mandag 5. desember 2011

Lat dag... men litt dill må til :o)

 

Hei å go`kveldsann:)
I dag har det vært en skikkelig lat dag her i heimen....men har kjent bittelitt
kribling etter å gjøre noe:)) om det ikke var det helt store, så iallefall litt dill ble det:)
Julesokken er kommet opp - skimtes bak "juletreet" 
som jeg ikke husker navn på.

 

Gyngehesten kjøpte jeg i fjor på Skeidar, og nå har den fått selskap med
litt advent/julepynt:)

 

Kransen med lys som jeg lagde for en liten stund siden havnet her på benken..
Ledningen var bare litt over en meter lang, så derfor ble den stående her 
på benken..foran dette tinnfatet..

 

Den andre kransen jeg lagde kom opp på bilderammen som tidligere var
en skapdør:))

 

Ellers så er det kommet 2 ferske "islykter" på hjørnebordet i dag:))

 

2 store Norgesglass ble brukt... og jeg synes det ble sååååå koselig:)
Får nesten ikke nok av disse "islyktene" nå som det egentlig er vinter ute hihi:)
Så tar det få sekunder å lage slike...
Først eggehvite - tøm ut
så sukker - tøm ut
og vips så har du en islykt klar til bruk:o)
- om du går lei av å se på de, så skylder du de bare i varmt vann, og de er
klare til nye prosjekter:o))

 

Litt småforandring på hjørnebordet i dag altså:)
I vasen bak lille Rudolf har jeg hvitmalte kirsebærgreiner og ellers på fatet har jeg
bare disse 3 lyslyktene og litt kongler her og der:))
Passelig og vinterslig pynt:o)

Det var dagens lille dill:))
Men jeg har også fått inn fiskene fra hagedammen!!!
Har tenkt litt frem og tilbake...og fant ut at de måtte inn i varmen:))
Dammen er akkurat på grensen til at den dypfryser, så nå får jeg prøve å holde
liv i de innendørs........
I skrivende stund storkoser de seg:o))

Da må dere alle ha en superflott kveld!!

14 kommentarer:

Asbjørg sa...

Mye flott dill du har!Likte islyktene godt,kanskje jeg må prøve å lage slike!

Havfruen sa...

Du lat?? Kan jeg liksom ikke forstille meg:)) Dillet ditt er kjempefint:) Har 2 norgesglass selv....kanskje jeg skal prøve med egg og sukker....
Nyt kvelden uten vind...jeg blåser bort snart....

Veronica sa...

Utrolig fine islykter.
Husker vi prøvde oss på noe sånn i fjor, men kan ikke huske at de ble så fine som dine.
Ønsker deg en herlig kveld!

Fru.Underberget sa...

Åååå, så mange skjønne saker du har! Elsker den gyngehesten og juletreet var også kjempefint!

Mary-Anne sa...

så nydelige og stemningsfulle bilder du viser. kjenner eg blir litt julete nå :D

lavendel mio sa...

Wow, her var det lekkert, du:)
Liker dillingen din veldig godt,jeg:)
Har tonnevis med norgesglass, så kanskje jeg skal lage noen islykter:)
Ha en fin kveld i stuggu, klem Hanne

Arlens boblebad sa...

Lat dag??
Det treet var kjempefint!
Og sånne lykter skal jeg definitivt lage!
Klem Linn

LadyLaLaura sa...

Hei og hopp :)
Rett og slett lekkert! du er altså så flink at jeg ikke har ord! Og det beste av alt er jo at du deler dette med oss :) Og jeg forteller videre.. mange som er bitt av frost-lykt ideen :) så her omkring går du under navnet "Kreativ-Janne" :) så vet du det hihihi
Så fint at fiskene dine har kommet seg inn i varmen :) Ha en fin kveld videre! Snart sengetid her, er så trøtt at åh! Klem og god natt fra meg :) tuddeluu

Anne sa...

Du har det så fint atte ... helt nydelig.
Koselig juletre og søt julestrømpe.
Flotte lykter..nå må jeg se å få lage meg noen jeg og.
Får være en av morgendagens prosjekter.
Her er koselig julestemning med snø på trærne.
klem fra meg og natti !

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Så herlige og stemningsfulle bilder du viser. Du har "dillet" fabelaktig i dag må jeg si:)
De frostede norgesglassene er kjempefine...låner ideen din jeg:)

Ønsker deg en finfin uke :)
Klem Marianne

Fru Føreland sa...

Skal definivt lage islykter her hjemme og, de var utrolig fine! Har mange lyslykter her hjemme som ikke er i bruk (egentli decoupage-prosjekt, men blir aldri noe av..), da har jeg endelig fått en ide til hva jeg kan gjøre med de, som også er veldig enkelt:D
Takk for ideen!

Tovepia sa...

Vanskelig for å forestile meg at du har hatt en lat dag;) Du viser ihvertfall lekre saker her, og jeg har selv et slikt frosty glass med eggehvite og sukker, et sikkerstikk:)
Kos deg videre, nattaklem fra meg;)

Eli's lille rede sa...

Så nydelige ting du har pyntet med. Elsker den kransen din. Må prøve å få laget meg noe lignende. Synes kranser med hvit blonde er mye finere enn med rødt bånd. Fint det også, men det er så tradisjonelt. Det du lager er sukkertøy for øyet! Me like;) Ha en toppers dag. Klem fra Eli:)

Wood & rose sa...

He-he, jeg ser for meg fisk i badekaret, og det må kakke hull på dammen, for å få dagens bad:DDDDD Mye flotte bilder:DDD Klemz Grethe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...