onsdag 8. februar 2012

Gjenbruk av syltetøyglass......

 

I dag har jeg laget min første nålepute av lokket på et syltetøyglass:))
Begynte med skumgummi og tredde over litt stoff, og limte dette til lokket.
Så sydde jeg på blondebånd rundt kanten..........
og limte på ei runde til med blondebåndet over dette og røffet det
opp litt med hamptau:o))

 

I glasset har jeg knapper.........
- og det er bare de fineste som skal oppi her hihi:))

Klippet ut en liten bit av stoffet og rammet den inn med blondebånd...
og limte dette på glasset..
Minker på de bokstavene fra Nille så teksten ble bare " J.N" ( JanneNesland) :))

 

Til å være den første, syntes jeg den ble nusselig og fin:o))
- litt skavanker blir det jo, men " nålepute er nålepute" hihi:))

 

Akkurat nå er denne nåleputen med glass til knapper mer til pynt enn nytte.......
men en skal " aldri si aldri":)

HA EN NYDELIG DAG !!

13 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Det ble jo et søtt kombiprodukt;) Jeg samler også på tomme glass, for de kan jo være praktisk til så mangt. Og så smart det var med kurver på veggen, og å samle alt som har med strikking og hekling å gjøre ;)

Eli's lille rede sa...

Enda en super idè fra deg;) Ordentlig søt, ble den! Ha en toppers dag!

Klem fra Eli:)

Bente`s Hobbyrom sa...

Den ble jo knallfin :O)Har laget noe alà sånt med norgesglass og de er jo så koselige til pynt hihi. Det er så mye fint her inne, og jeg er stadig innom å får masse ideer men da må døgnet snart få flere timer altså. Jeg er superimponert over alt du lager :O)Klem fra Bente.

hill`s interiørblogg sa...

Den ble kjempefin... Et sukkertøy for øyet ;O)
Ha en fin dag.
Klem fra Hill-Iren

Underberget sa...

Kjempefin ide! Fin å bruke som venninnegave. Ønsker deg en fin-fi onsdag!

Camilla sa...

Veit du hva Janne???
Du er bare heeeelt fantastisk!!!
Hvor får du all inspirasjon fra?
Dæsken, skal si du får det til, altså :)
Ha en super dag.

Klem Camilla

Linda sa...

Flott ide, og så fin den ble :)
Ha en fin dag videre!

Igi sa...

Så fin den ble!
Hyllene i innlegget under var virkelig kreativt og fint laget!
Klem

Mor og datter sa...

Åååh så fin ide!

har giveaway på siden min om du er interessert ;)
klem

Karin sa...

Hallo Janne.
Lenge siden jeg besøkte siden din skikkelignå.
Ja her har det blitt fantastisk flott. Må bare ta av meg hatten for deg Janne. Er noe annet detta en når vi bare drev med foto.
Har lagt det meste på hylla, ingen igjen nå.
Her får du være virkelig kreativ og dyktig og det skal du ha.
Jeg må bare ta av meg hatten for deg Janne.
Superflink er du og ikke minst meget, meget kreativ.
Ønsker deg en fortsatt fin kveld Janne.
Masse hilsen en gammel venn.

Veronica sa...

Så stilig det ble. Syltetøyglass kan brukes til så mye, selv har jeg flere syltetøyglass rundt om i huset til forskjellige formål. Se om jeg får vist litt en dag. Har planer om å bli litt flinkere i bloggverden igjen, er så gøy. Håper døgnet får flere timer snart ;-)

Veronica :-)

RugdeLykke❤ sa...

Genial morsdagside :) Har brukt et bildet fra siden din i blogginnlegg i morgen..om du synes det er dumt, så bare gi en lyd !! Falt helt for bloggen din skal du vite!!så flink du er!!God fredag til deg!!

Birgitte sa...

Tak for alle dine gode ideer:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...