søndag 12. februar 2012

Strikket kurv med hønsenetting......

 

I dag ble jeg ferdig med en søt liten strikkekurv........Det går egentlig
veldig fort dette, men når en skal gjøre mye annet innimellom, så tar det litt tid:))

Jeg begynte med å lage bunnen, først en ring av en tykk ståltråd, så la jeg 
hønsenetting over og klippet den til..... så en ring øverst.
Så lagde jeg 4 stolper av en tynnere ståltråd som jeg tvinnet rundt og festet
de til bunnen og ringen i toppen..
Fant frem garn og rundpinne og satte i gang:))

 

Målte omkretsen og fant ut at jeg måtte legge opp 70 masker.....
Strikket en omgang 1 rett, 1 vrang og neste rett..... og fortsatte til jeg nådde toppen
av kurven:)
Brettet inn nede og oppe og sydde det fast.......det gikk akkurat 1 nøste til denne:o))

 

Så spørs det hva jeg skal bruke den til da:))
- er ikke alltid planene mine blir helt ferdig, men en slik kurv kan jo 
brukes til mye forskjellig egentlig:o))
Til egg f.eks.....

 

Eller til badet med dill og dall oppi:))
Bunnen er av hønsenetting så kansje best med litt store ting oppi....

Har et prosjekt til i kveld....men det eller de står til tørk i skrivende stund:))

ØNSKER DERE ALLE EN FIN FIN SØNDAGSKVELD !! 
 

6 kommentarer:

Mary-Anne sa...

så genialt og flott :D

vår lille verden sa...

Så utrolig fin Janne!:))
klem

Wood and rose sa...

Søt netting-strikke-kurv! klem Grethe

Anne sa...

Så kreativt Janne..du imponerer stadig du.
Så koselig og smart den kurven din ble og det er jo bare fritt fram for hva du vil bruke den til.
Tenker nok du kommer til å bruke den til både det ene og det andre..
jeg likte den godt med egg oppi.
Klemmer fra Anne

hill`s interiørblogg sa...

Så artig den kurven din var... Er så spennende å se hva du får til av all slags materialer.
Ha en flott kveld.
Klem

ide-puffen sa...

For en fantastisk inspirerende blogg du har. Følger deg videre for her skal jeg titte mer.
Råstilig kurv du har laget. Flink ja!
God kveld
Randi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...