mandag 28. november 2011

Kos på soverommet...... og redigeringstips:)

 

Go` kveldsann:)
Adventspyntingen går sin gang - sakte men sikkert:)) og i dag ble det litt julete
på soverommet - etter min mening.
Vanskelig å ta bilde for hyllen henger høyt på veggen og jeg må stå i senga for å
få med tingene på hylla.
Det er også liten plass og midt over senga henger det ei lysekrone...så her måtte
vidvinkelen til pers:))

 

3 islykter og ei lyslenke er min adventspynt:)
Jeg prøvde først å henge lyslenken rundt plankeveggen bak senga, men det ble litt
for voldsomt...liker best litt dempet belysning og nå ble det perfekt:))

Så et redigeringstips.....

 

Jeg har brukt PhotoScape noen år til redigering og av og til Gimp og Photoshop..
Bildene her på bloggen er det PhotoScape jeg bruker......et utrolig enkelt program, og
det beste er at det er gratis:))
Over her ser dere før bilde..........Ingen redigering - bare forminsket det..

 

Her har jeg redigert litt......... dvs fjernet et par lyspærer fra lysekronen
og ledningen som henger ned fra lyslenken:))
Kunne nok ha gjort det bedre, men dette er bare for å vise å fort en kan 
fjerne "uromomenter" fra et bilde ved hjelp av kloneverktøyet i PhotoScape:)
med bare et par klikk eller 3:))
Ikke alltid en ser hva som kommer med på bilde i bakgrunnen for en er stort
sett konsentrert om selve motivet.........og plutselig ligger det en stygg
pakke med sigaretter på feil plass f.eks....:))
Da er det bare å klone den vekk....

Da er det tid for middag her.......litt sent, men bedre sent enn aldri hihi:))
Ha en fin kveld dere!

3 kommentarer:

Mamsens hus sa...

Fine bilder. :)
Takk for tipset, har ikke kommet så langt at jeg har funnet ut denne muligheten. Nå skal jeg inn å finne ut av dette. For som du sier, det hender det dukker opp ting på bilde man ikke var klarover. ;)
Ha en fin kveld!
Klem

motionocean sa...

Så stiilig :D

Fru Gullhår sa...

takk for tips :)
men kva gjør du for å få bildet mindre gult? Blir ofte litt gult med "inne lys"..

Det var forresten veldig fint på soverommet :) må jo ha litt jul der også :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...