søndag 29. januar 2012

Ikke no`dill nå !!


En bitteliten titt inn på datarommet..........:))
Mens jeg har malt tak, vegger og gulv har jeg tenkt på hva som skal inn av 
ting å tang på rommet, og hva som skal ut:o)
Men, nå er det sønnen som "bestemmer":) og jeg fikk klar beskjed:
" nå skal jeg ikke ha noe dill her inne"
- så her må det tenkes mer enn nødvendig da hihi:)

 

Men et reinsdyrhode og en aviskurv er vel ikke noe dill ?
Det er jo skikkelig nyttelige ting...... :)
Jeg skal også ha inn et bjørketre........det er kansje mer dill, om jeg ikke finner et med
de perfekte knagger på da:))
Ellers har jeg mye ting å tang "på lager" i kjelleren som fort kan komme
til nytte igjen - om bare fargene matcher:o))
For etter å ha jobbet med interiør i 12 år......og mange impuls kjøp
- blir det fort fullt:o)


Og det som ikke matcher maler jeg:))
Mannen har laget bildelist og fotoramme for en stund siden.....og nå er alt malt i 
samme gråfarge som gulvet på datarommet:)

 

Jeg har vært i kjøkkenvasken og fanget dråper med fotoapparatet:))
Tror det blir bilde til venstre som skal inn i rammen.......det ser litt blast ut her, men
det er en fin og sterk blåfarge...

 

Sofaen er et kapittel for seg selv...........og det er her syprosjektet mitt kommer inn:))
Skal jo prøve å forvandle den til en grå sofa da.....hihi, men jeg har jo mine sterke tvil
på at det blir vellykket..
- mulig jeg velger den enkleste utveien:o))

Det "verste" med denne sofaen er at den er kjøpt på Ikea for 30 år siden hihi:))
Den mangler en del knapper, men de har jeg på et lurt sted, ellers er den like fin som
da den var ny...:)
Jeg var 16 år, og bestillte den på telefonen etter jeg så bilde av den i katalogen:)
Den kostet 2.900,- ( for 3 + 2 + 1 )
Den ble sendt med tog fra Oslo, og mannen (som da bare var kjæresten min)
hentet den på jernbanen her i Kr.Sand....

Og nå lever vi lykkelig alle sammen:)

HA EN FIN SØNDAGSKVELD DERE !!

11 kommentarer:

Tovepia sa...

Tjoho, da var han vel godt forberedt på samlivet med deg:O)
Dette blir sikkert så flotters, og for noen flott bilder du har tatt av vanndråpene!
Blir nok litt av et arbeid med sofaen..hadde ikke tort engang,jeg;)
Nyt kvelden videre, klemmings fra mæ;)

Hulda sa...

Kjempefint! Syns det ble stilrent og flott på rommet. Likte den krøllalfaen.

Eli's lille rede sa...

Det ser ut til å bli et knalltøft datarom! Så fine de vanndråpe-bildene var! Morsomt med den gamle Ikea sofaen, da. Blir sikkert fin med det grå stoffet. Alt var av bedre kvalitet før i tiden! Jeg husker at jeg kjøpte en buet sofa i rød velour på den tiden. Den er nok historie i dag. Ha en fortsatt fin søndag.

Klem fra Eli:)

Drømmehuset mitt sa...

Så fint rommet blir og utrolig tøffe bilder du har tatt:)

Morsom historie rundt sofaen, får virkelig si den har gjort nytten sin:) Vil nokk bli fint med nytt trekk på den:)

Fin kveld til deg:)

Klem

Janne sa...

Så fine minner om sofaen da!
Så mange prosjekter *phu!* stå på, du klarer det meste du:))

Dråpebildet til venstre var helt rått!!

Klem Janne:)

Arlens boblebad sa...

Så kjekk historie til Sofaen,
og jeg tror nok du skal få den fin i grått!
Gleder meg.
Klem

Anette sa...

Lykke til med sying av sofaen! Det blir nok kjempefint til slutt, gleder meg til å se :)

fru. Lærum sa...

ENDELIG!!! jeg har prøvd i flere mnd å få kommentert her hos deg....har vært noe merklige greier....alle kommentaren la seg oppå hverandre og fikk ikke klikket på å få skrive :-(
men nå kan jeg :-) dette rommet synes jeg er veldig spennende og gleder meg til å se hva du finner på...jeg har tro på deg a.n.g sofaen ( du får det alltid til)...bildene av dråpene var knallfine :-)

klem tone

Tovepia sa...

... og idag sendte jeg pakken i posten;)

LadyLaLaura sa...

Så fint han får det på datarommet :) du er bare så dyktig Janne! Skulle ønske jeg hadde bare litt av energien din :) spent på hva du får til med sofaen! ha en super dag flinke du! stor klem

Linda sa...

Artig historie bak den sofaen, den MÅ du bare beholde!
Heldig du som får lov å ordne og fikse på gutterommet. Sønnen min nekter enhver forandring på sitt rom :)
Gleder meg å se mer av rommet etterhvert som du/dere blir ferdige!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...