tirsdag 28. februar 2012

Blonde rosetter......

 

I går lagde jeg meg mine første blonde rosetter..........
og de ble litt nusselige:))
Forsøkte noe lignende i fjor da jeg dekorerte påskeegg, men disse ble
noe helt annet:))

 

Etter at jeg hadde klippet til og snurpet det sammen, fant jeg ut
at jeg ville prøve å farge det.....
Jeg dyppet det nedi en skål med kaffe, og vips 
så fikk det en fin bruntone.

 

Noen stoffbiter og litt blondebånd ble snurpet sammen og sydd fast i hverandre.
- prøvde å få forskjellige størrelser på disse:) og til slutt festet jeg
en knapp i midten....

 

Her har jeg brukt en heklet brikke underst........

 

Dette er samme som den første.....
Disse kan egentlig festes hvor som helst, og en kjedelig lampeskjerm
blir som ny igjen 
etter å ha fått en vintage blonde rosett på seg:o))

ØNSKER DERE ALLE EN FIN FIN DAG!
Her har vi deilig sol idag og mange varmegrader:)

8 kommentarer:

Hulda sa...

Så flotte de var! Nydelige rosetter som passer på det meste. Lekkert der den lå på den gamle boka. Passet også godt på lampeskjermen. Disse er jo også fine til pynt på gaver. :) Du er et oppkomme av kreativitet! Supre bilder!

Wood and rose sa...

Knis, takker for kommentaren, he-he. Var litt usikker på om palle-krakker kunne stå i stua, men nå står det så mye rart her, at det ikke er så mye som kan sjokkere lenger, ha-ha. Det siste som har flyttet inn, er en gammel søppeldunk i metall. Ha-ha, Ingen i huset som gidder å fly i søppla tre ganger om dagen, og søppelkassa inne i benken er sånn mini-mize-størrelse. Og med en matglad søppel-snoker bikkje, så var det på tide å slutte å ha søppelposene hengendes på skapdørene, bare fordi jeg ikke greide å finne på noe alternativ. Så jeg satte min kommune-arbeider-dugnad-på-campingen-ektemann på saken, og da kom han fort hjem med en SKIKKELIG søppeldunk. Bikkja er sur og grinete, og jeg er fornøyd. Men RÅ det er den:DDDD Klem Grethe. PS. nusselig rosett. Jeg har tatt frem påske-eggene fra i fjor. Må vell finne på noe, som ikke andre har gjort før. Får la det gro litt opp i hodet, så dukker det nok opp noe.

Eli's lille rede sa...

Kjempefine rosetter! Tenk så lekkert på en hvit bluse eller tunika:) Ha en toppers dag, og nyt solen!

Klem fra Eli:)

Torunn sa...

Du er fantastisk kreativ og flink. Kjempelekkert :O) Ha en fin dag videre.

vår lille verden sa...

Så fint:))
Nyt dagen..
klem

Anette sa...

Åh, så fine de var! Sånne vil jeg prøve å lage en gang også.. men spørs om jeg får det til med mine sykunnskaper! :))

Underberget sa...

Nydelige rosetter, dett fikk jeg også lyst å prøve! Lurt å dyppe i kaffe for å få en litt annen farge på dem. Hvordan klipper du dem til, lang remse eller sirkel??

Vivi sa...

Denne var kjempe nydelig!

Du er veldig flink!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...