onsdag 16. november 2011

Det begynte med juleevangeliet..........

 

.................... og jeg endte opp med en serviettring hihi:o)
Hvorfor vet jeg ikke helt, men da jeg fant frem juleevangeliet som jeg lagde
i fjor og satt det på hylla med lerkekvisten - tenkte jeg at jeg måtte lage en
telyslykt i natur:)) 

Vel, så langt kom jeg ikke........men det ble en tøff serviettring i bjørkenever:))

 

Det skal ikke mer til enn litt tau og never:)) fort gjort..

 

Blir fint å dekke bordet med slike:) - jeg som har tenkt å holde fargene
i hvitt, sølv og natur i desember........:))

Når jeg først har nevnt juleevangeliet.........så kan dere få se hvordan det ble til..

 

Jeg begynte med å ta bilde av denne lavendelposen..............:o)) som
bakgrunnsbilde.. Så la jeg bilde i et redigeringsprogram, skrev teksten på og
printet det ut i bruntoner:))

 

Limte det på et lerret........... og lagde en "ramme" rundt med
hurtigtørkende sparkelmasse:))

(den naturlige telyslykta ble ei sandkakeform inn til videre)

 

Til slutt pyntet jeg med litt blondebånd og sløyfe øverst:))
Sparkelmassen ble påført ved hjelp av et gammelt visakort........
- eller var det fordi at det var tomt tro :o))

Ønsker alle som er innom her på bloggen en superflott kveld!
Og tuuuusen takk for alle hyggelige kommentarer, og hjertelig velkommen
til dere nye som har lagt dere til som følgere - Tusen takk!

10 kommentarer:

Dronninghuset sa...

flotte ideer, flink du...
koselig med hjemmelagde ting...
klem Tove

LadyLaLaura sa...

Hei og hopp :)
Det der juleevangeliet skulle jeg så gjerne ha hatt.. noe så nydelig!! Du er altså bare så flink Janne! Superflink!! :)
Jeg bare elsker advent og jul.. muligens jeg skulle ha bodd i USA når det er jul hehe nisser, engler, julemusikk, julelys osv osv
jeg har nemlig tenkt å overdrive noe fryktelig i år, for i fjor ble hele desember ødelagt med operasjon, fjerning av galleblære :( ikke noe koselig jul med andre ord. Så nå har vi bestemt at i år skal vi overdrive-kose-oss hehe
Jeg har ikke noe spesielt farge-tema, bare det er juuul :)
Ha en super kveld videre! Stor klem

My home is my Castle - by Kari sa...

Noe så nydelig.....
Så flink du er !!!! Og så genialt å bruke ett gammlet visakort hehe :))
Håper du fikk en god beskjed på sykehuset.. Er igang med masse prøver selv så vi krysser fingrene..

Ønsker deg en fin kveld :)
Klem,Kari

Solstrålå sa...

Nå ble jeg inspirert igjen!!!!!!
Jule evangeliet var nyyydelig!
Sier som alltid,,,hvor tar du det fra!?
Ønsker deg en fin kveld!
Goe klem!

Min stil sa...

Heisan du.
For en flott og kreativ blogg du har. Ble helt fasinert. La meg til som følger, for dette må jeg jo se mer av ;) Ha en fin fin kveld videre.
:) Susanne

Eli's lille rede sa...

Det bildet ble kjemplekkert! Flink du;) Klem fra Eli.

Mona/Villa Tverrteigen sa...

DEt ble vakkert Janne =)))

Anne sa...

Virkelig flott og kreativt Janne..som alltid !
Et nydelig jule evangelium..
skulle gjerne hatt det stående framme.
Klem fra Anne

Caroline sa...

Koselig med juleevangeliet!
Som barn byttet vi søsken på å lese juleevangeliet på julaften like før middagen,en koselig tradisjon,som jeg håper mine døtre vil fortsette med når de blir såpass store at de kan lese:)
Ha en fin ettermiddag:)
Klem Caroline

Linda sa...

Nydelige juleevangelium!
Du er kjempeflink :)
Nyt kvelden, klem fra meg ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...