lørdag 10. desember 2011

Heklet flaskepynt........

 

God kveld i stova:)
I dag fikk denne tomme Chilisaus flasken noen bestemorsruter rundt seg:))
Julestemningen begynner å avta hihi....... tror det må være 
pga snømangel..
Her i Kr. Sand er det temmelig grønt ute og varmegrader, så da prøver jeg
å få litt vinterstemmning inne med varme klær til lyslykter, vaser og adventstaker:))
ja, og selvfølgelig har jeg en del islykter ( eggehvite og sukker)

 

Og med litt fersk granbar til, så blir det vinterslig:))
Jeg heklet 4 bestemorsruter med 2 omganger på hver - sydde sammen og helt
øverst på "halsen" noen omganger med fastmasker:))
Lerkegreinene er fra i fjor, men vell så fine i år....... Vasen og lyslykta skal
pynte opp hos sønnen tenkte jeg...... Han ble veldig fornøyd med adventstaken med
heklepynt og tall på:))
Og i dag var vi på besøk til han og lagde litt jul på kjøkkenet.........

 

Her hjelper barnebarnet til, slik at det skal bli helt perfekt:))
Det var en fryd å se hvordan øynene lyste opp når adventstaken ble tent, og at
hun fikk i oppdrag å gjøre den ferdig:)

Nå har jeg rigget meg med kaffe og pepperkaker......og skal " ut på tur"
i blogglandia:o)))

Ønsker dere alle en fin fin lørdagskveld! 
 

11 kommentarer:

Line Elisabeth sa...

Ååå så stilige lykter! Kjempefint med lerkegreiner oppi også.
Nå har jeg virkelig lyst til å lære meg å hekle:)
Takk for nydelig inspirasjon!

Ha en fin adventshelg!
Klem Line E.

Man tager hva man haver sa...

Koselig med slike prosjekter. Vittig hvordan ting går i runddans, på slutten av 70 begynnelsen av 80 satt vi også å heklet rundt glass.

Ha en fortsatt flott adventshelg.

Stor klem fra meg

Gyngestol og kaffigrut sa...

Så nydelige lykter! Med lerkegren og granbar ble det bare helt perfekt. Vakkert!
Ha en koselig førjulshelg!

Lottemora sa...

Så fiiint! Der satte du meg jammen på en ide. Skal jo feire jul på hytten, og dette var jo et perfekt prosjkt


Ønsker den en fortsatt finfin helg

Lotte

Turid sa...

Såååååååååå julete her hos deg - ingen aner at ute skinner solen og gresset er grønt.....kos deg med tredje søndagen....

Mette`s interiør og kreativiteter. sa...

Hei.
En stund siden jeg var innom deg nå,såå mange nydelige innlegg du har lagt ut. :)) Herlige pyntede flasker og glass,masse lekkert.
Adventsklem fra Mette.

Solstrålå sa...

Har hatt en runde inne på den herlige bloggen din,,,,og det må jeg si,,,,du er og blir min favoritt!
Sukk,så masse nydelig pynt,og flotte ideer,,,og her sitter jeg.Tom for energi og tiltak!
Håper det snur!!!Ble litt baking i dag da ;o)
Goe klem fra Sol

Veronica sa...

Å, så utrolig nydelige bilder. Prøvde med på "islykter" jeg også.
Ikke så fine som dine, men de er jo fine med lys inni likevel.
God kveld.
klem

Siri sa...

Så fint. Det gjorde seg. Jammen kan man bruke disse tomme glassene, flaskene til mye!! Hihi. God kveld til deg. Klem Siri

hill`s interiørblogg sa...

Så fint... Disse flaskene og lyktene dine er bare så rålekkre.
Ha en fin dag.
Klem fra Hill-Iren

Linda sa...

Koselig julestemning hos deg, nydelig!
Klem fra Linda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...