torsdag 23. februar 2012

Print, klipp, stryk og sy............

 

Ja, det er noe av hva jeg har bedrevet ettermiddagen med:))
I går lagde jeg en lavendelpose med et vintage bilde som jeg printet ut på
et transfer papir og overførte det til stoffet ved hjelp av strykejernet......
Jeg ble overlykkelig at jeg fikk det til ved første forsøk,
er noen år siden sist, så jeg fikk jo mersmak..:)

Men.........i dag holdt jeg på å miste motet da jeg skulle printe ut et tekstbilde..
Jeg tenkte " husk å speilvende teksten først..."
Og det ble gjort, men ut av printeren kom det i leselig utgave.......
Jeg prøvde igjen og sjekket forhåndsvisningen nøye, og joda det var speilvendt der..
men ut av printeren kom det i vanlig utgave.....

Kan du tenke deg noe verre når alt blir gjort 
riktig, men alikevel blir det helt feil (?)
Vel, etter 4 - 5 kopper kaffe forsøkte jeg igjen - uten å speilvende det:)
Og vips så kom det speilvendt ut......
Printeren min har en skuff for vanlig papir og en for fotopapir......og da jeg
huket av for at dette er t-shorte strykepapir.....visste printeren at den 
måtte speilvende det!! :))
- så dette kommer jeg aldri til å glemme:o)

 

Men, selfølgelig måtte det bli en feil til......:))
Jeg var jo glad for at jeg endelig fikk printet ut det jeg skulle bruke, så jeg
ble for rask på labben når jeg skulle fjerne papiret...........som du ser ble det
veldig "rufsete" men litt tøft og røft også hihi:)

Etter du har strykt vel og lenge.......så må papiret ligge en stund og
kjøle seg ned før du fjerner det.......
Er det ikke bra at dere kan lære av mine feil også (?) :))

 

 To lavendelposer, et kjøkkenhåndkle og en linpose
 for kaffebønner ble til i dag....:))


 Linposene er laget av en spisebrikke fra Kid - ferdig rufset i kanten:))
og kjøkkenhåndkle er fra noe av den løperen jeg kjøpte i går..
Skjeen jeg bruker til kaffebønnene kjøpte jeg på Biltema - sett med 3 stk i
forskjellig strørrelser:)

 

Nå pynter den opp på hylla over kaffemaskinen i godt selskap med
kaffebønner på Norgesglass:)

 

Og kjøkkenhåndkle henger på komfyren:))

Noen lurer på hvor en kan laste ned gratis vintage bilder........og egentlig
er det bare å søke på " vintage, french" f.eks så popper det opp side 
opp og side ned:))
Men der jeg har funnet noen av bildene er HER
- en kan fort " gå seg vill " på nett, og jeg glemmer fort hvor jeg har vært:o))
men har du tid til overs er det bare å google:))
- noe jeg gjorde i dag for å finne frem til siden jeg har vært på tidligere:o)))

Da er det tid for et besøk rundt i blogglandia.....))
Herlige hjem er satt på innspilling, så det får jeg se senere i kveld/natt :))
- har et lite maleprosjekt også:)))

ØNSKER DERE ALLE EN FIN FIN KVELD !!
 

13 kommentarer:

Ingrid Louise sa...

Fantastisk fine poser og diverse du har laget!!
Fin kveld til deg!!
klm ingrid l

sigrid sa...

Så flink du er!
Og bra andre kan lære av din feil :-)

Hulda sa...

Fantastisk så mye kreativt og vakkert du lager. Nydelige bilderdu har valgt til de vakre posene du har sydd.

Nennes sa...

Så flott :)
Flink du, jeg har noen planer jeg også...men printeren min er syk...må vel ha ny!
(men det tar sin tid...)

Ha en flott kveld!

Marits Hverdagsgleder sa...

Du er jo så fantastisk dyktig, at jeg bare sitter her og måper :) Takk for gode tips og inspirasjon.
Klemmer

Eli's lille rede sa...

Så mye fint du har laget! Jeg har samlet mange fine vintagebilder og skrifter på pc'en, men mangler blekk til skriveren. Kommer nok en dag. Det med å fjerne papiret for fort etter stryking kjenner jeg igjen. Jeg gjorde det med et A4 strykemerke, og det ble helt ødelagt, så det glemmer jeg aldri igjen!;)Så smarte de skjeene var!

Klem fra Eli:)

Tante Titti sa...

Tusen takk for gode tips!
Jeg har puslet med samme sak de siste dagene, og trengte litt ekstra inspirasjon. Må ut å kjøpe mer stryke-papir i morgen!! ;o)
Ønsker deg en fin fin fredag, og ei riktig god helg!!
Titti-klæmm!

Edny sine puslerier sa...

Så flott at du deler både erfaringer og sider;) Det kommer nok snart enda flere fine resultater fra dette prosjektet regner jeg med;)

Daisys home sa...

Så masse gode tips , Janne :)
Tøft det du hadde gjort med kabeltromlene på soverommet...faktisk så kom mannen min med samme forslag her om dagen..
Ønsker deg ei knallfin helg
klem sissel

Janne i Fagerlia sa...

Wow, så mye fint du har laget. Likte den rufsete stilen jeg :)

LadyLaLaura sa...

Jeg blir så glad så glad når du deler med oss :) tusen takk snille du :) du skulle laget en egen fane med "Jannes lure ideer" på bloggen din. Så blir det lettere for oss som må ha alt inn med teskje hihihi Du lager jo så mye tøft og jeg vil så gjerne prøve å få det til jeg også. Men så kreativ og flink som du er så har du laget 10 nye kreative innlegg på bloggen din og jeg får stadig nye WOW-opplevelser og glemmer hva det var jeg skulle se etter hehehe :)
du er bare superflink!
Ha en strålende helg Janne! Stor-tusen-takk-klem fra meg :o)

Karinsfoto sa...

Lekre poser det her Janne.
Du har så masse flotte ideer atte.
God Helg Janne.

http://www.inspriasjonfraelin.blogspot.com sa...

Dette fikk jeg lyst til å prøve. Tusen takk for flott forklaring og gode tips :)hvor får man kjøpt slikt papir?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...