lørdag 11. februar 2012

Hylle med buksehenger og ny fotoramme.......

 

Enda en fotoramme av papp ble til i dag........
Denne gang brukte jeg en serviett som bilde og som "glass" i rammen brukte
jeg sånn litt tykk og stiv plast som butikker har plakater i for å vise frem
( fikk noen fra jobb for lenge siden) .....men
kunne også ha brukt embalasjen fra pakken med de siste lommetørklær jeg kjøpte
for den var helt lik:))

 

Hadde tenkt å bruke en gammel og stiv malepensel til å smøre ut sparkelmassen
med, men det fant jeg ikke:))) alle var så myke å fine:) men det ble alikevel
et anderledes mønster enn på den første..
Rammen ble sprayet med zinkspray etter sparkelmassen var tørket.....

Så til dagens " store" prosjekt......... som ble ferdig bygget i hue i går:o))

 

Alt går fort og lettvint i hue med byggingen, men det kan være vanskelig å finne
de rette ingrediensene i farta:)
I dag hadde jeg utrolig stor flaks, for alt jeg trengte
lå "strødd" rundt meg:o))

 

Å skru på knekter på denne plankebiten var det enkleste:))
men planen videre var å finne en stang som buksehengere kunne henge på......
Jeg visste jeg hadde en gardinstang liggende, men hadde mest lyst å ha en
beverpinne eller noe i tre.....helt til 4 små nusselige 
" 17. mai" flagg dukket opp.

 

De hadde den perfekte lengde:) og de ble limt sammen........
så fant jeg en kveil med patentband som jeg kjøpte for leeenge siden på Biltema..
som jeg brukte til oppheng.
Metallbandet er mykt og lett formelig rundt stangen......

 

Hyllen eller plankebiten er av samme tretype som vi har til vegg bak sengen......
Dette var et avkapp som bare sto og ventet på meg på hjørne
av vedskjulet:))
- trodde jeg måtte grave frem en som jeg visste lå under verandaen, så
gleden var stor da den sto der helt ferdig kappet og pusset:o))
Den er 50 cm lang og 22 cm dyp........

 

Enden på en løper fra Kid ble limt rundt pinnene siden det var 4 pinner
som ble limt sammen - mangler bare en snerten ende dekor:))
en knott av noe slag kansje.........

 

Hyllen henger nede på hobbyrommet som begynner å ta mer og mer form:))
Deilig å få ryddet og sortert og ikke minst sett hva en har av ting....
På buksehengerene tenkte jeg å henge ferdigstrikkete eller heklete ting:))
- trenger jo ikke store plassen da hihi:)

 

Hyllen over en en jeg kjøpte på Netthandelen.no for en god stund siden
for en slikk å ingenting:)) men synes den er så fin og finner nok
noe jeg kan gjemme i de små nusselige skuffene:o))

 

Ble veldig fornøyd med veggpynten på denne vegg også:))
Veggen med kurvhyller, garnnøster og sommerslig vimpel er på veggen
til høyre over senga......
- denne vegg fikk et litt mer høstlig preg:))
Har igjen og fylle opp det smale skapet til venstre med noe " snadder":))

Bilde av Marilyn Monroe måler 1x1 meter og har tidligere hengt i yttergangen...
men det tok litt plass.......så etterhvert havnet det her:))
Samme med den lyslykta i taket....den kjøpte jeg til yttergangen 
fordi fargen matchet bilde.......

Da tar jeg kvelden...................

Ha en fin fin lørdagskveld dere !!

9 kommentarer:

Wood and rose sa...

Det ser virkelig flott ut hos deg!!!! Vedr hylla. Ble fin:DDDD Du får hekle to duppe dingser til å sette på endestokkene:DDDD Klem Grethe

Britt Kristin sa...

Så fint det ble.....Hylla ble lekker...

Ha en fin kveld..

Britt Kristin..

Gårdsjenta sa...

Kjempeflotte bilder!! :)

Og det ble en veldig fin hylle :) Så kreativ du er :)

Ha en finfin helg :)

Synnøve sa...

Så flotte bilder du har laget.
Virker som du bobler over av energi og inspirasjoner til masse prosjekter:-)
Ha en fin kveld
Klem

Dordis kreative glede sa...

Hei!Har kost meg med bloggen din i kveld :) du klarer det meste, og har så mange gode ideer!!! Imponert, og inspirert!! Jeg rydder og rydder hobbyrommet, men på kort tid er det kaos igjen. Fikk noen gode ideer her hos deg :) Fortsatt god helg, klem Dordi

Edny sine puslerier sa...

Så artig måte å lage g den hylla var nå helt topp. Nydeligh hobbyrom du hae;)

RugdeLykke❤ sa...

Er så glad jeg har funnet bloggen din!! Takk som deler alle ideer og tips :) Virkelig goood inspirasjon! Goood søndag til deg og dine :)Og tusen takk for lån av bildet og koselige hilsner, det varmer! Vi blogges :) Klemmer!!

Tovepia sa...

Skjønner ikke hvor du tar det fra, men herlig flott blir det!!
Håper du får en finfin dag idag, klem fra mæ;)

my dream sa...

knallflott hjem du har asså... nydelig stil :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...