tirsdag 21. februar 2012

Kabeltrommel og politibil......:))

 

Nå skal dere få se mitt kabeltrommel prosjekt......
Den siste kabeltrommelen som kom i hus ble rett og slett delt i to og
er nå blitt til 2 nattbord:))

 

Størrelsen på trommelen var 70 cm og jeg hadde bare 52 cm til rådighet, derfor
måtte den sages litt i kantene også......men det ble knallstilig etter min mening da:)
Har en fra før av på soverommet, og en i stua og 3 stk ute....og jeg
elsker de alle:o))

 

Selv om jeg (mannen) måtte sage den i to pluss litt til, er det fremdeles en trommel
når den står helt inntil veggen:))

 

På de gamle nattbordene hadde jeg sitteunderlag av reinsdyrskinn som duk for å røffe det
opp litt......men nå synes jeg det ble for galt å skjule den røffe trommelen:o))

 

Under ( på min side) henger Lev Landlig i klemma:)) sånn i tilfelle.......men å
lese på senga er noe jeg aldri har gjort:))

 

Litt sukkersøtt på mannens side:))
Jeg lagde/sydde to lavendelposer i fjor sommer/høst og limte på et
motiv fra en serviett.......samme motiv har jeg på vimpelrekken på sengegavlen:)

 

Trommelbordene ble litt lavere enn de gamle - noe jeg synes bare var finere..
Men, lampene ble også lavere.......så nå funderer jeg på om jeg rett å slett
må ha nye.......om det finnes noen like i dobbelt dose:o)))
- for disse liker jeg veldig godt da:)

 

På mannens side er det politibilen kommer inn:))
Han måtte jo ha litt pynt på sin side også...........Politibilen kjøpte moren til
han i USA da han var barn:)))
Litt smadret er den, men sikkert full av gode minner:o))

HA EN FIN FIN KVELD DERE !! 

25 kommentarer:

Underberget sa...

Dette var (som vanlig hos deg) utrolig oppfinnsomt og STILIG!! Passer jo suverent til hodeenden til senga også. Kjempefint pyntet og politibilen til mannen var jo virkelig nostalgisk!

Nennes sa...

ååå så fint :)

Lekkert må jeg si!!!

Ha en flott kveld.

Tovepia sa...

Dette ble knalltøft og fint!!...har du noen rolige stunder?:O))

Ege Denne sa...

Veldig fin ide :)

Janne sa...

Wow, så utrolig de fine nattbodene var, den ideen likte jeg godt, altså!:))

Politibilden var jo bare helt....DIGG!!:) Gamle ting er jeg så svak for:))

God kveld til deg og mannen:)
Klem:)

Tante Titti sa...

Sååå stilig!!
Utrolig flott soverom - nesten for fint til å sove i - så mange flotte detaljer! ;o)
Ønsker deg en god natt!!
KLÆMM!!

Turid sa...

Der kom tromlene på plass - passa helt supert det der .
Har funnet frem to små tromler , de er nå vasket skal male første strøk i måra -ideene popper opp etter å ha kikka rundt her i blogglandia . Ha en flott tirsdags kveld!

Edny sine puslerier sa...

Så artige nattbord!! Tøft med den klypa til bladet;) Du har en løsning på alt;)

Fru Hansens Kreativiteter sa...

Gorgeous !!!
Imponert over alt du gjør :)
Klem ingrid

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Målløs :)))
Gjorde faktisk ingen ting at du måtte sage litt av de pga bredden...
Hvordan har du behandlet de ?

Klem // Heidi

Christine sa...

Helledussen for et vakkert soverom og med så mye fint du har gjort.

vår lille verden sa...

Utrolig stilig ble det:)Og for et vakkert krypinn av et soverom!
Jeii så flink du har vært:)
klem

Eli's lille rede sa...

WOW! Det ble soverommet sitt det, tenker jeg! Knallfint! Tøft med den politibilen også;)

Klem fra Eli:)

Arlens boblebad sa...

Det ble jo veldig bra med de nattbordene!alt du tar i bli bare sååå bra!Jeg ville bodd inni det soverommet der!
Klem

Marianne Dragon Waagan sa...

Herlighet så knaillstilig det ble... dette var jo kjempesmart!! Og politibilen til mannen din er jo råstilig da, og har også litt av en affeksjonsverdi:)

Ønsker deg en fortsatt finfin uke:)
Klem Marianne

Anonym sa...

Jeg er helt stum av beundring! Det er så morsomt å følge bloggen din, for hver gang jeg er inne har du funnet på noe nytt:)

Kabeltrommelene var fantastisk fine - har du behandlet de på noen måte?

Keep up the good work - det er fantastisk morsomt å følge bloggen din. Og det gjør jo selvfølgelig alt enda bedre når du tar så fine bilder.

Han fin (og kreativ:) dag videre.

Linda!

Havfruen sa...

Stiller meg i rekka av beundrere..dette var knallfint:)) Slike "halve" tromler kan jo brukes på flere plasser:)
Fin onsdag til deg, klem fra meg:)

Wood and rose sa...

Du har det absolutt råeste, stiligste og herligste soverommet jeg vet om:DDDD Digger rått kontrastene mellom det hvite, røffe og glæmmen. Og kabeltromlene dine ble fine. Jeg har selv en på hver side av senga, men jeg satte hjul på dem både for å kunne flytte de, og pga høyden. Stilig med tv på veggen. Har selv lyst til å ha det, men da må jeg hive ut et klesskap først. Og så ender jeg opp med problemer med gulvbelegg og takplater...... får finne på noe annet...... Klem Grethe

Janne sa...

Linda og Heidi.
Jeg har kun smurt de inn med ren grønnsåpe for at de ikke skal tørke ut og sprekke.
I tilegg blir det en beskyttende hinne over:)

Åshild i bestemors hage sa...

Jeg må spørre: Hvordan får man fatt i kabeltrommel?

Hummerogkannarifugl sa...

Jeg blir helt satt ut av det tøffe soverommet ditt. Kjempetøft. Og så lurt å kappe disse tromlene i to og bruke de til nattbord da, en genial ide. Jeg må visst på leting etter flere trommelbord skjønner jeg.
Klem Anki

Veronica sa...

Så stilig soverom! Kjempe stilige dei nattborda dine ;)
Men korleis har du lagd den sengegavlen? :)
Mvh Veronica

http://sharmi.blogg.no

Trine sa...

DRITSTILI! Om æ kan si det :)

Har hele tia ønska mæ stubba til nattbord, men nu ser æ jo at det fins nå som e like kult om ikke kulere! Så tøft du har innredd rommet, selv med liten plass!
Må jo bare ta en runde inne på bloggen din - det frista til videre lesing :)

God mandagskveld!
Klæm Trine

Christine Vandormolen sa...

Hi there Janne, I am a blogger from the USA and I am currently working on a blog post about spool tables and how we can use them in Décor. Was wondering if you would let me use your gorgeous spool table pic with a link back to you naturally??? Christine from Little Brags

Christine Vandormolen sa...

Hi there Janne, my post is up. Would love it if you stopped by. http://littlebrags.blogspot.com/2017/01/decorating-with-wooden-spools.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...