mandag 28. november 2011

Mandagstema : Adventstid

 

Heisann!
I går var det 1. søndag i advent og det første lys ble tent i adventstakene....
I år har jeg adventstaker i alle rom, og det er sååå koselig:)
Jeg pleier også å få pyntet inngangspartiet denne søndagen - og det viste jeg dere i går.
I dag skal dere få se adventspynten innenfor døra.....

 

Denne engelen kjøpte jeg for mange år siden, og jeg gleder meg hvert år
til 1. søndagen da denne skal frem:)
I vinduet som er inn mot spisestua, står adventstaken som jeg lagde
av tomme krydderglass.......

 

På hylla over vinduet har lyslyktene " xmas" fått sin plass:)
De er laget av kattematbokser, og jeg borte hull til bokstavene og malte de hvite.......
I år blir adventstiden og julen hvit innendørs:))
men en og annen rød "strek" kan forekomme........

 

Nisser er ikke min greie.......men denne synes jeg var så skjønn at denne
får lov å stå i yttergangen og ønske gjestene velkommen:))

Med disse bildene er jeg med hos Helene sitt mandagstema som er
adventstid. Vil du være med eller se andre bidrag - klikker du deg inn til Helene

Ønsker dere alle en fin mandag! 
 
 
 

14 kommentarer:

lavendel mio sa...

Sukk, så koselig du har pyntet!!
Nydelig engel, det er noe med tradisjonene, de skal vi tulle med,gleder meg til jeg skal ta frem pynten, husker ikke hva jeg har i kassene mine:)
Inngangspartiet ditt var jo så lekkert også:)
Her måtte vi fjerne alt på trappa til helga, så ikke ho "Berit" skulle fare med stasen:)
Ønsker deg en fin ny uke, klem Hanne

Eli's lille rede sa...

For et kjempekoselig julehjem du har! De boksene med x-mas gjorde susen, altså! Likte godt engelen din. Er enig med deg når det gjelder nisser, så jeg har også en i hvitt. Den kan gå an, for den har jo rette farven;) Ha en fin dag. Klem fra Eli:)

Ezter sa...

Vad fint!

Mormor sa...

Engelen var bare "skulle vært min"..
Ha en fin dag

Line Elisabeth sa...

Å hællingen noe så nydelig! Så koselig julestemning du har laget!
Det gamle vinduet i veggen din var bare vakkert!
Tusen takk for nydelig inspirasjon:)

Ha en fin ny uke!
Klem Line E.

Inge sa...

Smukke og stemningsfulde billeder.. :-)

Catherine sa...

Mange fine adventsbilleder, lidt mye pynt for min del.. men vi er heldigvis forskellige - God Advent :)

Man tager hva man haver sa...

Dette var lekkert. Engelen er nydelig.

Klem

Linda sa...

Så fint og lekkert du har pyntet!
Og inngangspartiet under her ble kjempefint! Nå er det julemåneden..juhu :-)))

Solstrålå sa...

Herlig,det er bare såååå fint hos deg.
Jeg har ikke energi til å gjøre noe i dag.
Håper lysten kommer snart!
Ha en fin ny uke!Klem fra Sol

I`Døsset sa...

Javist er jeg heldig :-) Så flott du har pyntet, ikke kommet så langt i prosessen her enda. Ønsker deg en flott mandag.

bollapinnsvin sa...

Jeg bruker jo ikke fatte m i korthet, men her har jeg bare to små ord og komme med:
Fantastisk vakkert!!!!
ikke for mye, ikke for lite!!!!

gleder meg til neste innlegg!
Har tatt meg den frihet og "herme" litt etter deg....det er bare fordi jeg synes din blogg er FINEST av alle!!!!!
Nydlige farger, fin skrift, type, str. osv.
så jeg rettet litt på min egen!
Skal skrive ett innlegg om min forandring og hvorfor, så da håper jeg det er ok......hvis ikke, si ifra!
Men hvordan får du rammet bildene dine inn sånn du gjør?
det er så fint!
Så skulle jeg stemme på en blogg, hva som helst, så hadde jeg satt din øverst!!
Bare så du vet det!
Ha en god kveld.
De beste ønsker fra Ida

Helene sa...

Nydelige bilder! Du er SÅ flink og kreativ!
Alltid en glede å se innleggene dine:o)

Veronica sa...

Utrolig flott!!! Jeg har forsatt rød julepynt og nisser, det er jo litt stas med det når vi har en liten i hus, men ser jo at jeg godt kunne tenkt meg å fornye julepynten litt de neste årene. Håper det ellers står bra til.

Veronica :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...