mandag 21. november 2011

" Frostet " glassvase på 1, 2, 3......

 

Heisann........:) 
Igjen viser jeg dere et enkelt, morsomt og fint prosjekt på 1, 2, 3...:)
Ja, ja vi har jo hver sin smak på det fine da.. men idèen kan jo adopteres og sikkert
bli enda finere:))

 

Jeg begynte med en tom chili sauce flaske - og fortsatte med samme oppskrift
som på alle de "islyktene" jeg har laget:)
Altså - hell i litt eggehvite som ristes rundt - tøm ut........
ha i sukker og rist rundt og tøm ut - og vips en "frostet" glassvase.

 

Så bar det ut i hagen for å finne noen passelige greiner..........og jeg
endte opp med et par greiner fra en spirea busk:))
Fort gjort:))

 

Her er vasen helt fersk:)) dvs at eggehviten og sukkeret ikke har stivnet helt enda:))
Men etter det har stivnet blir det såååå fint:o)
Dette kan jo også være en idè om du har vase som trenger en fornyelse....og når
du vil ha den tilbake til sitt gamle jeg, så er det bare å skylle den i varmt vann:o))

Nå er det best med tørre greiner - uten vann...... for sukkeret vil smelte litt og litt
om det blir stående i vann over tid..

Ønsker alle som er innom en superduper flott kveld!
 

5 kommentarer:

Linda sa...

Skal huske på dette tipset!
Ble jo veldig fint :)

Bodil sa...

Det var ein smart ide, og så flott som det vart :) Kjempefin ide til adventstake og. Takk for at du deler dei med oss :)

Yvonne sa...

Hei! At en flaske chilisaus kan bli så lekker :) Har noen av de i kjøleskapet så nå blir det nye vaser i heimen :) Ha en fin kveld! Klem fra Yvonne.

Arlens boblebad sa...

Synest det ble kjempefint og god ide, og ler av at du må gjøre alt før det har tørket, kjenner meg igjen der,hihi
Klem Linn

Maya sa...

Kjempeflott idè!! Den må prøves :)

ha en fin kveld :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...