lørdag 21. januar 2012

Oppbevaring for heklenålene.......

Nå som jeg er godt inn i blikkboks prosjekter, er det fort gjort å la fantasien
løpe litt løpsk:))
I kveld ble en maisboks forvandlet til en oppbevaringsboks til de små
heklenålene:)

Jeg visste jo ikke dette tidligere, så boksen ble åpnet i "feil" ende:)
Hadde tenkt å snu den på hode og bore hull i bunnen til heklenålene, men så
tenkte jeg at de kansje ville ramle ut om jeg løftet på denne......så derfor limte jeg
på lokket til maisboksen jeg åpnet i kveld ( hjemmelaget pizza i kveld) og 
borte hull i dette:o)

 og bunnen er like tett:))
Ja, så synes jeg det var litt tøft med den åpnetingen på lokket:))

Her etter skal jeg prøve å huske å åpne nye bokser i bunnen, sånn i tilfelle:o)
for det kan fort bli litt limsøl.........og da vises det ikke når det 
blir på undersiden:))

Da ble det 3 nye oppbevaringsbokser i dag:))

Nå ser det ut som jeg kan dette med strikking og hekling,,,,,men det kan jeg
altså ikke!:)
Jeg kan rett og vrang ( og hælen på sokker) i strikking og i hekling kan jeg staver, luftmasker
fastmaske og kjedemaske...så da må en jo bruke fantasien om hva en kan bruke
dette til:))
Leste just på en hekleoppskrift........ " 3. omg. 1 hst bla bla bla..."
- så der stoppet jeg med å lese for jeg har aldri hørt om noe hst :))

Da tar jeg kvelden...........
ØNSKER ALLE SOM ER INNOM EN SUPERFLOTT SØNDAG!!

14 kommentarer:

Arlens boblebad sa...

Ser det går unna ja!
Og lure ideer her, gøy med alt du kan gjøre med de hermetikkboksene, og skikkelig gjenbruk, me like.
Lørdagsklem fra Linn

Marianne Dragon Waagan sa...

Very nice... takk for tipset:))

En alldeles flott søndag til deg også:)
Klem Marianne

Eli's lille rede sa...

Smart idè med bokser til strikke og heklenåler. hst= halvstav;)

Klem fra Eli:)

Anette sa...

Det blei jeg skikkelig inspirert av! blir nok boksemat her i huset fremover for å si det sånn... :D

Bodil sa...

Du har så mange gode og kreative idear :) Dette er jo super og praktisk gjenbruk. Og kan du rett og vrang, og ikkje minst hælen på sokkar, så kjem du langt med det. Ha ein flott dag :)

hill`s interiørblogg sa...

Så artig de boksene ble...Er så imponert over alle ideene dine og så kjapp som du er til å få til ting...
Ha en fin dag...
Klem fra Hill-Iren

Man tager hva man haver sa...

De ble jo kjempefine. Du, du kan jo både strikke og hekle du da, man trrenger ikke kunne noe mer for å si man kan det. Jeg kunne hekle en gang, kunne hekle etter ganske avanserte oppskrifter, men Hst har jeg aldri hørt om.

Ha en strålende flott søndag.

Klem fra Kari

Bente`s Hobbyrom sa...

Herlig løsning på strikkepinner og heklekroker :O) Du kan både hekle og strikke du ,og du er kjempeflink til det også. hst = halvstav... Nå vet du betydningen av det i hvertfall. Ha en flott søndag, klem fra Bente :O)

Eli's lille rede sa...

Hei igjen;) Her finner du forklaring og video av halvstav;) Lykke til! Klem fra Eli:)
http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=25

Ragnhild / Wallas Verden sa...

hei
Jeg brukte bare tape på avisen. Jeg var ikke helt sikker på om det skulle være der så veldig lenge. men på gangen på hytta har jeg brukt vanlig tapeklister. Slik pulver som røres ut i vann. Kan event. lakkes til slutt. Jeg har ikke gjort det da jeg liker den overlaten selve avisen har. Men finner jeg ut at jeg vil ha det slik på kjøkkenet så kommer jeg til å bruke tapetlim og matt lakk til slutt, så kan den vaskes;)
De er så fine de boksene dine. Og nå ligger min første vakede boks til tørk. Det blir papir på mine da;)
Ha en fin søndagskveld

Fru Føreland sa...

Kjempesøte! Og er imponert siden du sier at du ikke kan heke eller strikke. Jeg mener jeg kan strikke, men bruker altfor lang tid (haha) så fullfører sjelden slike prosjekter.

Ha en fin søndagskveld

Line Elisabeth sa...

Så smart! Gir meg over av kreativiteten din, det ble kjempefint!
Du kan jo hekle du, jeg hadde ikke klart å hekle sånne lapper til boksene engang jeg:)

Ha en fin ny uke!
Klem Line E.

Romantikk-takk. sa...

Hei.
Så smart da,du er et oppkomme av kreative ideer,kjempeflink er du.
Ha en fin dag.
Klem Mette.

Ingvild sa...

Kjempesøte bokser blei det! Bokser og glass KAN du! Og garnstudio har masse videosnutter hvordan en skal strikke og hekle ting, tilfelle fantasien tar slutt, liksom.... Helt geniale!