fredag 23. mars 2012

Amerika koffert..........

 

I går ble jeg en heldig eier av en Amerika koffert:))

Mens jeg var i et møte med to kollegaer og en fra HK som fotograferte villig vekk :))
 - var mannen på søppelfyllingen med litt skrot........og
der - i en søppelcontainer lå det en Amerika koffert!!

 

Mange flotte detaljer.......men årstallet fra når denne var på tur er
vanskelig å se....

 

Men ser ut til at den har reist med " Stavangerfjord "
Jeg googlet litt og DS Stavangerfjord var Amerikalinjens tredje skip og ble
sjøsatt i mai 1917 og satt i trafikk i april 1918........

 

Nå skal den få et nytt liv hjemme hos meg:))

 

Men hvilket rom den havner i har jeg ikke bestemt enda:)))
Jeg får tenke litt i helga - har jo så mye på gang for tiden, så jeg får ta det
etter tur og orden:)))

I flere dager har vi hatt sol og sommertemp her i Kr.Sand og natt til søndag skal
vi stille klokken til sommertid..........og søndagskveld trekker jeg på

GOD HELG TIL DERE ALLE SOM ER INNOM HER !!
 

16 kommentarer:

Marits Hverdagsgleder sa...

Oj så heldig du var som fant den flotte amerikakofferten! Det er helt utrolig hva folk får seg til å kaste....
God helg og klem!

JuLiE sa...

Fantastisk funn!!
Heldig du!
Artig at du fant ut litt om historien dens også da!

Pusene dine er såååå søte!!

Ha en NydeligFlott helg!!!

Tovepia sa...

For et klenodium! Tenker du finner plass og råd for denne;)
Så mye flott hekling her inne siden sist!!!
Ha ei riktig god helg, klem fra mæ;)

Tone/Skrinet Antik og Kuriosa sa...

For et herlig funn! Gratulerer, den ser jo kjempeflott ut :-) Ha en strålende helg!

Klem Tone

Decorations in my mind sa...

Rackarns vilken tur du har!!!
Den var ju jättehäftig,klart att du tog den,skulle jag med direkt!!

Ha en dejlig fredagskväll:)

Tjalabajs/ Marie-Louise

Man tager hva man haver sa...

Utrolig hva folk kan få seg til å kaste, de kunne nok fått en del kroner for den om de hadde lagt den ut på Finn f.eks. Heldige du, noen ganger er det lov å ha flaks.

God helg klem fra meg

Caroline sa...

Kjempeflott amerikakoffert!
Ja,det var virkelig en skatt,å så var det noen som hadde kastet den...Hmmm.
Jeg har brukt denne nydelige dagen ute i hagen,meg og jentene har jobbet og stått i,så nå ser det ganske bra ut;)
Fantastisk å se hvordan det spirer og gror,håper resten av helgen blir like bra som idag:)
Klem Caroline

Olea sa...

åååå. den var flottt!
tenk at folk kan finne på å kaste slikt!
bra du fikk redda den! ;)
ha en fin uke!
klem :)

Arlens boblebad sa...

Heldige deg, godt den blir tatt vare på!
Klem Linn

Anonym sa...

Har arvet en slik selv og ble litt overasket nå,trodde selv at det var en slik kiste fiskerne brukte på lengre reiser.Jeg har bare min til pynt slik den er,men er nå veldig spennt på hva du kommer til å gjøre :o)Utrolig spennende blogg som jeg desverre ikke oppdaget før nå,men som jeg kommer til å følge videre :o) Anita

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

SÅÅÅÅÅ UTROLIG flott!!! Kjempelekker, et skikkelig funn! Heldige deg;)! Klem

Huldra sa...

Så fin! Gratulerer med den herlige kofferten. Råfin! :)
Tittet i innlegget over også, og synes både lampene og gardinopphenget var en knalltøff idè. Lekker gråfarge også. Dette blir flott. :)

Helene jublende skaperglede sa...

Er vilt hva folk kaster.I dag har jeg sprayet ferdig et bord som var kastet, det ble kjempefint, må bare la det tørke før jeg tar bilder.
For en flott Amerika koffert! Selv har jeg fått en av svigermor, en veldig flott brun. Svigermoren min er forresten Ellen..som jeg tror du kjenner fra Skeidar.

Helene jublende skaperglede sa...

Er vilt hva folk kaster.I dag har jeg sprayet ferdig et bord som var kastet, det ble kjempefint, må bare la det tørke før jeg tar bilder.
For en flott Amerika koffert! Selv har jeg fått en av svigermor, en veldig flott brun. Svigermoren min er forresten Ellen..som jeg tror du kjenner fra Skeidar.

LillaPanter sa...

For et fantastisk funn! Tenk alt folk kaster!! Utrolig.. Det var kanskje skjebnen at du skulle finne den :)

Anonym sa...

Hei!

Si ifra hvis du vil selge kofferten!

karense_foslien@hotmail.com

Mvh

Karense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...