mandag 7. november 2011

Mosehjerte/Ball - mens jeg venter....

 

...........på siste del til mitt hønsenetting prosjekt:))
Hønsenettingen er ferdig klippet og sydd sammen med en tynn ståltråd........og
mens jeg venter på å finne riktig butikk som har det jeg er ute etter, så får
jeg lage noen mosehjerter og moseballer - kommer sikkert til nytte
disse også etterhvert:o)

 

Var innom Nille i dag, og fikk med meg bl.a. dette reinsdyret:)) 
- som var pakket godt inn i silkepapir........
Silkepapiret krøllet jeg sammen til en ball, og holdt det sammen ved hjelp av ståltråd:)
Så var det bare å klæsje på med mose og tvinne ståltråden over etterhvert.
Til slutt litt hamptau og kongler øverst:))

 

Så ble et moshjerte til:)
- begynte med å lage hjerteformen av litt tykk ståltråd (mye utvalg på Biltema)
så tvinnet jeg mose rundt ved hjelp av en tynnere (sort) ståltråd.
Og så hamp og kongler på.
- ser jo det nå, at den hampen kunne jeg ha spart meg for hihi:)
Men opphenget som jeg heklet av hamptauet - det ble brukbart:o))

 

Vel, da var hjerte nr 1 og ball nr 1 ferdig........ så får jeg se om utviklingen
går sin gang med disse småprosjektene også:))
Morsomt tidsfordriv var det i allefall.........:o))

Ønsker dere alle en fin mandagskveld!
Og hjertelig velkommen til dere nye som har lagt dere til - kjempekoz:)
(følgertallet er snart på 200, og den unike besøkstelleren er snart på 50.000
og det på 1 år! så det må feires - kommer tilbake til det plutselig:)) )

Ha en koz kveld! 

11 kommentarer:

Havfruen sa...

Gulp.....det ser jo så enkelt ut når du beskriver det.....og jeg ser bare "herlighet, hvordan er det mulig"?....
Knallfint Janne!!
Klem til deg:)

Christine's fotoblogg sa...

Flinke du e. Vakkert.

Man tager hva man haver sa...

Dette var virkelig fint, spesielt hjertet. Var i skogen å plukket mose i dag, kanskje jeg skal prøve meg på noe lignende, enn så lenge ligger mosen i frysen. Reinsdyret fra Nille var flott, tror jammen jeg skal titte innom Nille i morgen og snope med meg et hjem jeg også.

Ha en fortsatt flott kveld.

Klem fra Kari

Anne sa...

Flotte kuler og mosehjerte du har tryllet fram.
Her kom mosen i hus i går,men er ikke kommet lenger..
I dag har det gått i decopage på tennbrikett esker og fyrstikkesker her hos meg.
Tett tåke hele dagen,syns ikke det ble orntlig lys ute før det var bekmørkt igjen.
Klem fra Anne

Maya sa...

De ble kjempefine!!

også så enkelt! Det må nok prøves ut :)

Må de vannes eller holder de seg til jul?

ShabbyStyleSuzi /Dreamy Suzi's systue sa...

Inspirerende!
Har også et hønsenetting prosjekt på gang straks ;)

Caroline sa...

Så flott moseball og hjerte du hadde laget!
Det gjør seg virkelig med litt mosepynt i disse tider,jeg har ikke kommet meg avgårde å plukket noe mose enda,men satser på at jeg får det i hus iløpet av uka:)
Ønsker deg en flottings uke!
Klem Caroline

Furulunden sa...

Takk for fine ideer. Har vært ute i 2 omganger og hentet mose. Kanskje trenger jeg mer nå:)

Har en drøm... sa...

Utrolig mye flott du lager!
En kjempe inspirerende blogg;)

Klem Line

Linda sa...

Åhhh, så fint! :)
Likte spesielt godt det mosehjertet. Merker meg Biltema, tror mannen skal dit et ærend da blir det ståltråd på meg! ;)

Ingvild sa...

Disse blei jo kjempefine! Har kjøpt meg både hønsenetting og alle slags tykkelser ståltråd, så nå kan kreativiteten bare komme!Hihi. Takk for tipset om Biltema og Jula!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...