mandag 14. november 2011

Meiseball..........

 

Nå er de første meiseballene kommet ut i treet på verandaen......Litt tidlig for det
er fremdeles mildt, men joouhuu så koselig:)
Treet ble ei stor grein fra kirsebærtreet......som jeg skrudde fast mellom stuevinduene:o)

 

Dette er en veldig enkel prosess og morsomt å lage........
Begynner med å smelte delfiafettet, finner frem plastbeger, tannpirker og tau for
oppheng...
Tauet knytter jeg rundt tannpirkeren og har det oppi begeret, så er det bare å fylle
på med godsaker:))
F.eks solsikkefrø, nøtter, brødsmuler og bær...... og delfiafettet.
Det må stå kaldt en stund slik at delfiafettet stivner før du tar det ut av begeret..
- sitter det for godt fast, kan du ha litt varmt vann rundt til det løsner greit:)

 

Tidligere i sommer laget jeg en stige av beverpinner til klematisen mellom vinduene
så tenkte at det ville pynte fint opp med denne grenen som etterhvert vil
få mange meiseballer på seg i vinter......
Lille tassen på snart 4 mnd følger nøye med på prosjektet:)

 

Når jeg først var i gang med fuglemating...og sola varmet skikkelig...pyntet jeg
opp litt på fuglebrettet og bord med vintergrønt og mose.......
og så fyllte jeg på med masse deilige solsikkefrø:))

 

Dette bilde er tatt fra stuevinduet, og det var ikke lenge etter jeg kom meg
inn, før kjøttmeisen var på plass:)

Dagens gode gjerning:))
- og nå blir det stryking av kubbelys noen minutter hihi:)

Ønsker dere alle en like flott og solrik dag som vi har her i Kr.Sand! 

10 kommentarer:

Man tager hva man haver sa...

Dette må da være et fugleparadis for luksusmeiser. :) Snakk om å kombinere det nyttige med det dekorative.

Ha en herlig dag i solskinnet, solen kom hit også etter en lang kamp med tåken.

Klem

"Mira" sa...

Heldige fugler hos deg!

Har sånne meiseboller i store yoghurtbokser i frysa, de skal få når det blir kaldt.

Må bare passe på at det ikkje blir ei felle for de små, pga. pus.

Skal legge meg i nyvaska sengetøy i kveld, og så fikk eg "Kosta" ut litt støv også. så gikk dagen, skal lage middag nå. skogtur får det bli ein anna dag. Dagen var strålende fin uansett.

Kan godt ha sånnt vær lenge eg.

Klem,

Linda sa...

Hos deg lider ikke småfuglene noen nød :)
Jeg kjøpte en diger sekk med solsikkefrø i dag...skal få godt med mat småfuglene her hos meg også :)

Fru Gullhår sa...

Så heldige små fugler :)
Sånne skal vi lage etterpå!! Blei så inspirert ;)

Hilde :)

LadyLaLaura sa...

Hei og hopp :)
YYeeeeiii et nytt innlegg fra deg :) hihihi;) så lurt det var med de meisbollene. Skal prøve å få laget sånn i løpet av vinteren. Må bare finne ut hvor de skal henge. For skjæren og kråka er fæle til å stjele fra mine små pip-pipper :( Heldigvis får de ikke til å stjele fra fuglehuset. Men supert at du deler oppskrift og bilder med oss :D Skulle gjerne ha pyntet litt til de små men her har vi så mye vind at det nytter ikke. Utrolig koselig du har laget det for dem :)
Gleder meg til å se ferdig-strøket vedkubber :) Ha en fortsatt fin kveld flinke du :) Klem

Siri sa...

Åh, så koselig Janne! Nå koser nok fuglene seg! ;-) Ha en god kveld! Klem Siir

Igi sa...

Et fugleparadis! Virkelig koselig ordnet.
Klem

Ingvild sa...

Så herlig du pynter Janne. Likte godt innlegget under også!

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Janne, Janne, Janne...du er GOD på alle måter. Til og med fuglene får nyte godt av deg, den deilige fugle maten. Fristet jo ganske meg også...

Du er unik som jeg har sagt så mange ganger! Håper jeg får annledning til å møte deg en gang!

Vinter pyntet kabel trommel...smashing! Islyktene dine går rett hjem hos meg:)))
Men en ting jeg har lurt på:
Hvordan blir eggehviten og sukkeret når du brenner lys oppi ???

Takk for mye god inspirasjon.

God natt min venn.

Gode klemmer til deg.

Olea sa...

Hei:)
det der vil jeg også lag, har tenkt på det før men aldrig gjort det.
er det noe fuglene IKKE skal ha, som du hvet om eller kan en putte alt mulig oppi dem?
klem fra Olea :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...