torsdag 9. februar 2012

3 ord på snei og krydderglass.........:)

 

I går lagde jeg meg en ny hobbybok.....
Fra før av har jeg laget hobbybøker med snekring, saging og maling som tema
for husbruk:o))
Og nå som jeg har fått litt dilla på garn og stoff, tenkte jeg at jeg må jo ha en 
strikke,sy, heklebok:))

 

En rosa notisbok på ca 18x25 cm kjøpte jeg på Biltema her om dagen.....
så sydde jeg en mini mini vimpelrekke som ble limt på:))

 

Greit å ha en bok å samle utklipp oppskrifter i som jeg ellers har hatt liggende
i garnkurven....... for nå er jo alle garnøstene kommet opp på veggen i hyllekurvene:))
Ikke det at jeg har så mange utklipp, men de jeg har begynner å bli litt krøllete
så kan det jo fort dukke opp flere:o)

 

Strikkepinner nr 4 fikk også et nytt hjem i går:))
Et krydderglass gjorde den nytten:)
Til pynt og nytte ble tallet 4 skrevet på med penn....Hadde tenkt å male
men det ble for pirkete:o))
Jeg kjøpte en del adventstall i januar hos Skeidar Vågsbygd siden de 
hadde 90% på all julepynt - for tall kan en jo alltid bruke til noe:o))

 

Hadde jeg visst at jeg ikke skulle male, kunne jeg ha brukt en 
fargeblyant i steden til å merke av....... men men..

2 par lange strikkepinner passet fint i en tidligere chilisaus flaske, og med
tydelige tall på pinnene sløyfet jeg tall på flasken....men kunne jo ha
knyttet et skjerf rundt halsen på flasken:o))

 

Ny vimpelrekke av 20 vimpler ble også til i går:))
Denne henger fra vegg til vegg nede på hobbyrommet........men til sommeren
tenker jeg den skal flytte ut i hagestua:))

Mine planer for resten av dagen er å se nøye gjenom 6 -7 år gamle
interiørblader og klippe ut det jeg trenger før de
går i papirdunken:))

ØNSKER DERE ALLE EN NYDELIG DAG !

13 kommentarer:

Turid sa...

Koselig på hobbyrommet ditt-synes at vimplene er fine hos alle andre enn her hos oss- kan ikke se at de passer inn....Ha en fin torsdags ettermiddag!

Linda sa...

Mange fine detaljer, dette kan du!:) Ser veldig koselig ut!
Ha en fin ettermiddag!

Janne i Fagerlia sa...

Du verden for en orden du har på hobbysakene dine. Du trenger ikke å bruke tid på å lete etter ting og tang lenger. Jeg er selv godt i gang, men på ingen måte målbart med det du gjør.

Anna Berit sa...

Så fint det ser ud. Det give masser af ekstra arbejdsglæde, når hobbyrummet er så hyggeligt. Ha' en fin aften! Knus

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Du er jammen meg i det kreative hjørnet for tiden... Jeg får fakerten meg ikke finger'n ut til å gå igang med hobbyrommet mitt igjen :((( Har et rydd-sorter-kast prosjekt der før jeg kan gjøre det ferdig, å det er ikke noe som frister liksom... Tror jeg må leie inn noen som kan ta seg av den biten :)

Mye fint du lager som innspirerer :)

Klem Heidi

Anette sa...

Å jeg blir så inspirert! Har planer om å ha et hobbyrom en gang i fremtiden jeg også, men det blir ikke mens jeg er student ! Det får bli når vi flytter til en større plass! :)

Du er veldig kreativ! :) Bruke gamle flasker og bokser til oppbevaring er jo helt genialt !! Må nok stjele noen ideer etterhvert ja...

Ha en fin dag :)

Solstrålå sa...

Koselige hobbybøker.
Og så likte jeg så godt syltetøyglass
nåleputene.
Flinka jentå!!!!
Goe varme klem fra Sol

RugdeLykke❤ sa...

for en fiiiin og inspirerende blogg du har!! Gleder meg til neste gang jeg titter innom :)

Bodil sa...

Så smart bruk av krydderglas, og så koseleg du har laga det på hobbyrommet :)

Arlens boblebad sa...

Er blitt så glad i bloggen din,
og jeg har begynt å samle på krydderglass, hermetikk og alt mulig etter inspirasjon fra deg.
Digger alt du gjør, fan av deg
Klem

Janne sa...

Flinke du, altså:))

Blir så inspirert av deg!
Herlig!

:))

vår lille verden sa...

Hei Janne:)
Så utrolig fin blogg du har!legger meg til som følger..
klem fra Kathrin

Fru Hansens Kreativiteter sa...

søt bok og alltid herlig inspirerende og kikke innom
din flotte blogg !!
God helg !!
Klem ingrid :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...