onsdag 11. januar 2012

Heklet gulvmatte av dynetrekk:))

Yoouuhuuu! 
Endelig kom jeg igang med noe som jeg har gått å tenkt på lenge.......
Klipping av stoff eller sying er liksom ikke mitt felt, så da bruker jeg uendelig
lang tid på å psyke meg opp:o))

Men i gårkveld ble en lang tenkeprosess avsluttet for nyskjerrigheten
min tok fullstendig overhånd:))

Jeg klippet (rev) opp remser på ca 2 cm - gikk litt fort, så ingen remser ble like hihi:)
Fant frem en heklenål nr 7 og satt igang.........

Begynte med 8 luftmasker og festet til en ring, så 14 staver i ringen.......og
neste omgang 2 staver i hver stav på første omgang...... det samme på 3. omgang.
Så bar det rundt og rundt til jeg gikk tom for stoffremser:))

Og resultatet av et dynetrekk ble en liten rund matte på 52 cm i diameter:))
Jeg har et til dynetrekk i samme, så den blir nok litt større etterhvert.......

Beholdt også igjen litt stoff som jeg "en vakker dag" vil prøve meg på å lage
ei remse med vimpler hihi:) om jeg finner noe stoff i andre farger som passer til:o)
- og får jeg det ikke til, så blir det vimpelshopping på nett:)

Men nå skal jeg finne frem flere gamle dynetrekk og "kose" meg
med oppklipping...

Ønsker dere alle en fin fin kveld!

13 kommentarer:

Arlens boblebad sa...

Dette har jeg også tenkt på før men glemt igjen, og nå skal det gjøres!
For jeg har masse sengetøy som ikke brukes siden vi har alle gått over til 220 dyner.
Gleder meg til å sette i gang!
Dumt spørsmål men , sydde du sammen remsene, eller hva gjorde du?
KLem Linn

LadyLaLaura sa...

Ååå så stilig :) er noen damer her i området som lager slike matter. Lurt og tøft! Flinke Janne altså :))
Tusen takk for dine koselige besøk på bloggen min. Jeg blir så glad så glad :) Ha en super kveld videre, kos deg med riving, klipping og hekling :) klem fra meg

Synnøve sa...

Så nydelig teppe du hekler:-)
Kjempefine farger:-)
Jeg er sjalu på alle som kan og hekle. Jeg har aldri lært meg det:-)

Klem

Havfruen sa...

Hæ? E d mulig....matta ble jo kjempefin også! Du altså.....:)

Men trimrom i kjelleren da? Misunnelig!! Avtal med en venninde eller nabo da? Fast trimkveld hos deg...med litt vin etterpå? hehe:) Enda høyere dørstokk hos deg:))) Men turer er godt det!!
Fin kveld ønskes deg også, klem fra meg:)

Romantikk-takk. sa...

Kjempefin matte. :) Har laget flere slike jeg også, men har brukt garn. Lærte av mormor, hun hadde runde matter i massevis. :)
Klem M

Tovepia sa...

Skikkelig smart måte å bli kvitt noen dynetrekk på, lekkert også;)
Ha en finfin kveld, klem fra meg;)

Igi sa...

Så fint teppet ble!
Veldig inspirerende - tror jeg må prøve meg på det samme :-)
Klem

Monica sa...

Så flott det ble, super gjenbruk!!
Fikk litt dårlig samvittighet nå for alt det gamle sengetøyet jeg har kastet...(det skal jeg aldri gjøre igjen) ;))
Ønsker deg en riktig fin kveld.
Klem, Monica

Linda sa...

Går det an også? Du er så flink og kreativ :))

Jeg forsøkte å legge inn en kommentar på bildet Ullern kirke, men det står at kommentarfeltet er stengt (?) Jaja, bildet var i alle fall nydelig. Flott med den hvite kirken :)

Janne i Fagerlia sa...

Dette er gjenbruk av ypperste klasse. Og såååå fint i tillegg :)

Olea sa...

hei :)
så fint det ble! jeg syns det er så morro å lage nye ting av gamle ting ;)
god helg til deg!
klem:)

2ne sa...

Likte nøstet ditt :-)
Takker for masse inspirasjon bloggen din har gitt meg.
God helg.

Heims lille verdenshjørne sa...

Så stilig:D Genialt å bruke dynetrekk til dette:D