tirsdag 15. november 2011

" Lønn for strevet " og litt julekluss:))

 

Heisann:)
I går lagde jeg noen kubbelys med reinsdyrmotiv.........ved hjelp av srykejernet
- noe som er sååå morsomt å holde på med.
Lysene brenner veldig fint, og det er ingen fare med servietten..den smelter jo inn
i stearinen og oppfører seg der etter:))
MEN, det er forskjell på kvaliteten på kubbelysene - har opplevd en gang at stearinen
begynte å renne...

Vel, så til juleklusset hihi........
Fikk lyst til å lage juletrekurver..........noe jeg sist gjorde på barneskolen tror jeg:)
Tenkte at avispapir måtte bli tøft...og satte i gang - etter å ha tenkt lenge
på hvordan det egentlig skulle klippes:))
Den første ble totalt misslykket, men jeg forsøkte igjen.....nr 2 ble nesten like
bøs:o) MEN, jeg tenkte at " alle gode ting er tre " og prøvde igjen, da med sort og hvitt
papir... den lignet jo, hvis jeg legger go` sida til:o)
En kort oppsummering sier meg at dette ligger ikke an for min tålmodighet
men nå har jeg prøvd dette også:o))

 

Her har jeg fått " lønn for strevet ";)
Bilde er tatt gjenom stuevinduet og fuglen sitter ca 1 meter unna:)
Nå var dette med å lage meiseballer ikke noe strev da:) Og ikke var det strev
med å sage av en kvist fra kirsebærtreet heller og skru fast på veggen mellom stuevinduene.
Men veldig moro å se at både kvisten og meiseballene kunne brukes:)

 

I en periode satt det 5 stk og kosa seg i treet mellom vinduene:)
Maten jeg blander i delfiafettet er bær, nøtter, solsikkefrø og brødsmuler....Jeg er litt
usikker hvilken fugler som spiser hva...men det kan vel googles:)
bare pass på å ikke gi noe som er veldig salt og loff er heller ikke så bra...

For noen dager siden fikk jeg en kjempehyggelig mail ang. meiseballer...
- og et spørsmål om bruk av mine bilder ( fra i fjor) i et blad.....det synes
jeg var kjempegøy:)) og sa selvfølgelig ja, og jeg gleder meg til å se bildene på trykk:))
- kommer visst ut i desember...

Vel vel... Da må dere alle som er innom her ha en nydelig kveld!

9 kommentarer:

Linda sa...

Kurvene ble fine! Husker vi laget noen slike da ungene var små.
Så gøy at de skal bruke bildet ditt, flotte bilder av fuglene. Jeg hang opp meiseballer i dag som jeg har laget selv, og fuglene strømmet til. :)
Ha en fin kveld ;)

Monicas hus sa...

Hei på deg.
Synes kurvene dine ble fine jeg!!
Så utrolig flotte bilder av meiseball med fugle besøk!!
En riktig fin fin kveld til deg også!

Hjertedamas blogg sa...

Jaha, så det er noe du ikke kan??? Morsomt, det da!!!!! Trodde du kunne alt, he-he. De meiseballene var nydelige. Bildene like så!!!! Artig at du skal få komme i blad!!!! Håper du får en fiiiin kveld:DDD Klemz grethe

Anki sa...

Så artig at du får bildene i blad! Grattis :)
Tenk, her er mine fortsatt i kjøleskapet.. Måtte smile til at du har skrudd grener på veggen,, akkurat den tanken har jeg vært inne på :)
Ha en fin kveld. Klem!

Helene sa...

Hei! Alltid like innspirerende å komme på besøk! Kjempegøy at bidene dine kommer på trykk! Jeg gleder meg med deg:o)

Heleneklem

hvitefjer sa...

Heisan.

En så lur måte å gi småfuglene "hjemmelaget mat:))
Håper det går fint at jeg låner ideen videre til småfuglene her på Os :))

Og kurvene ble jo kjempesøte.

(",)

Mette`s interiør og kreativiteter. sa...

Du lager bare de lekreste ting. :))
Klem Mette.

Anne N. sa...

Herlige kurver og lys, ja de er morsomme å lage :O)
Så fine små fugler, ser jeg må få hengt ut fuglematen, jeg laget også slike frø med delfiafett, det er tid for det nå.
Ha en fin dag, Janne.
Klem, Anne:)

Fru.Underberget sa...

Så fine ting du har laget:-) Likte veldig godt julehjertet med avispapir!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...