onsdag 7. desember 2011

Enkle kranser, en gang til............

 

Heisann:)
I går kveld lagde jeg to kranser til....... når en bare har ingrediensene
så går det utrolig fort:)

 

I hagen har jeg litt forskjellige små og store grantrær........ som vi for en del år siden
gravde opp fra gården til svigers, og plantet her hjemme:))

Den ene kransen ble laget av en avis som jeg rullet sammen til en ring og den andre
klippet jeg av litt av den kveilen med ståltråd (lite bilde) for å teste
hvordan det ble...
Kveilen med ståltråd kjøpte jeg på Biltema..og er lett å forme den til:))
Lagde så små buketter av granbaret og brukte en tynnere ståltråd til å
vikle rundt og rundt:o)

 

Dette ble resultatet av ringen med ståltråd:))
Hadde egentlig ikke trodd det skulle bli så bra........men ståltråden var 
akkurat passe tykk til at den holdt fasongen:) 

 

Jeg byttet ut den høst kransen som hang i yttergangen med denne
julekransen:)
- så ble det litt jul i denne kroken også:o)

 

Den andre kom opp på knaggen ved nissen og lyslykta som jeg kjøpte i går:)
Vanskelig å se....... men det er den samme som på det øverste bilde..
- og som er laget med avisen:)

I dag fikk jeg endelig husket å kjøpe store t-lys, så nå tennes de kl 16 og
brenner fremdeles:)) klokka er 23.39 hihi

Ønsker dere alle en fin kveld, det som er igjen, og en flott
morgendag!
 

11 kommentarer:

Tino sa...

Nydelig krans! Skal lage et par til jul jeg også, og henge på bokskapet i stuen. Var for sent ute til å hente tyttebærlyng før sneen kom, så jeg tror jeg får ty til tujahekken.
Ønsker deg en fin dag,
Klem T

fru. Lærum sa...

tusen takk for genialt tips :-)
skal prøve meg på noen også.

Ha en fin dag!

klem tone

Arlens boblebad sa...

Det er så fint med grønne ekte kranser
Og gøyt at det er så enkelt,blir inspirert av deg:)
Klem Linn

Eli's lille rede sa...

Så enkelt, men allikevel så pent! Må lage jeg også;) Ha en fin dag. Klem fra Eli:)

Mor og datter sa...

Kjempe fin krans er det!!! :)

Juleklem fra meg

Give away inne på min side, om du er interessert ? ;)

Melody sa...

Hallo i sør. Kransen og alt det andre hos deg er bare lekkert. Nå har eg skaffa meg viklestreng, avis har eg og. Så nå er det bare å stampe seg gjennom snøen til granene våre og eg kan ta fatt på kransen. Pynt har eg heilt sikkert og. Dette skal bli moro. Hilsen fra vestlandsmelody

Wood & rose sa...

Fine kranser:DDDD Jeg får holde meg unna granbar, da jeg er så allergisk. Reagerer til og med på furutreet jeg tok med inn i heimen, så nå sliter jeg med bihulbetennelse. Så furua er blitt byttet ut med fake, så nå håper jeg at allergien så forsvinne ut i blåsten. Klem Grethe

Ingrid Louise sa...

Kjempefine kranser du lager!!
Du er virkelig flink altså!!
Fin kveld til deg!!
klm ingrid l

Synnøve sa...

Flotte kranser du lager:-)
Jeg kjøpte telys med grønn veke på Mega og de brenner i 6 til 7 timer. Det er små telys. Blir så lei av telys som slukkner etter to tre timer.
Så flott du har det i gangen og ute.
Klem

Synnøve sa...

Flotte kranser du lager:-)
Jeg kjøpte telys med grønn veke på Mega og de brenner i 6 til 7 timer. Det er små telys. Blir så lei av telys som slukkner etter to tre timer.
Så flott du har det i gangen og ute.
Klem

Mor og datter sa...

Tusen takk for god bedring ønsker ;) og kjempe koselig at du vil følge meg! ;)

La meg til som følger hos deg å ;)

Juleklem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...