søndag 1. januar 2012

Idè kavalkade....................

 

......... hmmm, bare for å ha nevnt det:)))

 

Vel, tenkte at jeg også måtte ha en liten årskavalkade........så hvorfor ikke
en idèkavalkade:o))
Mange av dere har nok sett alt før, men kansje er det 
kommet nye følgere etterhvert som ikke har fått med seg mine små
krumsprang:)
En dag i høst prøvde jeg meg på en heklet bestemorsrute.........og plutselig
ble jeg hektet:)) Jeg heklet og heklet og tredde de på hva det enn måtte være, fra
kasse til interiørblader, adventstake, sofapute og x-antall syltetøyglass:o)

 

Decoupage er det noen år siden jeg begynte med.......men fremdeles dukker det
opp nye idèer til hva en kan bruke det til..
Blomsterpotte av  metallbokser har det blitt en del av, og på fyrstikkesker...
Kubbelyset er ikke decoupage, men er festet til lyset ved hjelp av strykejernet:)
- det går selvfølgelig an å bruke decoupagelim også til dette.

 

Lampeskjermen ble malt hvit og så har jeg festet et gammelt foto (min mamma og bestemor)
med nål og hyssing:)
Knappene er fra ei jakke jeg brukte som lita..

Bordlampe av bjørkekubbe har jeg laget 3 stk av:) 2 til nattbordene på hytta
og en her hjemme...
På hytta har også ei bjørk kommet inn og fungerer som stumtjener:)

En litt stor plankebit fungerer som smykke/klokke oppheng på badet:)
Har festet blondebånd på til øredobbene......

 

På kjøkkenet her hjemme har jeg bøyd en gammel gaffel og spiseskje som
fungerer som knagg:)
På hytta har jeg brukt løper som kjøkkengardin og opphenget er en gaffel:)

I kjøkkenskuffa har jeg ofret litt plass for alle krydderglassene.....Kjempefornøyd
da jeg enkelt kan se hva jeg har:)
Vanlige syltetøglass har fått et snev med vanlig maling og teksten er skrevet
med tusj:)

 

Tidlig i vår lagde jeg noen minidrivhus av fotorammer:))
- og nyvasket kattematbokser til å så i:)
Trekasse på hjul ble laget av spilene som egentlig skulle være rekkverk 
rundt verandaen på hytta.....men synes jo det var kjedelig med sånn som alle har, så
på hytta har vi teppestenger ( innredning fra butikk) til rekkverk.
Brukte 8 stk til kassen - og avkappet ble ei lyslykt med hjerte og ei avlang urtepotte.

Det jeg kansje er mest fornøyd med av mine idèer er den tøffe plankeveggen
bak senga:)
Jeg har også fått inn en gammel og værbitt kabeltrommel på soverommet
som matcher veggen:o))

 

I sommer lagde jeg meg en liten krydder/urtehage i enden av terrasen..... og 
som navneskilt brukte jeg gamle Hapå lokk som jeg sprayet med zinksprayen.....
Borte to hull og som pinne brukte jeg strikkepinner:)) 
Prøvde først å lime strikkepinnen på men måtte lage hull og feste den med
hamptauet:)

Et gammelt skap med skuff ble til to blomsterkasser og døra som pynt på veggen...
i midten av døra har jeg hønsenetting og skrudd fast to kattematbokser - og i de
to sådde jeg litt erteblomster.........boret hull i bunnen så det ikke skulle bli oversvømmelse.

I hagestua flyttet det inn et skap som en gang i si tid var veggklokke:))

 

Og ivrig snekker som jeg er.......MÅ jo ha et snekkerbelte:))
- og det ble laget av to spisebrikker fra Kid...

Vinterstid lager jeg mange "islykter" av eggehvite og sukker.. og når sommeren
er i anmarsj blir de lagt i varmt vann og blir da som nye igjen hihi:)
Utenfor hagestua har jeg laget en del med hønsenetting rundt og en litt
tykk ståltråd til oppheng.
Samme ståltråden lagde jeg en kleshenger av:) Det gikk superfort og lage og
fungerer fremdeles:)

Sofaputen med knapper er ei strikkejakke jeg tovet helt ufrivillig i vaskemaskinen
.........men kom plutselig i sommer til nytte igjen etter jeg klippet av litt
her og der:)

 

Den ene terrassen foran stuevinduene har jeg samlet alt innen bolig, mat og drikke
til fuglene........Det siste jeg "lagde" var et tre som jeg hengte på mange
hjemmelagete meiseballer.....Treet var en kirsebærgrein som jeg skrudde
fast til blomsterkassen mellom vinduene.......

På en av mine småturer i skogen plukket jeg med meg noen eikenøtter........
de tredde jeg på et hjerte av ståltråd..:)
En ny vri på serviettring er å rive av litt bjørkenever og knytte hamptau rundt..

 

  Ivrig snekker ja..........
På en av terrassene har jeg laget to benker, bord, to blomsterkasser og en
liten hagedam:)) 
Hagedammen som er ei stor balje fra Europris har fått litt vannplanter fra
Plantasjen - de har stort utvalg. Fontenen er fra Jula..
Har en stor hagedam på en annen terrasse, og i sommer kjøpte jeg 3 koier
- som lever enda:)) Nå har de flyttet inn for jeg er litt usikker på om dammen
bunnfryser om det blir kaldt en vakker dag hihi:)

Les èpices tror jeg skal bety krydder - ikke alltid den oversettelsen stemmer
men ble jo litt stilig:)
Jeg fant først frem noen krydderglass jeg hadde liggende, før jeg sagde av
veggene til kassen for at det skulle passe sånn nogenlunde:)
Boret to hull og tredde i et tykt hamptau som jeg limte fast på innsiden......

 

Vel, så tilbake til julen 2011......... Juleevangeliet har jeg laget i PhotoScape
og printet ut på vanlig ark. 
Arket ble så limt på et lerret og rundt kantene har jeg brukt hurtigtørkende
sparkel....... Jeg laget dette i 2010, men det gjelder jo fortsatt:))

X M A S lyslykter er også av kattematbokser og ved hjelp av drillen
ble teksten til:)

Sikringskapet har fått lister rundt og decoupage på døra:))
Konsollbordet under har jeg laget av gamle værbitte planker......

T-lysholderene kjøpte jeg på Plantasjen..........og fikk idèen med å feste
de til en bjørkekubbe......... denne står fremdeles inne på badet:))
Men jeg er i full gang med å fjerne litt og litt etter julen......

Dette ble kansje en litt lang kavalkade, men var jo litt vrient å velge ut
få ting da:o)

ØNSKER DERE ALLE ET FINT NYTT ÅR !! 
 

23 kommentarer:

Tovepia sa...

Godt nytt år!
Du er et oppkomme av flotte og herlige ideer! Jeg har kost meg nedover kavalkaden, så inspirerende!
Nyt ukestart, klem fra meg;)

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Helt utrolig så mye fint du har laget !! Og ideène...hvor tar du de fra jente ?? Gleder meg til å følge deg videre i 2012, for jeg er sikker på at det snart dukker opp noe nytt her inne :))

Riktig godt nyttår til deg
Klem Heidi

Ingrid Andrea sa...

Du verden her var masse lure ideèr! Tar med meg den med fontene på terassen:) Det vil jeg lage til sommeren, fontene har jeg alt liggende;)
Ønsker deg et godt nytt år!
Klem fra Ingrid Andrea

hill`s interiørblogg sa...

Godt nyttår til deg.

Jeg er stum av beundring til din kreativitet... Helt utrolig hva du har fått til...er det rart jeg gleder meg til hvert innlegg du kommer med... for det er såååå spennende å se hva du finner på. Gleder meg til å følge deg videre i det nye året.

Klem fra Hill-Iren

Eli's lille rede sa...

Kjempesmart med idèkavalkade! Du har jo laget sååå mye fint i året som gikk. Gleder meg til å se hva du kreerer i året som kommer! Godt nytt år. Klem fra Eli:)

LadyLaLaura sa...

Hei og hopp i det nye året :)
For en herlig ide-kavalkade! Jeg bøyer meg i støvet og sier bare WOW!
Herlig snekkerforkle, fontenen var kjempefin og jule-evangeliet er jo bare så vakkert :) Photoscape må jeg sjekke ut, det ser jeg :)
Du er altså så flink! Gleder meg til å se hva du finner på i 2012 :)
Stoor klem

"En Vintage Drøm" sa...

Godt nyttår! og tusen takk for alle gode ideer og masse inspirasjon! Du har en utrolig herlig kreativitet! Likte godt lyktene til festbordet ditt ;)) Stor klem fra meg

tyziana sa...

How many wonderful ideas for decorations!
You are talented and have great imagination! I like everything, especially because it uses light colors and pastels.
I wish you a happy new year full of joy and serenity and new emotions!
hugs!
Titty

Fru.Underberget sa...

Kjempefint tilbakeblikk! Her har du jo stoff for en hel bok :-) Ser virkelig fram til flere spennende og inspirerende påfunn fra deg i 2012!
Gode ønsker for det nye året fra Berit

Janne i Fagerlia sa...

Du store tid, her var det masse inspirerende å se! Tror ikke hendene dine hviler så lenge av gangen. Kjenner det begynne å klø i fingrene etter å starte på prosjekter som ikke har med jul å gjøre.

Fossestua sa...

WOW! Ikke lite du har laget i løpet av 2011! Masse herlige og kreative ideer :)Deler linken din inne på facebooksiden til bloggen min under dagens anbefaling ;)
Klem fra Lise

Wood & rose sa...

Når sover du??? Og når kommer idèboka de ut?????? Senga de er bare så herlig, flott,vidunderlig, fantastisk. Og jeg har også fått på plass kabeltromler på soverommet, to stykker faktisk. Fungerer utmerket som nattbord:DDDD Gleder meg til å sette i gang å pusse opp der inne. Det er det første rommet som skal til pers. Må bare rydde først........ Godt nytt år!! Klem Grethe

Romantikk-takk. sa...

GODT NYTT ÅR!
Fantastisk mye flott du har laget. :))
For en fantasi,gleder meg til å følge deg videre.
Klem M

Marianne Dragon Waagan sa...

Hei Janne:)
Så herlig ide-kavalkade du viser. Du er bare så utrolig kreativ og dyktig...inspirasjonen blomstrer etter en titt inne hos deg:))

Så koselig at du vil være med på min giveaway...ønsker deg masse lykke til:))

Ha en alldeles flott ny uke:)
Klem Marianne

Havfruen sa...

Super kavalkade!! JEg tar av meg hatten for alt du har kreert i 2011:) Du skuffer nok ikke i 2012 heller:)
Riktig godt 2012, klem fra meg:)

Linda sa...

Så gøy å se alt du har laget!
Trenger jeg inspirasjon, er det bare å titte innom bloggen din...kjempeflott! :)

Daisys home sa...

Du verden for en flotters kavalkade:)
Du er jo bare såå kreativ og dyktig og er stum av beundring over alt du får laget:)
Takker for et superflott bloggvennskap i året som var, og for alle koslige kommentarer:)
Gledes til å følge deg videre
Godt Nyttår til deg:)
Nyttårsklem Sissel

Igi sa...

Så flott og inspirerende innegg!
Klem

Olea sa...

du er kreativ og det er så morro å følge med på alt du finner på å lage! sku gjerne har litt av den fantasien din!
godt nyttår til deg!
klem fra meg ;)

Siri sa...

Hei kreativiteten selv! Ønsker deg et godt nyttår. Så artig at du har samlet noen av de fine ideene dine gjennom året i et innlegg. Jeg vil fortelle deg enda en gang at jeg har hentet utrolig mye inspirasjon her inne hos deg! Du er bare så flink, Janne.. Og ikkesant det er ekstra stas når man kan lage ting selv? :-)) Takk for alle gode tips i 2011.. Jeg ser fram mot et nytt, KREATIVT år!! :-) Nyttårsklem fra Siri

Yvonne sa...

Utrolig hva du får til Janne :) Og må jo si at jeg har "stjålet" fra mange av ideene dine, men det er vel vitsen, å inspirere. Og det har du jammen gjort :) Sitter her og hører på Emil nå, litt koselig så lenge man kan være inne. Ha en fin onsdag :)

Fru Belima sa...

Du lager utrolig mye fint!! flink du er som klarer å finne på så mye å lage! hilsen mariann

Huldra sa...

Så herlig kavalkade! Masse gode tips og idèer, og jeg rakk ikke lese ferdig før jeg spratt bort i en skuff med gamle rammer, og har allerede limt sammen vegger til drivhus. Super idè! =D

Kan jeg få lage et lite innlegg basert på dette, låne noen av bildene, og henvise til deg? Dette må jo bare deles. Herlige, kreative du! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...