mandag 27. februar 2012

Fra lyslykt til minidrivhus :))

 

De siste dagene har jeg virkelig gått løs på hermetikkbokser med og male
de hvite og lime på nydelige vintage etiketter.......
Her har ei lyslykt (som på morraen var brun) blitt fyllt med 4 kattematbokser
og skal nå i disse såtider fungere som drivhus:))

 

I denne lyslykten passet det med en stor hermetikkboks:)
Etter den ble malt hvit og fått etiketten på seg, skrapte jeg av litt av
malingen her og der......

 

Etter en liten sjekk i blikkbokskurven min, fant jeg en enslig ananasboks:))
og den ble fort og galt malt hvit og fikk et "postkort" rundt seg...

 

Dette må bli et mini mini drivhus:o))
Synes de ble koselige og vil pynte fint opp i vinduskarmen eller i nærheten
av vinduet når det begynner og spire å gro i disse.....

Som dere sikkert ser på det øverste bilde, så henger det noe til tørk på
snoren i bakgrunnen........
Hva det er blitt til, skal dere få se i neste innlegg:o))

ØNSKER ALLE SOM ER INNOM EN NYDELIG KVELD !! 

13 kommentarer:

fru Dyregod sa...

Det var virkelig en lur ide! Vi har jo alle noen lyslykter. Låner ideen, jeg!

Drømmehuset mitt sa...

Hei

Så lekre de boksene ble og for en fin ide å bruke lyktene som små drivhus. Veldig dekorativt:)

Ha en koselig kveld.

Janne

Anette sa...

Har begynt å ta vare på hermetikkbokser jeg også! Strikker litt til dem foreløpig, men kanskje jeg skal stjele din ide og male på de også? Det blei ordentlig fint med de etikettene på :)

Ha en fin kveld :)

Nennes sa...

Kjempefint, har en stor lyslykt som ser nesten ut som et minidrivhus som jeg har brukt det til før...men da ble det litt vannsøl inni.
Låner tips om blikkbokser, da blir det jo ikke vannsøl!
Flotte bokser du har laget.


ha en flott kveld :)

Vivi sa...

Dette ble virkelig fint! Skal tenke på deg neste gang jeg har en hermetikkboks!

Klem Vivi

lavendel mio sa...

Du er sååå utrolig oppfinnsom!!
Dette ble kjempelekkert:)
Klem Hanne

Janne sa...

Så fint det ble, du er så flink! :))

Stor klem på en mandagskveld:))

vår lille verden sa...

Så koselig og dekorativt!:)
Gavedryss hos meg om du vil prøve lykken!
klem

Mette`s verden sa...

Dette var jammen en lur ide,og så fint som det ble.
Må prøve dette selv.Kjempe koselig og høre fra deg.


Klem Mette.

sigrid sa...

Så smart :-)

Line Elisabeth sa...

Ååå så mye fint du lager!
Skal prøve å bli mere kreativ jeg også, takk for mange fine tips!

Ha en fin ny uke!
Klem Line E.

Marits Hverdagsgleder sa...

Jeg skjønner at jeg må begynne å spise mer hermetikk, om jeg skal få til å lage sånne fine ting som deg :) Drivhus i lykt var jo supert! Jeg har to Zinklykter som står ute på trappa, men de tror jeg jammen jeg skal ta inn... men først må jeg spare blikkbokser :)
Klem

Mor Inger`s hus sa...

For en fantastisk blogg du har. Kreativiteten din er absolutt i høgsetet :)

Både følger og legger deg i blogglista mi.

God påske.

Klem Inger

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...