onsdag 9. november 2011

Hønsenetting med lys, mose og perler:o))

 

Puh, så var hønsenettingprosjektet ferdig...........og jeg kan bare si at enkelte
prosjekt kun lages 1 gang:) Men så er det sånn at enkelte ting holder det med
kun 1 av:)) som denne "julekjeglen/pyramide tingen"

Jeg startet med å klippe av ca 40 cm fra rullen med hønsenetting.
Så sydde jeg den sammen med ståltråd, og snurpet den til slutt sammen øverst:)
- skulle liksom bli en spiss dette hihi:)

 

Så ble tålmodigheten min virkelig satt på prøve..............
Ei lyslenke med "1000" perler skulle på plass - tvinnes og stikkes inn og ut gjenom
hullene på nettingen...... Under dette arbeidet ble det mange kaffepauser for å 
samle mot til å fortsette :))
Perlene hang seg fast hele tiden der de ikke skulle......men jeg kom på et vis i mål:o))

Etter dette ville jeg ha litt mose her og der........
Planen var å vente til jeg hadde fått vært i skogen og funnet sånn lav som 
vokser på trær.......men når jeg ikke har vært i skogen, så tar man hva man har:)
Og da ble det mose som ble limt på en liten bit sølvpapir, for så å bli limt
på hønsenettingen.)

 

Da var jeg egentlig ferdig........men synes det manglet noe:))
Så etter noen kopper kaffe,........ igjen........mens jeg funderte på hamptau eller
eføy stilker........ ble det eføy stilker som ble flettet inn nederst:)
- og noen få fikk bli med opp til toppen:o)

 

Hmm, vet ikke helt hva jeg skal si til dette:)
Litt stilig og røft - og det finnes kun 1 i verden av denne ha ha ha:))
Men, det ble kansje litt for dillete (?)

 

I mørket ble det jo koselig:))
Men om jeg skal lage flere ? NEI hihi:))
Det er nesten sånn at jeg savner heklenåla....................

Vel, da får jeg begynne fra en kant å rydde etter meg........startet ved spisebordet
i stua, for å ende opp med prosjektet ved kjøkkenbenken..og med tørket mosedeler langs
min ferd:))

Ha en superflott kveld dere som er innom her! 
 

8 kommentarer:

Line Elisabeth sa...

Hei:)

Den ble jo kjempefin!
Så kreativ du er, morro å lage noe selv, da er man sikker på at ingen andre har maken:)
Ble ordentlig koselig med lysene tent:)

Ha en fin kveld!
Klem Line E.

Tonje sa...

Syns den ble kul jeg! Hvor får du tak i hønsenetting?

Klem

lavendel mio sa...

Den ble helt rå!!
Helt utrolig kreativ du:)
Ha en fiiin kveld, klem Hanne

hill`s interiørblogg sa...

Hei hei...
Nok et flott kreativ innlegg...
Er så imponert over de kreative innleggene dine.. du er så dyktig.
Flott var nettingen og lysene...
Ha en fin kveld
Klem fra Hill-Iren

Eli's lille rede sa...

Den ble KJEMPEFIN! De detaljene med folie med mose var smart. Jeg fikk veldig lyst til å lage sånn, men jeg er så utålmodig, så det spørs om jeg hadde orket:P Klem fra Eli:)

Linda sa...

Den ble kjempefin!
Og helt unik :)
Klem fra meg ;)

Ingvild sa...

Så stilig! Hvor får en egentlig kjøpt hønsenetting? Har i grunnen funnet ut at jeg trenger det!:).

loftkroken sa...

Så vakkert, skikkelig imponert :)
Koser meg å titte i bloggen din :)

Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...