fredag 9. mars 2012

Egg og rede - i bur :)

 

Har funnet frem litt av det jeg lagde i fjor til påske........men må nok
lage noen 2012 modeller også:o))

 

Det store egget i rede er blitt malt hvitt og så limt på servietter..... og et
nostalgisk bilde med blondekant over dette...

 

Buret er laget av litt hønsenetting som er sydd sammen med en tynn ståltråd..
Og snurpet sammen øverst.

 

Til redet lagde jeg først en form av hønsenetting og så flettet jeg en blanding
av bjørkekvister og eføygreiner fra hagen inn i hullene:)

 

Mangler bare en liten fargeklatt med blomster inni:) men det tror jeg
nok jeg skal få ordnet i løpet av helga:o))
På lysestaken har jeg festet en av blonderosettene ved hjelp av en
tapepute som har dobbelsidig tape :) og den kan lett fjernes om jeg finner på noe annet:)

Da er det helg gitt:o))
og min arbeidshelg...........så jeg vil ønske dere alle en
SUPERFLOTT OG GOD HELG !!

9 kommentarer:

Anne sa...

Hei Janne!
Herlig inspirasjon hos deg som alltid.
Det blir nok noen 2012 egg her og , men har ikke kommet så langt enda..
Jobbehelg her og,så da får vi kose oss på jobb begge to !
klem Anne

Anne N. sa...

Åååå så herlig, Janne :O)
Og jeg HAR jo faktisk hønsenetting et sted, morsomt tips!! Må lete litt rundt her.
ha ei super helg du også!
Klem, Anne:)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Så utrolig flotte! Kjempegod idè, og de vakreste eggene jeg har sett på lenge. Ha en fin dag! Klem

Ingrid Louise sa...

Kjempevakre egg du lager altså!!
Er ikke kommet helt i påskemodus ennå,men får vel finne frem og se hva jeg har snart!!
Fin fredag til deg!!
klm ingrid l

Arlens boblebad sa...

Herlige ting!
Vil lage sånne påskeegg, og det er jo så mye gøy man kan gjøre med hønsenetting, har en plan på noe oppe i hodet, men ikke altid jeg er like flink å gjennomføre det som deg!
God arbeidshelg til deg!
Klem Linn

Vivi sa...

Kjempe fint! Det buret var jo veldig smart. Lurer jammen om jeg kan få til et slik jeg også!

Tusen takk for at du deler så fine bilder!

Ønsker deg en fin kveld. Klem

Janne sa...

Disse husker jeg! Jeg fikk inspirasjonen fra deg til å lage mine egne egg, de skal jeg vise ved en senere anledning!
Ikke på langt nær så fine som dine(sant!) men de duger som pynt;))

God helg!

Klem Janne:)

Janne i Fagerlia sa...

Hos deg blir det trivelig i påska :)

Ingvild sa...

Så skjønn Påskepynt! Får se hva jeg får tid til av Påskepynt her, tida flyr, og plutselig er det Påske!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...