onsdag 9. november 2011

Litt av de små idèene:))

 

Må bare vise dere dette nydelige reinsdyret fra Nille først:) Jeg hadde ikke
hjerte til å legge det vekk sammen med advent/julepynten, så det får ligge her på
kjøkkenbenken å kose seg:o)

 

Igjen har jeg heklet litt:)) Denne gang ble det en gryteklut....... det er 2 ruter
som er heklet sammen, så den blir ganske tykk å god:)
Dette er baksiden hihi.........sitter å tenker mens jeg skriver om jeg skal vise
dere frem siden........tenke, tenke:)

hmm, ok:)

 

Og hva viser det seg her..............haha, jo her skal det stå JUL :))
- men det er vanskelig å se og tror det ville vært finere eller tydeligere i motsatte
farger........men en lærer litt hele tiden når en skal mekke på noe en ikke har
peiling på..
Tenker litt på alt jeg viser frem her på bloggen.........det er jo bra med de små feilene, så
kan den som får idèer herfra lage de perfekt - liksom rette opp mine feil hihi:)

 

En annen liten idè........
Det er å pynte en tennbrikettboks til å ha kjøkkenrullen i... 
Jeg har en fra tidligere som jeg har til tennbrikketter i stua - og ved en liten test
så går det akkurat en vanlig tørkerull oppi her:)
Jeg fjernet papprullen i midten, så er det bare å dra ut litt papir derfra.

Utvendig ble en hvit tøyserviett limt på, så et motiv fra en serviett ble limt på
den med decoupagelim - fort gjort:)

Og nå i kveld lagde jeg to nye lyslykter av maisbokser:)

 

En drill og et bor er alt som skal til:)
disse skal få zinkfarge på seg i morgen........litt typisk meg å lage slike på kvelden
- må jo ut når jeg skal spraye, og nå er det bekmørkt..

Vel, da tar jeg kvelden....:))
Ønsker dere alle en fin kveld!
 

8 kommentarer:

Marianne Dragon Waagan sa...

Ai ai ai...så herlige bilder du deler... reinsdyret er bare så flott:) Søt gryteklut, jeg vokste opp med slike heklede i alle slags fargekombinasjoner. Tørkerull-ideen er bare knaillsuper...må jeg prøve:) Lyslyktene er også kjempefine...så enkelt og billig atpåtil.

Klem Marianne

Olea sa...

Hei:)
Skal si du er kreativ! Bloggnavnet ditt passer deg aldeles perfekt !! ;)
klem fra Olea :)

Eli's lille rede sa...

Så utrolig kreativ du er! Tennbrikett-boks-idèen var jo genial! Så søte de lyktene også! Ha en toppers dag! Klem fra Eli:)

LadyLaLaura sa...

Hei og hopp :)
Hahaha så bra med grytekluten :) du er ikke alene om å plages litt, men det er bare å prøve på nytt igjen :)
Jeg bare digger ideene dine, og så bra for oss at du deler dem. Har begynt å spare på maisbokser osv, skal få gjort noe med dem når tiden er der. Må bare få malt ferdig på kjøkkenet ;)og så blir de advent og jul og og og.. hehe ja tiden flyr :)
Ha en kjempefin dag :) Gleder meg til ditt neste innlegg :)
klem i fleng

Fru.Underberget sa...

Kjempefin ide med å gjøre om tennbrikettboks til tørkepapirholder! Nydelig pyntet også! Elsker ideene du kommer med:-)

Man tager hva man haver sa...

Her var det mange gode ideer, du har virkelig plukket rett navn til bloggen din. :) Jeg falt også for det reinsdyret, så her hos meg står det et på skapet på kjøkkenet.

Ha en kreativ dag.

Klem fra Kari

Ingunn sa...

Herlighet , altså !
Hvor tar du det fra ?
Enormt mange flotte innlegg siden sist og så mange gode idèer du viser.
Jeg syns jeg ser mosestien etter deg, he he...
Flott at du prøver ut ting for oss...
Klem fra Ingunn :)

Hjertedamas blogg sa...

Hallo vennen!!! Jula kom i grunnen litt tidlig i år, for i kveld kom Gubben trillendes på to søte små kabeltromler!!!! Så nå står de til tørk midt i stua, der de i morgen skal få en vask med lavendelsåpe, før de får stå å tørke noen dager. Skal også kjøpe hjul i morgen, for jeg syntes det er så praktisk. Morsomt, for jeg trodde aldri gubben skulle være interessert i å lete opp noen tromler:DDDD Jeg er nok ikke så flink til sånn klippe og lime greier som deg, men er er av den oppfatning av at vi alle skal sette pris på den vi er, for jeg kan ikke hva du kan, og du kan ikke hva jeg kan. En gammel barnesang fra den gang jeg sang i barnekor.......sammen med min Gubbe lille:DDDDD Sånn blir det når man har kjent hverandre siden man var tolv år:DDDD Klemz Grethe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...