lørdag 19. november 2011

Hønsenettingkurv med noko attåt:))

 

Heisann!
Nå har jeg laget meg en liten nusselig kurv som startet med litt hønsenetting....
- selv om den "forsvant" under arbeid hihi:)

Jeg klipte til litt hønsenetting - brukte en hermetikkboks som form, og la
nettingen over..

 

Den øverste kanten ble brettet ned litt.......så begynte jeg å flette hamptau
rundt og rundt...til det var tid for en kaffepause:)))
Og mens kaffen gjorde sitt.... kom idèen med å ha litt bjørkenever øverst som
ble limt fast med limpistolen.......

Det en ser av hønsenettingen ligger "skjult" på bunnen:))
- kurven kan  fint brukes til nøtter, twist eller legge i en serviett og
fylle kurven opp med litt pepperkaker:))

 

Det jeg hadde av nøtter......... var noen rester fra det eikenøttehjertet jeg
lagde tidligere i høst:) bare sånn for en test..:o)

Med levende planter i, kan en klippe av bunnen på en brødpose og ha denne
utenpå plastpotten:)
- eller en kan løpe ut og inn til vannkranen på kjøkkenet:))

Morsom å lage, og nesten gratis:)
Hønsenettingen kjøpte jeg i fjor på Jula (rull på 10 meter)
Det tykke hamptauet kjøpte jeg på Biltema
og bjørkenever fra vedkassa:o)

Ønsker dere alle en superflott helg!
Her er det litt regn og 11 varmegrader:)

7 kommentarer:

MissMette sa...

Så stilig! - og veldig kreativt ღ likte også veldig godt ditt DIY prosjekt - kjempeflott hylle... Masse flotte innlegg og inspirasjon her hos deg... og søte pusekatter ღ Ønsker deg en fortsatt fin dag og helg... Klem fra Mette

Solstrålå sa...

Herlig ide!
Tusen takk!
Ønsker deg en fin helg !
Goe klem!

Ingrid Andrea sa...

En superduper idè:)) Og så tøft og lekkert det ble. Moro:) Takk skal du ha -klem-

Hulda sa...

Så kreativt og vakkert! Likte denne neverkrukka veldig godt. Flott laget!

sigrid sa...

stilig!

god helg :-)

Asbjørg sa...

Kreativ du!!Flott hylle under her også!

Anki sa...

Så artig at du bruker never! Det passer jo kjempegodt inn i din "nature look" :)
Tror jeg strikker sitteunderlag...
Klem og fin kveld:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...