søndag 15. januar 2012

Min første hjemmestrikket hals....

I dag har jeg rett og slett strikket meg en hals:))
Ble inspirert av svigerinnen min som har strikket en del av disse til barnebarna..
- fort gjort sa hun, så det klarer du nok..hmmm, vel i dag prøvde jeg:o)

La opp 20 masker som etter noen få cm ble til 22, og ikke vet jeg hvorfor hihi:)
så strikket jeg frem og tilbake til jeg mente det var langt nok og sydde det
sammen..
Heklet også en liten blomst:))

Planen med denne var og gi den til vårt barnebarn........men etter en
liten test..........

............passet den jo såååå bra på meg:o))
Men nå vet jeg hvordan jeg skal strikke neste..............og når jeg sydde den sammen
ble sømmen finere på baksiden hihi:) så det må jeg huske til neste..

Brukte pinne nr 7 på denne, så det var fort gjort - som svigerinnen min sa:o)
Blomsten googlet jeg meg frem til tidligere i dag....

Ønsker dere alle en fin søndagskveld!

11 kommentarer:

sigrid sa...

Kjempefin den!
Ha laga, men ikkje montert enno..

Ha fin kveld og ny veke :-)

Fru R. sa...

Hei igjen. En stund siden nå...måtte inn og se hva du nå har laget/funnet opp :) Gulvmatta i forrige innlegg, knall !!!!
Du må snart lage bok, du har materiale/ideer i mengder:)
Klem klem

Anne sa...

Flott hals!
Prikken over i`en var jo den fine blomsten!
Matta i forrige innlegg var jo bare super !!!
Nå har det blitt remser av et gammelt dynetrekk her og, men mangler tykk heklenål som må anskaffes i morgen..
men om mitt resultat blir bloggbart ..si det vites ikke..
Fin ny uke til deg!
klemmer fra Anne

Synnøve sa...

Flott hals og det pyntet skikkelig opp med blomsten:-)

Ha en fin kveld
Klem

Karen sa...

Ååh, her var det mye å like!!! Flott hals. Har oppskrift på en slik en selv, bare ikke kommet så langt enda ;)

Helt genial den gulvmatten under her, det er jo noe som må prøves, Og sist men ikke minst vil jeg komplimentere det soveromsbildet! Dæken, det var flott :) Fantastisk inspirasjon til meg som lengter etter å fornye soverommet :)

Takk for titten i denne flotte bloggen... Jeg kommer helt sikkert tilbake ;)

1001ting sa...

Kjekk hals du har strikket, og så er det alltid kjekkt med noe som ikke tar så l a n g tid før det blir ferdig.

Bente`s Hobbyrom sa...

Jommen har du vært flink :O) Det er ingen som skjønner hvor de ekstra maskene kommer fra , de bare dukker opp med jevne mellomrom :O)Flott var den og herlig med blomst på.Og herlig måte å bli kvitt gammelt sengetøy i innlegget under her. Jeg har laget lampeskjerm alà Janne :O) Takk for tipset , den var artig å lage ja . Ha en flott kveld , klem fra Bente :O)

Arlens boblebad sa...

Du som sier du ikke kan strikke!
Du kan jo alt du!
Veldig bra, likte blomsten du har heklet!
Jeg holder på å rive opp stoff etter inspirasjn fra deg tenkte å strikke ett teppe siden jeg desverre ikke kan hekle...
Men ting blir ikke så fort ferdig her som hos deg:)
Klem Linn

Anne sa...

Så fin hals! Og det er nok ingen som ser at maskene formerte seg litt inni der en plass :)
Ønsker deg en flott søndagskveld videre!

Janne i Fagerlia sa...

Den ble jo helt perfekt! Fin farge også....

Torunn sa...

Flinka :o) Kjempefin og søt.