fredag 17. februar 2012

Bokanbefaling......( for den kreative)

 

Hei å hopp, det er fredag, fri og sol og hesten min har fått selskap
av en Campanula..... måtte jo bare ha en der den sto og lyste i mot meg:))

 

Bokanbefalingen ja............hihi..
Denne idèen kom jeg på når jeg så på 4 stjernes middag her en kveld....
Skimtet en stabel med bøker i en vinduskarm, og jeg tenkte " de hadde vært tøffe
med en skjerm på":))

I gårkveld etter jobb fant jeg frem bøker og drill for å sjekke om idèen min
denne gang også var brukbar:)

 

Jeg fikk bare boret hull i en bok i gårkveld......og tenkte å ta resten i dag
i dagslys....... for jeg måtte ut i boden og finne et rør jeg kunne bruke til ledningen..
- men da jeg våknet i dag, var alle bøkene borte vekk....hmm.

Men det varte ikke lenge før mannen kom inn med en
 komplett ferdig lampe:))

 

Skjermen var en jeg hadde liggende.....men er litt usikker på om jeg må ha en som
er litt større......
Føttene på boklampen er møbelknotter......som er snudd på hue, og limt på:))
- og de burde jo ha vært sprayet med kobbersprayen.......så det må
jeg se på i løpet av helga........
TGF - ting går fort hihi:))

 

Jeg har satt lampen på sjenken i spisestuen........og vinduet er ut mot yttergangen.
- så slik ser det ut fra den siden:))

 

Bøkene er noen som fulgte med da vi kjøpte huset i 1986 ........Ja, det var rett
og slett overfyllt med både bøker og møbler......og vi som aldri har
hatt interesse av å lese fikk gitt bort noen og kastet mange:o))
Jeg har kun spart på de som er fine å se på og i dag ble altså denne
stabelen til en ny bordlampe:o))

Med ny lampe i hus trengs det litt omdirigering på ting å tang......så det
skal jeg prøve å få til nå..:))

HA EN FIN FIN FREDAG OG GOD HELG !!!
 

10 kommentarer:

Hulda sa...

Oi, det var kreativt og stilig, og annerledes. :)

Linda sa...

Skikkelig kreativt, og kjempefint!
Ha en riktig god helg, Janne :)

Arlens boblebad sa...

Stilig, da jeg leste overskriften, visste jeg ikke om jeg skulle lese resten, for jeg leser ikke bøker, men til å dekorere helt fint:)
Jeg ville også valgt en større lampeskjerm viss du har...
Ha en fin helg!
Klem

Tovepia sa...

Nå må jeg le:O) Den ble tøff, men vet ikke om jeg hadde hatt samvittighet til dette..på bøkenes vegne...men hvorfor ikke:O)
Kos dæ maks i helga, klem fra mæ;)

hill`s interiørblogg sa...

Sååå tøft...
Den ideen var orginal...og kreativ.
Ha en fin helg.
Klem fra Hill-Iren

"Mira" sa...

Stiligt;-)
Gale menneske, å eg som trodde du hadde ei hobbybok å anbefale smiler,

trenger ikkje det du som finner på så mye selv.

Likte hesten din også eg! Skeidar sa du? Humm.

Ønsker deg ei fin helg!
Klem,

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Skikkelig kult :)))
Tar av meg hatten for deg og din kreativitet )))

Riktig fin fredag til deg
Klem // Heidi

LadyLaLaura sa...

Det ble kjemepfint, tenk å lage en lampe ut av en stabel med bøker :) Du er lur du!!! :)
Endelig er helga her, nå skal vi ha biff og rødvin :) bare kose oss med tv og slappe av. Skal bli kjempegodt!
Ønsker deg ei superduper helg! Stor klem

tinemor sa...

Så kult!!
Og så kan du kanskje forandre uttrykk m å vri litt på bøkene?!?
Flink du!
God, kreativ helg til deg
Klem

Janne sa...

Så kretivt, Janne! Denne ideen var virkelig fin! Du gir meg så mange ideer og tanker rundt det å skape så jeg vet ikke helt! hehe:))


God fradagskveld til deg og dine!:))

Klemmer:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...