torsdag 2. februar 2012

Data/ungdomsrom - før og nå.........

 

Og jeg viser dere det værste først:))
Slik så det altså ut for en uke siden.........og jeg hadde egentlig ingen planer
om å pusse opp heller:))

 

Jeg har jo stikket nesa innom........men fikk like mye frysninger hver gang:) og
har bare tenkt at snart må noe gjøres.....

 

Og for en uke siden begynte prosessen:o))
Det hele startet med at sønnen fant den perfekte hjørnesløsningen til dataen pluss
en ekstra benk på Ikea (nett)
Og da måtte jeg tenke fort på fargevalg m.m. før de nye møblene kom i hus:))

 
 
  Sists torsdag gikk turen til Ikea........ og innom malebutikken....
Taket ble malt hvitt, veggene i grått S 1500-N og gulvet i S 3000-N litt 
mørkere grå.
Tak, vegger og gulv i hjørnet ble malt to strøk mens gutta trippet etter å få
montert opp det nye:o)
Og dagen etter kunne jeg fortsette med mitt............
Og nå kommer bildene fra resultatet:o)

 

Fra samme vinkel som det første bilde:)
Det ble jo litt forandring.......Persiennene er byttet ut fra blått til sort - møblene
er trukket om etter mye slit og svette:o))

 

Samme vinkel som bilde 2.
Litt småting mangler enda..........men det går seg vel til:))
Vimpelrekke har jeg klart å sy igjen:)) selv om dette prosjektet gikk under tvil:o))
Den lille puten i sofaen ser rosalilla ut, men den er grå.
Over kamerastativene tenker jeg det skal opp to små hyller til objektiver eller
noe annet fototing:)
 

 

Og dette er samme vinkel som bilde nr 3.
Teppe ligger på skrått for at kontorstolene kan rulle fritt:))
- og teppe består av to løpere på 80 x 150 som er satt sammen......og er
nå 150 x 160:)
Den hvite reolen hadde jeg stående til ingenting i kjelleren, så den ble ca 30cm
kortere og havnet her:) Tror etterhvert at den skal males i brunsort som er fargen
på kontorpulten.....
I går gikk turen til Ikea igjen og fikk kjøpt siste del til kontorpulten - en halvrund
endeavslutning som den trådløse printeren står på:)
Datapultene heter visstnok Galant.

 

Over den lille sofaen havnet reinsdyrhode og et nydelig kunstverk......
hihi - som jeg malte for en stund siden:))
Men, det beste er at jeg har klart å sy en pute og malt på bokstaven E.
Brukte vanlig interiørmaling:)

 

Over den store sofaen kom 3 bilder av vanndråper som jeg knipset i kjøkkenvasken:))
Nå er han veldig flink selv med fotografering, så de blir vel byttet
ut etterhvert:))

 

En liten filmramme dukket opp i en kasse på hobbyrommet og tenkte den
passet inn her........
Bildene er fra da sønnen var 1 år til 7 år:)

 

Ved siden av sofaen ble et bjørketre skrudd fast og den hvite risten i gulvet
er en idè mannen fikk for en del år siden.......Han borte hull ned til stua, for under
her har vi vedovnen og da havner det er snev med varme her oppe også:o))
Aviskurven ser ut som den er malt grå, men den er i sølv og kjøpt på Bohus for
lenge siden:))

 

I gårkveld lagde jeg denne oppslagstavlen.........en stor korktavle ble saget i to
og kledd med restestoff fra sofaen.
- så ble litt bånd satt på i kryss å tvers til hva som helst egentlig:) og på høyre
side til det som skal inn med tegnestift:))

 

Disse tre klokkene var den første idèen jeg fikk på rommet etter hjørnet
var ferdig malt:)
Utenpå glasset har jeg brukt "sølvbokstaver" kjøpt på Nille.....og etterhvert
kom det en stor E som er malt i gulvfargen og en bildelist under klokkene:)

 

Litt av en bakgrunn på skrivebordet:))
Det blå lyset bak er diodelys fra Ikea og kan enkelt stilles inn på gult, grønt, rødt m.m.
på bryteren som han har festet under datapulten:)
Har skjønt at det er denne blåfargen han liker best........og det er fra denne
fargen jeg fikk idèen med de vanndråpebildene:o))

 

Vel, da har jeg vært rundt det meste med kameraet:)) Ble litt mye bilder her
inne, men jeg ble såååååå fornøyd med resultatet - og det ble sønnen også:))
( det skulle jo ingenting til for at det skulle bli bedre da:)) )

Ønsker dere alle en fin fin torsdagskveld! 
 

27 kommentarer:

Man tager hva man haver sa...

Ikke rart du er fornøyd med resultatet, det ble jo råstilig. For en jobb du har gjort da, til og med trukket om sofaen. Jeg er imponert. Sønnen er vel skikkelig fornøyd også vil jeg tro.

Klem

Underberget sa...

Kjempefint!!! Du vet å svinge tryllestaven:-)

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

OJ.... Trodde først du hadde tatt bilder fra min sønns rom :)))
WOW for en forandring !!!
Dette likte jeg... Knallfint gutterom :)

Fra gråstein til gull :))))

Klem Heidi

Asbjørg sa...

Stilig!Duverden for en forvandling!

Ingvild sa...

Det blei knallbra, Janne! Det må jo bare være en drøm for sønnen! Snakk om intensiv jobbing!

Fine Friminutt sa...

Wow - for en fantastisk forandring!! Og så raskt da - utrolig. Kjempefint:) Hilsen fra Elin

Monica sa...

Wow! Nydelig! Kjempeforandring! ;)

Gårdsjenta sa...

Det ble kjempeflott!!! For en forandring!! Ingen fare med mange bilder, det var bare veldig moro å se :)

Caroline sa...

WOW,så stilig!!!
Kjempetøft rom til sønnen i huset,så flinke dere har vært!
Du har så mange flotte kreative løsninger:)
Ønsker dere en super helg!
Klem Caroline

Tovepia sa...

Fy søren, det ble lekkert!...eller tøft..skjønner gutten er fornøyd, og mor også!! Herlige detaljer og lys!
Ha en god ferd mot helg, klem fra mæ;)

Arlens boblebad sa...

Wow!På en uke!!!!
Dette er jo rene tid for hjem programmet!
Masse gøye detaljer her!
Er så fornøyd med deg!
Klem Linn

Daisys home sa...

Wow...for en jobb du har gjort her Janne :)
Skal si du er flink og har fått det til superflott.Skjønner godt at dere alle er fornøyd med resultatet.Skjønner ikke hvor du tar alle de flotte ideene dine ifra:)Du er såå flink :))
Nå kan du virkelig unne deg noen fridager ifra prosjekter:)
Kos deg så masse
Klem sissel

fru. Lærum sa...

Bøyer meg i støvet!
utrolig for en forandring og du kan klappe deg selv på kulderen og være stolt over hva du får til...bli helt imponert!
sofaen ble også knallfin!

klem tone

LadyLaLaura sa...

Så fint dette ble!!! skjønner godt at dere ble stolte og fornøyde :) Du er altså bare så flink Janne! At det går an?! Skulle ønske det rommet var mitt hihihi Du skal iallefall vite at du inspirerer med dine innlegg. Får så lyst til å forandre og få det fint jeg også :) Du får ha en strålende helg, kos deg masse masse! Stor beundringsklem fra meg :)

Christine sa...

Heisann.

Du verden for ein forandring det blei. Nå blei det så fint at, e han ikkje fornøyde nå, så vett ikkje eg.

Ønske deg ei god helg. Snakkes sikkert på msn i helgå.

Turid sa...

Kjempe flott- men for et arbeid, du har virkelig stått på!

Edny sine puslerier sa...

Jeg tar av meg hatten! Så stilig, og så mange tøffe detaljer. Er imponert!

Romantikk-takk. sa...

Wow så flott det ble,litt av en makeover. :)))
Masse fine detaljer,herlig.
Klem.

Heims lille verdenshjørne sa...

Herligland for en forandring:D Det ble jo kjempeflott:D

Ha en fiiin helg:D

Linda sa...

Gratulerer med flott resultat!
Så mange fine detaljer og løsninger, imponerende og inspirerende!
Ha en fin fredag :)

Anonym sa...

kjempe kult gutte rom. Gratulerer og en fin helg til deg også. Tove

Trines hobby sa...

For en flott forandring! Måtte smile av rista i gulvet for å få varme opp, det er nesten makan i mitt barndomshjem. Der er det luke fra kjøkkenet til soverommet, huset ble bygget slik i 1952:)) Og det verste av alt: det fungerer!!
Trine

Anonym sa...

Hva heter gårfargen du brukte på Gulv/bilderammer? Lekkert!

Janne sa...

Hei "anonym"
Gråfargen på gulv og ramme heter S 3000-N.
Brukte også samme fargenr. på den vasen som står ved bjørketreet:)

Fru Gullhår sa...

Det blei jo bare helt utrulig flott. Eg har ein gang som har mørk panel fra A til Å!! Gleder meg til eg får muligheten til å svinge malekosten der :)
Hilde

Tildemor sa...

Wow!

Dette har du/dere virkelig talent for!!!

Super lekkert!

Grattis til deg og "E" som sikkert bruker rommet mest?;)

Helgehilsen fra Tildemor:)

En Gylden Middelvei sa...

Oi! Tøft, tøft, tøft! Blått lyst til Starkraft bakgrunn, det er helt klart :) For en forandring du ha gjort.

Jeg fikk en gammel sofa for noen uker siden. Litt lyst til å prøve å trekke den om også, siden den egentlig ikek passer inn på stuen min i det heletatt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...