fredag 10. februar 2012

Enkel fotoramme........

 

I dag har jeg laget meg en fotoramme av papp:))
Det begynte med dette bilde av meg som har hengt på en oppslagstavle nede
på hobbyrommet..
Jeg gikk gjenom alle rammene jeg hadde liggende om det var noen der som passet, men
da det ikke var noen og oppdrive, fant jeg ut at jeg ville prøve å lage en:o))

 

Jeg valgte den enkleste metoden hihi:)
Klippet ut 2 firkanter på 20 cm, målte størrelsen på bilde, og på den ene
pappbiten klippet jeg ut litt mindre enn størrelsen på bilde på midten.....

 

En fort sjekk om det passet:)
Nå er det egentlig bare å male eller pynte den før en limer de sammen......

 

Jeg ville forsøke med litt hurtigtørkende sparkel over.......og når det var tørket
brettet jeg litt her og der slik at det skulle sprekke opp litt:)
Et gammelt visakort fungerer kjempebra til å smøre ut sparkelen med:o))

Så fikk den en omgang med zinksprayen........

 

Og vips en ny fotoramme:))
Skal lage en til, men da vil jeg forsøke å lage "mønster" med en gammel
og stiv pensel for at det skal ligne mer på murpuss:)

Vel, så er det helg igjen og søndag er det morsdag......og i dag fikk jeg
hengt opp den oppslagstavlen jeg lagde sist fredag....

 

Under ble det en bildelist som jeg har telysglass på, og det ene glasset fikk
en nydelig hortensiablomst i:)

Ønsker dere alle en riktig fin helg!
og til alle mammaer gratulerer med dagen på søndag! 

10 kommentarer:

Gårdsjenta sa...

Så flott ramme!! :D


Og nydelige bilder :)

Kjempeflott oppslagstavle også :)

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Så smart da :)))

Fin-fin fredag til den kreative jenta
Klem heidi

Linda sa...

Kjempefint!
Hva du kommer opp med, blir spennende å se den neste rammen også :)
Ha en fin helg! Jeg har bursdag i morgen og så morsdag på søndag ;) Har fått 8 gaver så langt...okei da, 3 av de har jeg kjøpt selv! hi hi

Romantikk-takk. sa...

Så fin,smart påkommet. Du må være den mest kreative jeg vet om.
Klem fra Mette.

Tovepia sa...

Den ble jo så fin..og råtøff! Du er bare helt herlig rå på ideer!!
Kos deg masse i helga, klem fra meg;)

Eli's lille rede sa...

Jøss, så fint og så enkelt! Gir meg helt over, hvor kreativ du er. Ordentlig moro å besøke bloggen din, altså. Koser meg masse hos deg;) Ha en fin fredagskveld!

Klem fra Eli:)

vår lille verden sa...

Så kreativt og fint:))
Nyt fredagen!
klem

Bente`s Hobbyrom sa...

Den var tøff da :O) Ville bare si at pga DEG driver jeg nå og rydder , maler og ommøblerer syrommet mitt hahahaha . Har tenkt en stund at noe må gjøres der for å trives bedre og har sikla såååå lenge på ditt hihi. Så nå er jeg endelig igang og er inderlig glad for den inspirasjonen du har gitt meg. Klem fra Bente :O)

sigrid sa...

Herleg kreativ du er!

God helg :-)
Og god morsdag!!

Olea sa...

hei :)
du er like kreativ som vanlig og like pent ble det også!
flott ramme og tavle!
god søndagskveld til deg!
klem :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...