligger litt på vent..
god søndag til deg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...